Společnost Ford of Europe vyvíjí kompletní virtuální továrnu, která bude simulovat finální montáž automobilů

Údaje z těchto simulací Fordu umožní zlepšit kvalitu výroby a snížit náklady ve skutečných výrobních závodech.

Společnost Ford of Europe vyvíjí kompletní virtuální továrnu, která bude simulovat finální montáž automobilů
Společnost Ford of Europe vyvíjí kompletní virtuální továrnu, která bude simulovat finální montáž automobilů

José Terrades, technik simulací ze španělské pobočky Fordu řekl:

„Na projektu virtuální továrny pracujeme proto, abychom nemuseli provádět testy a zkoušet možné zlepšovací návrhy přímo na montážní lince. Virtuální továrny Fordu dovolí optimalizovat montáž budoucích modelů v každé naší továrně kdekoliv na světě. Věříme, že díky pokročilým simulacím a virtuálním prostředím, které máme k dispozici už dnes, toho dosáhneme v nejbližší budoucnosti.“

Finální montáž kompletního vozu zahrnuje tisíce součástí, sestav a podsestav. Počítačovou simulací montážního procesu vyzkouší výrobce navrhované postupy ještě předtím, než investuje do nákladné montážní linky. Ford se v roce 1997 stal prvním výrobcem automobilů na světě, který zavedl počítačové simulace finální montáže.

Nick Newman, manažer implementací v německém Fordu řekl:

„Simulace montážního procesu, které dnes používáme, nám umožňují mnohem víc než jen plánovat sled montážních operací. Ve virtuálním prostředí můžeme skládat celá auta jako gigantické puzzle a posuzovat konstrukci do nejmenších detailů. V budoucnu chceme dělat ještě víc.“

Pomocí vyspělé kamerové technologie Ford snímá a digitalizuje svoje skutečné výrobní linky a vytváří z nich mimořádně realistická trojrozměrná virtuální prostředí. V tomto ohledu vede závod ve španělské Valencii, který dovoluje vzdálenou analýzu z patřičně vybavené kanceláře Fordu kdekoliv na světě.

Virtuální realitu výrobní linky vykreslují speciální projektory v kombinaci s polarizačními brýlemi, opatřenými snímači pohybu.

Ve virtuálním prostředí se simulují i úkony prováděné operátory na linkách, takže specialisté Fordu na ergonomii předem eliminují namáhavé pozice a optimalizují jednotlivé aspekty výrobního procesu i s ohledem na komfort a zdraví zaměstnanců.

Další odborníci v německém Kolíně nad Rýnem zkoumají v simulacích montážní postupy i těch nejmenších součástek a starají se o to, aby byl úkon pro operátora na lince co nejjednodušší.

Virtuální zaměstnanec „Jack“

– může simulovat úkony požadované po obsluze montážních linek, a to až do takových detailů, jako je volnost pohybu jednotlivých prstů v uzavřeném prostoru. Výkonný software následně vše vyhodnotí. Celých 80 procent ergonomických problémů v montážním procesu se takto podaří odhalit již ve stadiu simulace.

Ford rovněž inovuje používání „rozšířené reality“, spočívající ve spojení konstruktérských dat a naskenovaných snímků prototypů do trojrozměrného virtuálního modelu automobilu. Tímto způsobem lze efektivně vyhodnocovat integraci jednotlivých součástí.

Všechny tyto aktivity pomáhají snižovat počet prototypů – a to nejen samotných automobilů, ale i výrobních nástrojů. Výroba prototypů je přitom finančně i časově velmi náročná.

Například systém CAVE (Cave Automatic Virtual Environment) v Kolíně nad Rýnem

– slouží k prostorové interaktivní projekci interiérů nově vyvíjených modelů Ford, takže konstruktéři mohou ještě před vznikem prvního prototypu posuzovat aspekty jako výhled z vozu, dosažitelnost ovládacích prvků nebo prostornost.

Joerg Querengaesser, který má v německém Fordu na starosti právě virtuální interiéry říká:

„CAVE vnáší do vývojového procesu emoce. Už nemusíme pohlížet na automobily jen optikou jejich technických rozměrů. Můžeme se posadit do vozu, který zatím ve skutečnosti neexistuje.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...