Sportovně laděný třídveřový Ford Focus ST170 v testu redakce

Špičkový výkon motoru 127 kW a šestistupňová převodovka.

Při přebírání vozu k testu mně na první pohled zaujaly detaily, kterými se Ford Focus ST170 líší od třídveřového provedení Focusu v normálním provedení. Nové výrazné světlomety se

Sportovně laděný třídveřový Ford Focus ST170 v testu redakce
Sportovně laděný třídveřový Ford Focus ST170 v testu redakce
Sportovně laděný třídveřový Ford Focus ST170 v testu redakce
Sportovně laděný třídveřový Ford Focus ST170 v testu redakce

zabudovanýmisměrovými světly a rozměrný nasávací otvor v dolní části předního nárazníku spolu s originálním zadním spoilerem zdůrazňují sportovní charakter vozu. Impozantně na mně zapůsobily při otevřených dveřích osvětlené ochranné lišty prahů s logem ST.

Celkové designerské uspořádání interiéru vozu mě potvrdilo, že sedím ve sportovním voze, od kterého mohu očekávat opravdový požitek ze sportovní jízdy. Zdůrazňují to i hliníkové pedály, kovová hlavice řadící páky, kůží obšitý volant a i to, že oproti Focusu v normálním provedení přibyly vpravo od volantu dva analogové sdělovače: ukazatele teploty a tlaku oleje. Je nutné vyzdvihnout

Sportovně laděný třídveřový Ford Focus ST170 v testu redakce
Sportovně laděný třídveřový Ford Focus ST170 v testu redakce
Sportovně laděný třídveřový Ford Focus ST170 v testu redakce

velmi dobře zvolené světlé osvětlení všech sdělovačů, které neunavuje oči a hodnoty jsou na všech sdělovačích velmi dobře čitelné. Anatomická sedadla s velmi dobrým bočním vedením s elektricky nastavitelnou výškou a bederní opěrkou mě spolu s horizontálně i vertikálně nastavitelným volantem umožnilo zaujmout optimální polohu pro bezpečné a pohodlné vedení vozu.

Sportovně laděný třídveřový Ford Focus ST170 v testu redakce

Čtyřválcový šestnácti ventilový benzinový motor Focusu ST170 DuraTec má objem 2 litry, jeho nejvyšší výkon je 127 kW (170 k) při 7 000 ot/min. Motor po sešlápnutí plynu bez prodlevy a ochotně zrychluje již od cca 2 200 ot/min, což mi s vhodně odstupňovanou šesti rychlostní manuální převodovkou umožňovalo bezpečné předjetí i na krátkém úseku většinou bez nutnosti podřadění. K vynikající akceleraci motoru mimo jiné přispívá i proměnné časování ventilů a elektronické vstřikování paliva se systémem řízení motoru EEC V. Dvojku jsem lehce vytočil na rychlost 120 km/h, kdy při 7 300 ot/min zasáhl omezovač otáček. Při zařazení třetího stupně rychlosti jsem nemohl využít maximálních otáček motoru, protože bych byl značně překročil u nás povolenou maximální rychlost na dálnici – 130km/h. Na dálnici při zařazeném šestém rychlostním stupni a rychlosti 130 km/h ukazoval otáčkoměr pouze 3 100 ot/min. Za zmínku stojí i velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku vozu – to potvrzuje nízká hladina hluku v interiéru vozu.

Výkonný motor a celková konstrukce tužšího podvozku se sportovním odpružením mně umožňovaly bezpečné projíždění prudkých zatáček vysokou rychlostí. K dosahování vysokého jízdního průměru přispívaly i účinné brzdy se systémem ABS a protikluzovým systémem TCS.


Během testu jsem dosáhl kombinovanou spotřebu benzinu 8,9 litrů na 100 km, což je o 0,2 litru méně než uvádí výrobce. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Výrobce uvádí nejvyšší rychlost 216 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 sekund.


Cena Ford Focusu ST170 je 865 000 Kč. V této ceně je obsažena bohatá výbava, mimo jiné: airbagy řidiče i spolujezdce včetně bočních airbagů, posilovač řízení s proměnným účinkem, ráfky z lehkých slitin 7 x 17“, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, tónovaná skla, vyhřívané přední sklo a trysky ostřikovačů, třetí brzdové světlo, vyhřívané zadní sklo, automatickou klimatizaci a rádio s CD přehrávačem včetně dálkového ovládání u volantu.


Položky výbavy na přání obsahují mimo jiné: ESP za 37 100 Kč, Bi-xenonové světlomety s ostřikovači a automatickým nastavením sklonu za 35 500 Kč, elektricky ovládané střešní okno za 21 500 Kč, varovné parkovací zadní zařízení za 27 300 Kč, metalický lak za 13 000 Kč atd.


Budoucím majitelům Ford Focusa 170ST a přirozeně těm, co již s ním jezdí, přeji stejné potěšení z jízdy s ním jako jsem měl já během jeho testování.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...