Skupina Auto Palace připomněla životní jubileum Rolfa Laureta – významné osobnosti automobilového světa

  • Rolf Lauret oslavil začátkem roku své jubilejní 80. narozeniny
  • Vedení společnosti N.V. Auto Palace převzal po svém otci v roce 1961 ve svých teprve 22 letech
  • V 70. letech dosáhl obrovské expanze své firmy, která se stala největším evropským dovozcem vozů japonské značky MAZDA
  • V roce 1981 dokázal úspěšně vrátit na nizozemský trh českou značku ŠKODA a také POLSKI FIAT / POLONEZ
  • Obnovením importu vozů ŠKODA navázal Rolf Lauret na aktivity svého otce Pietera Cornelise Laureta, který představil v Holandsku historicky první vůz Škoda 420 Popular již v roce 1935
  • V roce 1991 odstartoval Rolf Lauret v tehdejším Československu, jako první zahraniční podnikatel v tomto oboru, prodej vozů značky MAZDA
  • V roce 1993 byla založena společnost Auto Palace Spořilov s.r.o.
  • Expanze skupiny Auto Palace pokračuje v ČR také v oblasti distribuce náhradních dílů
  • V současnosti je Auto Palace Group v ČR dealerem 8 značek – Ford, Mitsubishi, Mazda, Hyundai, Škoda, Opel, Volvo a Peugeot.

Dne 20. ledna 2018 oslavil významné životní jubileum, své 80. narozeniny, pan Rolf Lauret, významná osobnost automobilového světa, dlouholetý generální ředitel nizozemské společnosti N.V. Auto Palace a také prezident společnosti AutoBinck Holding N.V. Jeho profesní kariéra je mimo jiné úzce spjata s úspěšně obnoveným importem vozů ŠKODA do Nizozemí, a stejně tak s jeho obchodními aktivitami v tehdejším Československu při uvádění japonské značky MAZDA na náš trh.

Jako mladý student, který získával obchodní a technické zkušenosti ve Spojených státech, se Rolf Lauret musel nečekaně vrátit do své rodné země – Holandska. Důvodem bylo náhlé úmrtí jeho otce, velmi zkušeného obchodníka s automobily různých značek, který stál v čele nizozemské společnosti N.V. Auto Palace již od roku 1927.

Psal rok 1961, když tehdy 22letý Rolf Lauret vstoupil do společnosti N.V. Auto Palace a dalších třech společností jako jejich výkonný ředitel. V té době stály obchodní aktivity Auto Palace především na úspěšném dovozu a distribuci východoněmeckých automobilových značek Wartburg a Barkas (lehké nákladní vozy) do Nizozemí. Na konci 60. let se k těmto zmíněným značkám přidal i velmi populární Trabant.

Rolf Lauret

V 70. letech byl vnímán velký tlak japonských automobilek dobýt starý kontinent. Rolf Lauret viděl obrovskou příležitost v dovozu automobilů značky Mazda. Po velmi složitých jednáních získal nakonec v roce 1968 s tímto japonským výrobcem vysněnou smlouvu na import vozů. Dovozem modelu Mazda 1500, kterému se říkalo Luce a na jehož designu se podílel italský Bertone, odstartovala dlouholetá velmi úspěšná spolupráce Rolfa Laureta se značkou Mazda. A nezůstalo jen u země tulipánů.

Ekonomická recese na počátku 80. let firmě Auto Palace nijak neublížila. Právě v této době se Lauret rozhodl převzít a obnovit import vozů československé značky Škoda a také vozů Polski Fiat a FSO Polonez. A byly to právě vozy Škoda, u kterých se výrazně zlepšila kvalita při zachování přijatelné ceny. Obnovením importu vozů Škoda navázal Rolf Lauret na aktivity svého otce Pietera Cornelise Laureta, který představil v Holandsku historicky první vůz Škoda 420 Popular již v roce 1935. Pobočka společnosti Auto Palace, firma De Binckhorst Car & Motorcycle Imports, sídlící v nizozemském Voorschotenu, dokázala v novodobé historii tuto situaci využít a hned v roce 1981 prodala 300 škodovek. O rok později to bylo již 1200 vozů. Expandovala také tamnější síť dealerů Škoda a výsledkem toho bylo dosažení dalších rekordních prodejů modelové řady 742, veřejně známé pod označením Škoda 105 a 120.

