- Již 37. ročník tradiční soutěže v úsporné jízdě ECONOMY RUN svojí více než 320 km dlouhou tratí zavedl účastníky i do závodu ŠKODA AUTO ve Vrchlabí
- Nejúspornějším vozem soutěže se stala ŠKODA CITIGO G-TEC s naměřeným výsledkem spotřeby 2,10 kg CNG na 100 km, odpovídající emise činily 53,54 g CO2/km
- Nejnižší spotřeby mezi tradičními palivy dosáhla posádka vozu ŠKODA OCTAVIA COMBI 1,9 TDI se spotřebou 2,78 l nafty na 100 km, odpovídající emise CO2 činily 54,17 g/km
- Smyslem klání je dokázat, že i v běžném provozu lze dosáhnout s dobrou průměrnou rychlostí nízké spotřeby paliva a ohleduplnosti k životnímu prostředí
Při tradiční soutěži v úsporné jízdě ECONOMY RUN, kterou společnost ŠKODA AUTO dlouhodobě spolupořádá, zvítězili Radek a Daniel Pecákovi. Posádka vozu ŠKODA CITIGO G-TEC dosáhla průměrné spotřeby 2,10 kg CNG na 100 km. Hlavním kritériem závodu jsou nejnižší emise dosažené v praxi, při nichž spalování CNG představuje značnou výhodu. Vynikajících výsledků dosáhly ale i posádky s konvenčními palivy: nejúspornější vůz ŠKODA OCTAVIA COMBI 1,9 TDI dosáhl průměrné spotřeby pouhých 2,78 l nafty na 100 km, vítězná posádka v kategorii benzinových aut trať absolvovala ve voze ŠKODA CITIGO 1,0 MPI s průměrnou spotřebou 2,93 l benzinu/100 km.
Vítězná posádka ECONOMY RUN 2018 ve složení Radek Pecák/Daniel Pecák urazila 325,7 kilometrů dlouhou trať za 6 hodin a 2 minuty. Přitom s vozem ŠKODA CITIGO G-TEC dosáhla průměrné spotřeby pouhých 2,10 kg/100 km, což odpovídá emisím 53,54 g CO2 na km.
Pozoruhodných výsledků dosáhly nejlepší posádky také v kategoriích naftových a benzinových motorů. Úspěšná dvojice Jiří Pilný/Petr Šíma s modelem ŠKODA OCTAVIA 1,9 TDI si pro první místo dojela s průměrem spotřeby 2,78 l nafty na 100 km, nejšetrnějším benzinovým vozem se stala ŠKODA CITIGO 1,0 MPI jezdců Jan Horníček a Pavel Horníček s výsledkem 2,93 l benzinu na 100 km. Za pozornost stojí také výsledek druhé posádky v pořadí benzinových vozů. Michaela Vavrušková/Petr Vavruška totiž s vozem ŠKODA OCTAVIA 1,0 TSI (85 kW) projeli trať se spotřebou 3,09 l/100 km. Vedle českých soutěžících se akce zúčastnily i zahraniční dvojice z Finska.
Trať vedla podobně jako v minulosti na komunikacích v běžném provozu. Povolen je předčasný příjezd do cíle, naopak nedodržení časového limitu znamená vyloučení ze soutěže. Účastníky jsou uživatelé vozů ŠKODA v nejméně dvoučlenných posádkách, automobily procházejí kontrolou z hlediska technického stavu a povinné výbavy. Jakékoli úpravy proti standardnímu provedení nebo bezpečnosti, například demontáže některých prvků nebo sklápění zrcátek, znamenají vyloučení ze soutěže.
Výsledky ECONOMY RUN potvrzují, že vozy značky ŠKODA jsou velmi hospodárné. Vedle dlouhodobého cíle snižování spotřeby paliva a emisí chystá česká automobilka na rok 2019 také první sériové automobily s elektrickým a hybridním pohonem.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů