Společnost Honda ve spolupráci s AIST vyvinula robota pro průzkum ve výškách

Robot zahájí práci v jaderné elektrárně Fukušima Daiči společnosti TEPCO.

Společnost Honda Motor Co., Ltd.

– a Národní institut pokrokových průmyslových věd a technologií (National Institute of Advanced Industrial Science and Technology – AIST) společně vyvinuly dálkově ovládaného průzkumného robota, který bude provádět průzkumy v prvním podlaží budovy jaderného reaktoru v elektrárně Fukušima Daiči patřící společnosti Tokyo Electric Power Company, Inc. (TEPCO) a pomůže s kontrolou konstrukcí ve výškách a ve stísněných prostorách. Tento nově vyvinutý průzkumný robot zahájil práce uvnitř budovy reaktoru již 18. června 2013.

Společnost Honda ve spolupráci s AIST vyvinula robota pro průzkum ve výškách
Společnost Honda ve spolupráci s AIST vyvinula robota pro průzkum ve výškách
Společnost Honda ve spolupráci s AIST vyvinula robota pro průzkum ve výškách
Společnost Honda ve spolupráci s AIST vyvinula robota pro průzkum ve výškách
Společnost Honda ve spolupráci s AIST vyvinula robota pro průzkum ve výškách
Společnost Honda ve spolupráci s AIST vyvinula robota pro průzkum ve výškách

Průzkumný robot byl vyvinut, aby plnil aktuální úkoly.

Při své práci konstruktéři vycházeli z informací společnosti TEPCO o podmínkách uvnitř budovy reaktoru. Institut AIST vyvinul pásovou pracovní plošinu, zatímco společnost Honda vyvinula průzkumné robotické rameno, jež je instalováno na plošině.

Při vývoji průzkumného ramene konstruktéři společnosti Honda uplatnili následující technologie, které byly původně určeny pro robota ASIMO – humanoidního robota společnosti Honda:

  • Technologie umožňující 3D zobrazení konstrukcí v okolí místa průzkumu za pomoci 3D oblaku bodů (skupiny vrcholků v souřadnicovém systému)
  • Řídicí systém umožňující souběžné ovládání více kloubů
  • Řídicí technologie umožňující robotickému rameni pohlcení nárazu v případě, že se dostane do fyzického kontaktu s okolními konstrukcemi

Díky těmto technologiím a především díky souběžnému řízení více kloubů se nově vyvinuté robotické rameno dokáže snadno přiblížit ke špatně viditelným předmětům nacházejícím se za jinými objekty v konstrukčně složitém prostředí budovy reaktoru. Při přibližování k objektům robot využívá přibližovací kameru, dálkoměr a dozimetr, jež jsou umístěny na vrcholu ramene. Díky nim je zařízení schopno pořídit detailní záběry, shromáždit 3D data a identifikovat zdroj radiace.

U pásové plošiny, která je tvořena konstrukcí s nízko umístěným těžištěm, jež zvyšuje stabilitu robota, institut AIST použil své technologie dálkového ovládání a důmyslně umístěnou kameru, světla, dálkoměr a další zařízení umožňující ovládání zařízení prostřednictvím 400metrového optického vedení LAN nebo prostřednictvím bezdrátové sítě LAN.

Honda a AIST také společně vyvinuly intuitivní rozhraní pro dálkové ovládání robota. Pomocí tohoto rozhraní může obsluha robota ovládat na dálku například z hlavního krytu na ochranu před zemětřesením a robot je schopen pohybu ve tmě a ve stísněných prostorách budovy reaktoru. Jakmile se robot dostane na místo určení, může být stožár vysunut do místa průzkumu ve výšce až 7 metrů, aniž by rameno robota narazilo do okolních konstrukcí.

Hlavní parametry:

1. Délka 1,8 m
2. Šířka 0,8 m
3. Výška 1,8 m
4. Maximální dosah (výška) 7,0 m (při transportu/pohybu)
5. Hmotnost 1 100 kg
6. Robotické rameno Délka: 1,7 m
a Pohyblivost Stupně volnosti: 11
b Maximální rychlost pohybu: 2 km/h
c Maximální přípustný náklon: 15 stupňů (vpřed/vzad), 20 stupňů (do stran)
d Maximální přípustné nerovnosti: 60 mm na výšku

Kromě vývoje humanoidního robota ASIMO

– který dokáže pomáhat lidem a je schopen s nimi koexistovat v každodenním životě, společnost Honda rovněž studuje a zkoumá možnosti využití humanoidních robotů při katastrofách. Díky zkušenostem z vývoje tohoto průzkumného robotického ramene společnost Honda urychlí vývoj humanoidních robotů určených pro práci v místech katastrof, kteří budou schopni předcházet a zmírňovat škody způsobené katastrofami.

Po rozsáhlém zemětřesení, které postihlo východ Japonska, institut AIST různými způsoby pomáhal při obnově postižených území – prováděl například průzkum prosakování podzemních vod v oblastech postižených tsunami, či vedl projekt Kesennuma Kizuna Project zaměřený na měření radiace, dekontaminaci a snižování obsahu radioaktivního cesia v prostředí elektrárny.

AIST hodlá i nadále využívat své robotické technologie při odstavování jaderné elektrárny Fukušima Daiči společnosti TEPCO.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...