Jak složité je zdolání této soutěže se přesvědčily i posádky s francouzskými speciály značky Citroën.
Do cíle v rámci CRT CZ dojely tři dvojice a celkem tak získaly 4000 euro.
Hlavním tahákem značky Citroën na startu prestižní Barum Czech Rally Zlín 2014 byl Citroën DS3 R5 Gemini Clinic Rally Teamu. Bohužel působení Miroslava Jakeše a Jaroslava Nováka na tratích v okolí Zlína byla kratší, než kdokoli očekával. Posádka se v ostrém tempu představila jen v úvodu městské rychlostní zkoušky. Už v jejím průběhu druhou posádku průběžného pořadí českého šampionátu zpomalil problém s řízením, který tým nedokázal do sobotní etapy stoprocentně odstranit. Jakeš proto z bezpečnostních důvodů speciál odstavil ještě před startem polokruhové zkoušky ve Slušovicích.
Projekt CRT CZ je však od počátků zaměřen na vozy s jednou poháněnou nápravou 2WD, přesněji na klasifikaci tříd RC3 a RC5.
V silnější třídě RC3 protáhl Citroën DS3 R3T nejrychleji ulicemi Zlína při divácké speciálce Egon Smékal, ale v dalším průběhu závodu už nedokázal zdolat výsledek Adama Koblihy. Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou tak ve Zlíně vybojovali druhé místo a finanční prémii 1500 euro.
„Celý závod jsme absolvovali v dobrém tempu, bez větších problémů. S naším výkonem i konečným výsledkem jsem spokojen, v současné situaci to moc rychleji už nešlo. Barumka se mi líbila, kolem tratí byla fantastická atmosféra, vše bylo dobře vymyšlené, prostě to bylo jedno parádní představení. Nyní nás čekají sprinty Vyškov a Jeseníky, následně se v Příbrami popereme o titul ve dvoukolkách. Trumfy v rukou však má spíše Adam. Pokud vyhraje v obou etapách, titul je jeho. Pokud ho dokážeme v jedné z etap porazit, budeme se radovat my,“ zhodnotil zlínský výsledek Egon Smékal, jenž před posledním závodem v Příbrami nadále zůstává v čele průběžného hodnocení „dvoukolek“ právě před Koblihou. V Příbrami však bude hájit už jen desetibodový náskok na svého letošního konkurenta.
Na stupních vítězů doplnila český tandem Smékal a Kobliha maďarská dvojice Lukács – Mesterházi s dalším speciálem Citroën DS3 R3T.
Pro Lukácse bylo umístění na „bedně“ nejlepším zlínským výsledkem při dosavadních startech na Barumce.
Z tradiční dvojice vozů Citroën DS3 R1B dorazil do cíle zlínského závodu jen jeden, s Barborou Holickou za volantem.
Pražská pilotka obsadila ve třídě RC5 třetí místo, mezi vozy specifikace R1 však byla nejrychlejší, za což získala finanční prémii 1500 euro. Navíc se spolujezdcem Janem Petrem dosáhla na druhé místo v hodnocení Dámského poháru za Bulharskou Stratievovou s Citroënem C2 R2 MAX. „Barumku jsem si opravdu užívala se vším všudy. Stále jsem v pozávodní euforii a nadšená z průběhu závodu a konečného výsledku. S Honzou Petrem byla opět skvělá spolupráce, dále jsme zapracovali na rozpisu a díky tomu se nám podařilo zrychlit a závod si více užít. Celá Barumka byla bezchybně organizovaná, nabídla velmi náročné tratě, zrádné, ale parádní. Navíc atmosféra závodu je úžasná. Skvěle fungoval i celý tým, takže závod proběhl bez jediného problému. Tímto bych celému týmu, našim partnerům, pořadatelům a Honzovi chtěla moc poděkovat. Už se těším na příští rok,“ popsala své pocity Barbora Holická.
Naopak Tomáš Guryča nepřerušil smolnou sérii, která ho ve dvoudenních podnicích pronásleduje. Potřetí v řadě nespatřil s Jakubem Navrátilem cíl, na Slušovicích odstoupili kvůli problému s řazením.
„U Tomášova vozu spadla táhla od řadicí páky, kvůli tomu nebylo možné řadit. Bohužel tento problém řeší informační bulletin vydaný Citroënem Racing. V týmu, který jejich vůz připravuje, ale tuto modifikaci zatím neudělali,“ objasnil výpadek promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
Kateřina Juráňová, zástupkyně oficiálního promotéra CRT CZ uvedla po skončení závodu:
„I přes náročnost Barumky získaly posádky Citroën druhé a třetí místo ve dvoukolkách a druhé místo v dámském poháru, v rámci značkového poháru Citroën si tak zdárně vysoutěžily 4 tisíce euro. Úspěch slavilo i reprezentativní zázemí Citroën, které bylo připraveno pro posádky a partnery poháru jako odpočinková zóna mezi výjezdy na jednotlivé erzety. Ráda bych poděkovala partnerům i celému týmu za perfektně odvedenou práci,“.
Podrobnosti k poháru CRT CZ 2014 najdete na:
www.citroenracingtrophy.cz a www.gekonracing.cz. Žhavé novinky, videa či fotografie hledejte i na facebookovém profilu Gekon Racing sro.
Společnost Gekon Racing nabízí zájemcům o účast v CRT CZ 2014
– možnost financování koupi závodního vozu DS3 R5, DS3 R3T a DS3 R1B od společnosti PSA finance, včetně havarijního pojištění. Gekon Racing s.r.o.: Tomáš Pletka, mobil: 777 853 681, gekonracing@email.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií