Více než 300 000 motorů z uváděného počtu připadne na nový tříválec 1.0 EcoBoost, který se již vyrábí v rumunské Craiově.
V letech 2012 až 2015 hodlá Ford v Craiově a v Kolíně nad Rýnem vyrobit 800 000 těchto agregátů pro evropské zákazníky. Celkem za uvedené období vznikne v továrnách Fordu 1,3 milionu motorů EcoBoost různých zdvihových objemů pro evropské modely modrého oválu.
Navýšení výroby souvisí s rozšířením dostupnosti motorů EcoBoost napříč modelovou paletou evropského Fordu. Počet modelů, které lze s tímto druhem agregátu objednat, se do roku 2015 zdvojnásobí z dnešních pěti na deset.
Sherif Marakby, ředitel vývoje pohonných jednotek ve Ford of Europe zdůraznil:
„Naše plány ohledně motorů EcoBoost jsou odvážné, ale věříme, že jakmile je zákazníci vyzkouší, pochopí proč. Razíme cestu inovacím a litrový motor nemá sobě rovného, pokud jde o kombinaci hospodárnosti, dynamiky a kultivovanosti.“
Technicky vyspělé motory řady EcoBoost využívají přeplňování výfukovým turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Díky tomu poskytují výkon odpovídající většímu motoru, ale při mnohem nižší spotřebě.
EcoBoost byl v Evropě uveden koncem roku 2010 ve variantách se zdvihovým objemem 1,6 l (pro C-MAX, S-MAX, Galaxy a Mondeo) a 2,0 l (pro S-MAX, Galaxy a Mondeo). V roce 2011 se nabídka evropských modelů Ford rozrostla o Focus EcoBoost.
V tomto roce
– přibyl v paletě motorizací pro Focus další EcoBoost, nový tříválec o zdvihovém objemu 1,0 l, který bude ještě letos k dostání také pro C-MAX a B-MAX a později se objeví v dalších modelech značky Ford.
Prognózy Fordu počítají s tím, že v roce 2013 bude pro Evropu vyrobeno 330 000 motorů EcoBoost. Jejich podíl na celkové produkci zážehových motorů Ford of Europe by tak měl činit 44 procent a do roku 2015 vzrůst na 57 procent.
Evropský Ford nicméně vyrobí během roku 2015 dalších 800 000 motorů EcoBoost pro mimoevropské trhy, přičemž ještě v roce 2011 to bylo jen 90 000. Například v Severní Americe dnes jezdí více než 180 000 vozů Ford s motory této řady.
Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů řekla:
„Ať už se jedná o verzi 1,0 l 92 kW ve Focusu nebo sportovní 2,0 l 184 kW v blížícím se Focusu ST, EcoBoost nabízí takovou kombinaci hospodárnosti a dynamiky, jaká by ještě nedávno byla považována za nemožnou. Poskytuje všechen výkon, kultivovanost a točivý moment, které zákazníci chtějí, ale při spotřebě odpovídající menšímu motoru.“
Vedle motoru 1.0 EcoBoost bude továrna Fordu v rumunské Craiově vyrábět rovněž nový model B-MAX, který bude uveden na trh během letošního roku.
Dirk Heller, výrobní ředitel Ford of Europe, řekl:
„Vzhledem k tomu, že zde budeme vyrábět stěžejní produkty jako motor 1.0 EcoBoost a nový B-MAX, je Craiova velmi důležitá pro budoucí úspěchy Fordu v Evropě.“
Výroba motorů 1.0 EcoBoost byla v Craiově zahájena v listopadu 2011. Varianta 1,6 l se vyrábí v britském Bridgendu a jednotky 2,0 l vznikají ve španělské Valencii.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.