Společnost Ford Motor Company oznámila, že rozšíří paletu svých úsporných a inovativních motorů o nový zážehový agregát 1.5 EcoBoost

Pro Ford se jedná o důležitou strategickou novinku, která firmě umožní uspokojit celosvětově sílící poptávku po čtyřválcových EcoBoostech.

Společnost Ford Motor Company oznámila, že rozšíří paletu svých úsporných a inovativních motorů o nový zážehový agregát 1.5 EcoBoost

Ford může nyní vyrábět až 1,6 milionu motorů EcoBoost ročně.

Ke konci roku 2013 budou pohonné jednotky tohoto typu vznikat v šesti různých továrnách v Evropě, Asii i Severní Americe. Ještě v roce 2010 se přitom EcoBoosty vyráběly pouze ve dvou motorárnách Fordu.

Produkce nového čtyřválce 1.5 EcoBoost se zahájí v rumunské Craiově do konce dubna. Další výrobní lokality budou oznámeny později. Motor se nejprve představí na čínském trhu pod kapotou zcela nového Mondea, které se objeví na autosalonu v Šanghaji. Následovat bude sedan Fusion v Severní Americe a posléze také nové Mondeo ve specifikaci pro evropské trhy.

Technologie EcoBoost hraje klíčovou roli při snižování spotřeby a emisí vozů Ford.

Stejně jako jiné motory EcoBoost se i novinka o objemu 1,5 l pyšní přímým vstřikováním paliva, proměnným časováním ventilů a přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla. Díky tomu má výkon většího motoru, ale spotřebu menšího. Oproti konvenčním zážehovým motorům o srovnatelném výkonu jsou jeho spotřeba paliva a emise CO2 nižší až o 20 procent.

Nový motor 1.5 EcoBoost s celohliníkovou konstrukcí a dvojicí vačkových hřídelí v hlavě válců využívá některá inovativní technická řešení z oceňovaného „litrového“ EcoBoostu, například integrované sběrné potrubí. Měl by mít podobný výkon a točivý moment jako současný 1.6 EcoBoost, ale ještě nižší spotřebu paliva i emise CO2.

Jako vůbec první motor Fordu dostane nový EcoBoost počítačem ovládanou spojku řemenice vodního čerpadla, která zkrátí dobu zahřívání na provozní teplotu a přispěje tak ke zvýšení účinnosti celého agregátu. Teplotu vzduchu přiváděného do motoru bude snižovat vodou chlazený mezichladič.

Od uvedení prvního EcoBoostu v roce 2009 prodal Ford po celém světě více než 600 000 automobilů poháněných motorem EcoBoost. Nejprve přišel vidlicový šestiválec 3,5 l, v roce 2010 následoval 2.0 EcoBoost, o další rok později 1.6 EcoBoost. V loňském roce zařadil Ford do nabídky převratný 1.0 EcoBoost, který získal prestižní mezinárodní ocenění International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku) 2012.

Ke konci letošního roku bude technologie EcoBoost k dispozici pro téměř 80 procent všech modelů značky Ford prodávaných po celém světě.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...