Rolf Lauret (stojící uprostřed) při předání jubilejního vozu značky Mazda zákazníkům v Holandsku.

Zajímavostí byla také skutečnost, že tehdy přicházející nová Škoda Favorit měla zahraniční premiéru v lednu 1988 právě v Holandsku na tradičním autosalonu, konaném na amsterdamském výstavišti R.A.I., což místním značkovým dealerům nesmírně pomohlo v propagaci tohoto vozu.

Mezitím firma Auto Palace – de Binckhorst mohutně expandovala díky velkým objemům prodejů vozů Mazda. Po fúzi české Škody s Volkswagen Group v roce 1991 byl dovoz škodovek do Holandska předán skupině Pon Holdings. Zkušený obchodník Rolf Lauret však okamžitě využil dlouhodobě získané kontakty v České republice a ve stejném roce zde založil, jako vůbec první zahraniční podnikatel v tomto oboru, importérskou organizaci pro značku Mazda. Tak začala bohatá historie skupiny Auto Palace se sídlem v Praze, jejíž řízením byl tehdy pověřen Jindřich Nevrla, díky svým bohatým zkušenostem z PZO Motokov. V Holandsku byla o rok později, tedy v roce 1992, založena společnost AutoBinck Holding N.V. a Rolf Lauret byl jmenován jejím prezidentem. Rozvoj obchodních aktivit skupiny Auto Palace pokračoval ve stejném duchu i na Slovensku. V roce 1993 byla založena společnost Auto Palace Spořilov s.r.o.

Rok 1993 – Výstavba showroomu Auto Palace na Spořilově.

Rokem 1997 začíná pod vedením Rolfa Laureta další mohutná investiční expanze v České republice. Na pražském Spořilově byl otevřen nový showroom Auto Palace pro značku Mazda a vedle dalších prodejních míst přibývají v čase také nové značky do portfolia skupiny. Expanze skupiny se od roku 1999 zaměřuje na našem trhu také na oblast distribuce náhradních dílů. V současnosti je skupina Auto Palace v ČR dealerem celkem 8 značek – Ford, Mitsubishi, Mazda, Hyundai, Škoda, Opel, Volvo a Peugeot. Její aktivity v oblasti rozvoje směřují rovněž do světa technologických inovací a s tím spojených procesů moderní formy mobility.

Vůz Škoda 420 Populár se v Holandsku poprvé objevil díky otci Rolfa Laureta již v roce 1935.

Odkaz Rolfa Laureta je tedy dnes, v roce jeho významného životního jubilea, pro celý podnikatelský svět symbolem osobního pracovního úsilí, obchodního úspěchu a neutuchající vášně pro automobily.

Škoda Favorit měla zahraniční premiéru na autosalonu v holandském Amsterdamu v lednu 1988.

Skupina Auto Palace dosáhla v roce 2017 rekordního obratu ve výši téměř 6 mld. Kč a prodala přibližně 13 tisíc vozů (nových i ojetých). Jedná se o další rekordní výsledek v řadě již od roku 1991 a od té doby prodala téměř 150 000 vozů. Skupina Auto Palace, zaměstnávající 450 zaměstnanců, patří mezi tři největší dealerské skupiny v ČR a její investice v ČR dosahují výše 1,7 mld. Kč.

Video: Rolf Lauret o historii Auto Palace

Auto Palace Spořilov v současnosti

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský temperament v moderním kabátě

Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský...

SEAT to není jen její mladší a ambicióznější Cupra. Španělská automobilka slaví 75 let a dává to patřičně najevo. Do nového výročí vstupuje s modernizovanými modely Ibiza a Arona –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy knihy: Ujela 693,38 kilometru na jedno dobití

Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy...

Kia přepsala historii a stanovila nový globální standard dojezdu elektrických vozidel. Kia PV5 Cargo, první specializované elektrické lehké užitkové vozidlo značky a součást průkopnické řady...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...