Společnosti Volkswagen a Ford podepsaly smlouvy o globální alianci pro lehké užitkové vozy, elektrifikaci a autonomní jízdu

  • Obě společnosti spolupracují na lehkých užitkových vozech – Volkswagen Užitkové vozy vyvíjí a bude vyrábět městský rozvážkový vůz, Ford lehké užitkové vozidlo s celkovou hmotností do 1 tuny. Volkswagen bude navíc od roku 2022 prodávat model Amarok jako středně velký pickup na základě podvozku Ford Ranger
  • Aliance vyrobí ve třech projektech celkem 8 milionů lehkých užitkových vozů
  • Ford připraví pro Evropu elektromobil na základě modulární platformy MEB koncernu Volkswagen – od roku 2023 bude v průběhu několika let vyrobeno více než 600 000 vozů
  • Prostřednictvím nedávno realizované investice koncernu Volkswagen do společnosti Argo AI jsou nyní Ford a Volkswagen partneři také v oblasti autonomní jízdy. Oba výrobci integrují systém pro autonomní jízdu SDS (Self-Driving System) společnosti Argo do svých modelů nezávisle na sobě
  • Aliance, jež má každý rok přinášet značné úspory, nepočítá s kapitálovým propojením obou výrobců

Společnosti Ford Motor Company a Volkswagen AG podepsaly další smlouvy v rámci své současné globální aliance. Nyní dojednané projekty přispějí k tomu, aby byly produkty obou koncernů ještě lépe přizpůsobeny požadavkům zákazníků v Evropě a dalších regionech. Příslušné silné stránky obou společností budou využity v segmentech středně velkých pickupů, lehkých užitkových vozů a elektromobilů. Společnosti Ford a Volkswagen zveřejnily první plány společné spolupráce v loňském roce.

 Obě společnosti chtějí prostřednictvím aliance mimo jiné nabízet svým zákazníkům ještě rychleji nové technologie a širší výběr modelů. Oba partneři vycházejí z pokračujícího růstu celosvětové poptávky po užitkových vozidlech a výkonných elektromobilech a ze spolupráce v příslušných segmentech očekávají nemalé úspory.

Aliance společností Volkswagen a Ford:

  • urychlí realizaci středně velkého pickupu, zkonstruovaného a vyráběného společností Ford, který bude od roku 2022 zařazen také do nabídky značky Volkswagen Užitkové vozy jako model Amarok.
  • již v příštím roce posílí pozice obou společností v segmentu užitkových vozů prostřednictvím městského rozvážkového vozu na základě nové generace modelu Caddy, jehož vývoj a výrobu zajišťuje Volkswagen Užitkové vozy. Později bude jako další společný projekt realizováno lehké užitkové vozidlo v segmentu s užitečnou hmotností do jedné tuny, a to v režii společnosti Ford.
  • bude podporovat uskutečňování strategie elektrické mobility obou společností, přičemž Ford bude od roku 2023 nabízet na evropském trhu vlastní elektromobil na základě modulární platformy MEB koncernu Volkswagen.

V rámci tří projektů společného vývoje užitkových vozů bude vyrobeno celkem 8 milionů vozidel.

„Vzhledem k pandemii onemocnění Covid-19 a jejímu vlivu na světovou ekonomiku má nyní ještě větší význam vytvářet odolné aliance silných společností,“ říká vedoucí koncernu Volkswagen Dr. Herbert Diess. „Tato spolupráce efektivně sníží náklady na vývoj, umožní rychlejší rozšíření elektromobilů a užitkových vozů na celém světě a významně upevní postavení obou společností.“

„Tato aliance přichází v době velkého nadšení pro vzájemné propojování vozidel se stále inteligentnější konektivitou do stále chytřejšího světa,“ říká generální ředitel společnosti Ford Jim Hackett. „Na jedné straně zde vznikají enormní příležitosti pro inovativní řešení globálních problémů v oblasti mobility a pro vytváření výjimečných výhod pro naše zákazníky – současně se však společnosti musejí rozhodovat pečlivě, protože investují své peníze.“

Jak Ford, tak i Volkswagen disponují na celém světě silnou pozicí na trhu lehkých užitkových vozidel a pickupů pro podnikatele a firmy. Do jejich portfolia patří oblíbené modely, jakými jsou Ford Transit a Ford Ranger nebo Transporter, Crafter, Caddy a Amarok z produkce značky Volkswagen Užitkové vozy.

