Společnost Ford of Europe plánuje více než ztrojnásobit výrobu automobilů poháněných zážehovými motory EcoBoost

Zatímco v loňském roce vyrobil evropský Ford celkem 141 000 vozů s těmito výkonnými a hospodárnými pohonnými jednotkami, v roce 2015 by jich mělo být přibližně 480 000.

Více než 300 000 motorů z uváděného počtu připadne na nový tříválec 1.0 EcoBoost, který se již vyrábí v rumunské Craiově.

Společnost Ford of Europe plánuje více než ztrojnásobit výrobu automobilů poháněných zážehovými motory EcoBoost
Společnost Ford of Europe plánuje více než ztrojnásobit výrobu automobilů poháněných zážehovými motory EcoBoost

V letech 2012 až 2015 hodlá Ford v Craiově a v Kolíně nad Rýnem vyrobit 800 000 těchto agregátů pro evropské zákazníky. Celkem za uvedené období vznikne v továrnách Fordu 1,3 milionu motorů EcoBoost různých zdvihových objemů pro evropské modely modrého oválu.

Navýšení výroby souvisí s rozšířením dostupnosti motorů EcoBoost napříč modelovou paletou evropského Fordu. Počet modelů, které lze s tímto druhem agregátu objednat, se do roku 2015 zdvojnásobí z dnešních pěti na deset.

Sherif Marakby, ředitel vývoje pohonných jednotek ve Ford of Europe zdůraznil:

„Naše plány ohledně motorů EcoBoost jsou odvážné, ale věříme, že jakmile je zákazníci vyzkouší, pochopí proč. Razíme cestu inovacím a litrový motor nemá sobě rovného, pokud jde o kombinaci hospodárnosti, dynamiky a kultivovanosti.“

Technicky vyspělé motory řady EcoBoost využívají přeplňování výfukovým turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Díky tomu poskytují výkon odpovídající většímu motoru, ale při mnohem nižší spotřebě.

EcoBoost byl v Evropě uveden koncem roku 2010 ve variantách se zdvihovým objemem 1,6 l (pro C-MAX, S-MAX, Galaxy a Mondeo) a 2,0 l (pro S-MAX, Galaxy a Mondeo). V roce 2011 se nabídka evropských modelů Ford rozrostla o Focus EcoBoost.

V tomto roce

– přibyl v paletě motorizací pro Focus další EcoBoost, nový tříválec o zdvihovém objemu 1,0 l, který bude ještě letos k dostání také pro C-MAX a B-MAX a později se objeví v dalších modelech značky Ford.

Prognózy Fordu počítají s tím, že v roce 2013 bude pro Evropu vyrobeno 330 000 motorů EcoBoost. Jejich podíl na celkové produkci zážehových motorů Ford of Europe by tak měl činit 44 procent a do roku 2015 vzrůst na 57 procent.

Evropský Ford nicméně vyrobí během roku 2015 dalších 800 000 motorů EcoBoost pro mimoevropské trhy, přičemž ještě v roce 2011 to bylo jen 90 000. Například v Severní Americe dnes jezdí více než 180 000 vozů Ford s motory této řady.

Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů řekla:

Ať už se jedná o verzi 1,0 l 92 kW ve Focusu nebo sportovní 2,0 l 184 kW v blížícím se Focusu ST, EcoBoost nabízí takovou kombinaci hospodárnosti a dynamiky, jaká by ještě nedávno byla považována za nemožnou. Poskytuje všechen výkon, kultivovanost a točivý moment, které zákazníci chtějí, ale při spotřebě odpovídající menšímu motoru.“

Vedle motoru 1.0 EcoBoost bude továrna Fordu v rumunské Craiově vyrábět rovněž nový model B-MAX, který bude uveden na trh během letošního roku.

Dirk Heller, výrobní ředitel Ford of Europe, řekl:

„Vzhledem k tomu, že zde budeme vyrábět stěžejní produkty jako motor 1.0 EcoBoost a nový B-MAX, je Craiova velmi důležitá pro budoucí úspěchy Fordu v Evropě.“

Výroba motorů 1.0 EcoBoost byla v Craiově zahájena v listopadu 2011. Varianta 1,6 l se vyrábí v britském Bridgendu a jednotky 2,0 l vznikají ve španělské Valencii.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...