Ford bude mít stálé právo používat značku Volvo pro osobní vozy včetně velkoprostorových vozů, sportovních aut a lehkých užitkových vozů. Volvu zůstane právo využití své značky u nákladních vozů a u výrobků, které nejsou přímo spojeny s automobilovým průmyslem. Výše zmíněná transakce podléhá ještě schválení mezinárodního protimonopolního úřadu a schválení akcionářů společnosti Volvo.
„Naší vizí pro 21. století je stát se světovou jedničkou v automobilovém průmyslu a s ním spojenými službami“, řekl předseda správní rady společnosti Ford Motor Company, William Clay Ford, Jr. „Připojení Volva je významným krokem k naplňování této vize.“ Jacques Nasser, prezident Ford Motor Company, k tomu dodává: „Volvo je prvotřídní značka, jejíž akvizice je pro nás vítanou příležitostí k rozšíření našeho spektra a k celosvětovému růstu prodejů značky Ford. Volvo skvěle doplňuje dnešní rodinu našich značek. Vydobylo si po celém světě uznání za svou bezpečnost, kvalitu, odolnost a přístup k životnímu prostředí. Všechno jsou to atributy, jimž naši zákazníci přikládají stále větší důležitost.“ Nasser dále řekl, že Ford velmi těší možnost rozšíření technologie a výrobních kapacit, kterých bylo dosaženo uskutečněním této transakce. Stejně významné je i další rozšiřování našich aktivit ve Švédsku. „Ford působí ve Švédsku od roku 1924. Dnes zde prodáváme osobní a užitkové vozy v síti 87 dealerů. Sloužíme našim švédským zákazníkům již 75 let. Stali jsme se tak součástí Švédska“, míní Nasser.
Leif Johansson, prezident AB Volvo a výkonný ředitel Volvo Group řekl: „Prodej Volvo Cars společnosti Ford přinese užitek všem zúčastněným stranám. Tím, že se Volvo Cars stane významnou součásti jedné ze světových největších a nejziskovějších automobilek, se značně zlepší jeho vyhlídky do budoucnosti.
William Clay Ford, Jr. dále dodal, že dohodnutá cena je oboustranně výhodná a představuje pro podílníky společností Ford i Volvo dlouhodobou hodnotu. Ford očekává zvýšené roční výnosy, kterých plánuje dosáhnout kombinací rozšířeného spektra produktů, růstem kapacit a globálními úsporami. Navíc výborná globální distribuční síť Volva poskytne Fordu flexibilitu k růstu prodejů značek sdružených pod Ford Motor Company.
Ford Motor Company je druhou největší světovou automobilkou. Jeho součástí jsou značky Aston Martin, Ford, Jaguar, Lincoln, Mazda a Mercury. Volvo se tak stane sedmou globální značkou Fordu.Služby, které Ford poskytuje, zahrnují dále společnosti Ford Credit, Quality Care, Hertz a Visteon Automotive Systems.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.