Zkoušky na veřejných komunikacích budou zahájeny tento měsíc – v květnu 2012.
Honda vyvinula tuto technologii s vědomím, že akcelerace a zpomalování jednoho vozidla ovlivňuje způsob jízdy dalších vozidel za ním, což může vést ke vzniku dopravní zácpy.
Ve spolupráci s Výzkumným střediskem pro vědu a technologii při tokijské univerzitě
– provedla společnost Honda experimentální testování systému využívajícího technologie pro detekci hrozby dopravní zácpy. Výsledky zkoušek prokázaly, že systém pomohl zvýšit průměrnou rychlost přibližně o 23 % a snížil spotřebu vzadu jedoucích vozidel o 8 %.
S cílem uvést tuto technologii na trh zahájí společnost Honda v květnu její testování na veřejných komunikacích v Itálii a v Indonésii. Cílem zkoušek bude ověřit účinnost technologie při minimalizaci dopravních zácp.
Namísto poskytování dopravních informací
– které řidiči umožňují vyhnout se komplikacím na silnici, monitoruje nový systém typické zrychlování a zpomalování vozidla s cílem určit, zda chování řidiče v tomto směru může přispět k vytvoření dopravní zácpy. Na základě vyhodnocených údajů poskytuje systém řidiči příslušné informace (včetně změny barvy podsvícení displeje palubního terminálu) s cílem přispět k plynulosti jízdy, jež pomůže „vyhladit“ intenzitu akcelerace a brzdění vzad jedoucích vozidel, a tak předejít nebo minimalizovat riziko vzniku dopravní zácpy.
Dalším přínosem pro minimalizaci rizika dopravní zácpy a snížení spotřeby paliva může být zapojení palubních terminálů do systému cloud serverů, které řidiče informují a synchronizují způsob jízdy s vozidly jedoucími vpředu tím, že ve vhodnou chvíli aktivují adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) tak, aby byla zachována konstantní vzdálenost mezi vozidly s nejvhodnějším časovým odstupem.
Dopravní zácpy způsobují nejen zdržení na cestách, ale zvyšují emise CO2 a riziko kolizí mezi vozidly. Ve snaze o dosažení „radosti a svobody mobility“ a „trvale udržitelné společnosti, ve které si lidé budou moci užívat života“, jak je definováno v ekologické vizi společnosti Honda, chce společnost Honda usilovat o dosažení mobility bez dopravních zácp na celém světě.
Nový systém zabezpečuje
– dodatečné 16 % zvýšení průměrné rychlosti vozidel vzadu a dodatečné snížení spotřeby paliva o 5 % v porovnání s výsledky experimentu založeného na systému bez technologie cloud a ACC.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií