Společnost Continental, Continental v České republice a výrobní závod Continental v Brandýse nad Labem

Technologie optical bonding: cesta k lepším displejům.

Monitory a displeje jsou dnes jedním z nejběžnějších způsobů přenosu informací

Displeje vyrobené s využitím technologie optical bonding mají řadu výhod: zvýšený kontrast, lepší čitelnost a větší výdrž. V autech to znamená především větší bezpečnost pro řidiče. Jedním z mála míst, kde se s touto metodou můžete setkat, je výrobní závod společnosti Continental v Brandýse nad Labem.

Technologie optical bonding zjednodušeně znamená

– vyplnění vzduchové mezery mezi displejem a jeho ochranným sklem. Výsledným efektem tohoto procesu je snížení odrazu světla od displeje, zvýšení kontrastu a tím zlepšení čitelnosti displeje i za zhoršených venkovních podmínek, například na přímém slunci.

Při výrobě se používá speciální průhledné pojivo

– které časem neztvrdne ani nezežloutne. Materiál se vpraví mezi displej a sklo a následně je vytvrzen v peci. Tím se vytvoří vzduchotěsný spoj mezi displejem a dotykovým (nebo ochranným) sklem, který nepropustí žádný prach ani vlhkost.

Několikavrstvá laminátová struktura

– zároveň zvyšuje mechanickou odolnost, výrobek tedy lépe odolá otřesům a nárazům a celkově se zvyšuje jeho robustnost. Inovativní laminátová technika také minimalizuje odrazy. Displej s touto technologií má tedy ostřejší kontrast, čistší obraz a minimalizuje vliv externích zdrojů světla. Ve srovnání s jinými technologiemi zároveň takový displej spotřebuje méně energie.

Brandýs první ve vakuu

Tento výrobní proces se používá v několika závodech Continentalu, ten v Brandýse nad Labem však mezi nimi drží jedno prvenství. Od roku 2015 je první lokací, kde se pojící silikonová tekutina nanáší ve vakuu.

Výroba probíhá v tzv. čisté místnosti:

Čistá místnost je nutná pro zajištění kvality celého procesu. Čistá místnost mimo jiné vyžaduje i speciální oblečení, v němž je operátor linky zahalen doslova od hlavy až k patě. Součástí pracovního oděvu jsou i ochranné brýle a rouška na obličej. Z těchto důvodů je přístup do výrobních prostor optical bondingu striktně omezen.

O společnosti Continental

Německá společnost Continental byla založena v roce 1871 a ve svém tehdejším výrobním závodě v Hanoveru vyráběla produkty z pryže, pogumované látky a gumové pláště pro kola kočárů a jízdních kol. Gumárenská výroba pro automobilový a později i těžký průmysl na dlouhou dobu vévodila výrobkovému portfoliu společnosti. Změna nastala až v 90. letech 20. století, kdy Continental rozšířil svou obchodní strategii a díky několika akvizicím se postupně stal komplexním dodavatelem pro automobilový průmysl. V současné době patří Continental se svými více než 230 tisíci zaměstnanci v 56 zemích světa mezi pět největších dodavatelů světových automobilek.

Continental v České republice

Dokladem přechodu od pryžových výrobků ke komplexním dodávkám pro automobilový průmysl je i výrobkové portfolio závodů Continental v České republice. Výrobu pneumatik najdete pouze v Otrokovicích, v ostatních 7 závodech patřících do skupin Continental Automotive a Contitech je produkce velmi různorodá. Adršpach se specializuje na ostřikovací systémy, v Brandýse nad Labem a ve Frenštátě pod Radhoštěm se vyvíjí a vyrábí elektronika. Specialitou Jičína jsou brzdové systémy, Trutnov dodává vysokotlaká čerpadla a aktuátory. Závod Contitech v Ostravě vyrábí hadice pro automobilový průmysl, pobočka v Meclově se specializuje na formy a kontejnery pro výrobu pneumatik a elektrické termonože pro zpracování umělých hmot a gumy.

Continental má v ČR několik R&D týmů a vývojových center. Většina z nich sídlí ve stejných lokalitách jako výrobní závody, jedinou výjimkou je vývojové centrum pro senzory působící v Ostravě. Geografická působnost českých vývojářů je však mnohem širší – podílejí se na mezinárodních projektech a jimi navržené výrobky se poté vyrábějí v závodech Continental po celém světě.

Continental v Brandýse nad Labem

Kořeny brandýského závodu Continental sahají až ke státnímu podniku PAL Kbely. V roce 1998 se vývoj a výroba z původních pražských prostor přesunuly do nově postavené budovy v Brandýse nad Labem. Po velkém požáru v roce 2001 byly výrobní haly dále rozšířeny, i přesto však po několika letech přestala kapacita ploch dostačovat a bylo rozhodnuto o výstavbě druhého brandýského areálu. Ten byl slavnostně otevřen v srpnu 2008.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....