„Užitková vozidla mají v současnosti pro společnost Ford zásadní význam. Jedná se o oblast podnikání, v níž chceme dosáhnout dalšího silného růstu. Spolupráce se značkou Volkswagen na těchto platformách přinese oběma společnostem značný finanční prospěch při vývoji produktů i využívání výrobních závodů a výrobního zařízení,“ řekl Jim Farley, provozní ředitel společnosti Ford.

„Nezávisle na tom rozšíří Ford v následujících dvou letech svou nabídku v segmentu užitkových vozidel pro zákazníky, kteří kladou stále větší důraz na nulové emise a požadují výkonná řešení v oblastech konektivity, zpracování dat a umělé inteligence, o verze modelů Ford Transit a Ford F-150 s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů.“

„Spolupráce se společností Ford je důležitým pilířem naší strategie GRIP 2025+ a součástí aktuální transformace značky Volkswagen Užitkové vozy,“ říká Thomas Sedran, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy. „Tato dlouhodobá kooperace s Fordem v nadcházejících letech upevní naše velmi dobré postavení v oblasti lehkých užitkových vozů především na našich klíčových evropských trzích a je důkazem, že naše plány krok za krokem úspěšně zrealizujeme.“

Využití platformy MEB koncernu Volkswagen společností Ford v Evropě je navíc důležitým pilířem strategie značky Volkswagen v oblasti elektromobility a podpoří úsilí obou společností o dosažení cílů Pařížské dohody o změně klimatu přijaté v roce 2015. Obě společnosti zváží navíc další možnosti spolupráce v oblasti elektromobilů.

Značka Ford počítá s tím, že od roku 2023 dodá svým zákazníkům v průběhu několika let více než 600 000 elektromobilů na základě platformy MEB. Plánovaný model má kombinovat velkorysou nabídku vnitřního prostoru s přednostmi elektrického pohonu. Ford toto vozidlo navrhne a zkonstruuje ve svém designérském a vývojovém centru v městské části Köln-Merkenicha rozšíří tak svou nabídku elektromobilů, která bude od roku 2021 zahrnovat zcela elektricky poháněný model Mustang Mach-E.

Oba výrobci mohou kromě toho nezávisle na sobě využívat systém SDS (Self-Driving System) společnosti Argo AI pro vlastní výkonná vozidla s funkcí autonomní jízdy. Volkswagen v uplynulém týdnu dokončil svou ohlášenou investici do společnosti Argo AI se sídlem v Pittsburghu. Jejím podílníkem je také Ford, a to včetně práv k výsledkům vývoje.

Rozhodnutí koncernů Volkswagen a Ford investovat do společnosti Argo AI ukazuje, jak mohou aliance zajišťovat vývoj průkopnických technologií, jenž je časově i finančně velmi náročný. SDS společnosti Argo AI je v současnosti prvním systémem pro autonomní jízdu, u něhož je plánováno komerční využití jak v Evropě, tak i v USA. Platforma společnosti Argo AI dosáhne díky globálním aktivitám koncernů Ford a Volkswagen dosud největšího potenciálu pro celosvětové rozšíření příslušných autonomních technologií. Jedná se o důležitý faktor, který umožní nákladově efektivní a úspěšný vývoj tohoto druhu systému.

Aliance společností Ford a Volkswagen nezahrnuje žádné vzájemné vlastnictví. Oba koncerny zůstanou i nadále konkurenty.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...