Společnost Volvo Car Corporation prodala v roce 2000 více než 422 000 automobilů, což je o 11 000 více než v roce 1999. Nejvíce se v roce 2000 prodalo ve Spojených státech – 123 900 automobilů, zatímco rok předtím to bylo 120 700 vozidel. Ve Švédsku 57 100, v Německu 41 200, ve Velké Británii 37 600, v Nizozemí 19 100, v Itálii 17 100, v Japonsku 15 700, ve Španělsku 13 400, v Belgii 12 000 a ve Finsku 10 200. V ostatních zemích pod 10 000 vozů.
Na našem trhu v ČR se v roce 2 000 prodalo celkem 731 vozů značky Volvo, z toho nejvíce 394 kusů modelu střední třídy Volvo 40, luxusních Volvo S 80 155 kusů a taktéž luxusního Volvo 70 115 kusů, Volvo S60 střední třídy 58 kusů a kupé Volvo C70 9 kusů.
V dlouhodobém výhledu je cílem Volvo Car Corporation, která se stala před dvěma roky přidruženou společností Ford Motor Company, vyrobit 600 000 automobilů ročně. Nebylo by však realistické stanovit přesné datum dosažení této hranice, protože prodej osobních automobilů na světovém trhu se v současné době snižuje.
Převzetí společnosti Volvo Car Corporation Fordem je jedním z nejlepších příkladů úspěšné integrace v automobilovém průmyslu. Životně důležité strategické rozhodnutí pro Volvo se stalo rozhodnutí, že Volvo bude mít dvě hlavní továrny. Jednu ve švédském městě Torslanda a druhou v belgickém Gentu. Sem se přesune výroba nástupce dnešního modelu S40/V40. Tato modelová rodina se vyvíjí na platformě, která bude společná pro Volvo Cars, Ford a Mazdu. Bude širší než současná řada S40/V40. Ta se dosud zhotovuje na platformě, kterou s ní sdílí i Mitsubishi vyráběné v nizozemském Bornu.
Nový projekt společnosti Volvo Car Corporation „ReVolvolution“ je charakterizován klíčovými slovy: rychleji, lépe a chytřeji, mezi jiným se vyznačuje stupňujícím se zaměřením na internet na elektronický obchod. Volvo vytvořil model, který umožní zákazníkům vyhledat užitečné informace a najít ten správný automobil za nejlepší cenu. Dalším logickým krokem je poskytnutí možnosti zákazníkovi uzavřít obchod přes internet. Volvo si chce ověřit, že zákazníci si opravdu takový způsob řešení přejí. Zároveň si chce ověřit typ požadavků, které na tuto funkci elektronického média zákazníci mají. Volvo Car Corporation otevřela novou webovou stránku právě v době zahájení mezinárodního autosalonu v Ženevě. Nová internetová stránka www.conceptlabvolvo.com umožní zákazníkům vyjadřovat svoje názory on-line a zároveň klást otázky klíčovým osobnostem, které pracují na současných i budoucích modelech automobilů Volvo.
„Boj o zákazníka vyhrají ty společnosti, které s nimi mají nejlepší vztahy. Proto hovoříme o zaměření na kvalitu, která musí mít nejvyšší prioritu. Projekt Concept Lab bude sloužit jako jedno z našich ,uší´ monitorující trh, bude dychtivě naladěno na potřeby zákazníků a bude také zachycovat nastupující trendy. Názory, které obdržíme, nám poskytnou lepší potenciál pro vývoj automobilů. Řeknou nám více o vzhledu a vlastnostech vozidla, které současní i budoucí zákazníci skutečně vyžadují,“ uzavírá Hans-Olov Olsson.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.