Skončil e-SALON: 20 000 lidí vidělo budoucnost škodovky

Je to mladý veletrh, ale i tak na 4. ročník e-SALONu dorazilo 87 vystavovatelů a přes 20 tisíc návštěvníků. Viděli modely Cupry, Kie, Peugeotu, VW i nové přistupy, nové paramentry a nové dimenze. A rovněž domácí škodovku s uceleným konceptem elektromobility…

zdroj: Škoda auto

Škoda auto ukázala nejen své portfolio elektrických modelů ENYAQ iV, ale také paletu doprovodných služeb, a také budoucnost. Automobilka chce v evropském měřítku do roku 2030 dosáhnout 70% podílu elektromobilů na celkových prodejích. Očekává se, že v Evropské unii prodej nových elektromobilů předběhne prodej vozů se spalovacími motory v roce 2028. V České republice bude tento přechod pomalejší, protnutí prodejních křivek obou typů pohonů by mělo nastat po roce 2030.

VISION 7S

Aby to všechno do sebe zaklaplo, musí škodovka do roku 2026 uvést na trh minimálně 3 další plně elektrické modely. Ruku v ruce s tím půjde transformace vizuální identity, která byla na e-SALONu prezentována prostřednictvím konceptu VISION 7S. Právě ten návštěvníkům ukázal designový jazyk nových modelů ŠKODA, které se budou vyznačovat robustním vzhledem, funkčností a autentičností. Koncept plně elektrického SUV nabízí 7 míst včetně dětské sedačky umístěné v nejbezpečnějším místě vozu, baterii o kapacitě až 89 kWh, nabíjecí výkon až 200 kW a dojezd na jedno nabití přes 600 km v režimu WLTP.

Zelená budoucnost

Budoucnost mladoboleslavské značky není ale jen v technice – bude zelená. Automobilka se už v minulosti zavázala k odpovědnému přístupu vůči životnímu prostředí ve své strategii GreenFuture. Jejími klíčovými body jsou snížení emisí oxidu uhličitého produkovaného vozovým parkem a dosažení CO2 neutrality ve spotřebě energie výrobními závody. Do roku 2025 plánuje automobilka snížit externality spojené s výrobou (CO2, energie, voda, odpad, těkavé organické látky) o 52,5 % na vozidlo v porovnání s rokem 2010. Mnohé se přitom už povedlo.

Mezi lety 2010 a 2020 se v českých továrnách podařilo dosáhnout snížení dopadů výroby na životní prostředí o 51 %. Konkrétně na 1 vyrobený vůz připadá o 30 % méně spotřebované energie a o 37 % méně spotřebované vody. Elektřina používaná ve výrobních závodech pochází z 58 % z obnovitelných zdrojů. A v rámci projektu „Za každý prodaný vůz ŠKODA v ČR jeden zasazený strom“ bylo od roku 2007 vysazeno v různých lokalitách již téměř 1,2 milionu nových stromků.

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost ŠKODA AUTO v závodě ve Vrchlabí využívá chytrého manipulačního robota

Společnost ŠKODA AUTO v závodě ve...

Robot odebírá a ukládá na pozici kované hřídele převodovek, které jsou určené k dalšímu zpracování Rozvinuté algoritmy vyhodnocují záběry 3D kamer a na jejich základě řídí pohyby...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA FABIA: Světová premiéra ve fotografiích

ŠKODA FABIA: Světová premiéra ve...

Fanoušci značky ŠKODA z celého světa sledovali digitální světovou premiéru čtvrté generace modelu FABIA Virtuální pavilon zůstává otevřený, vozidla si zde lze prohlížet v 360° zobrazení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO je hlavním partnerem prestižní akademické soutěže o nejlepší diplomovou práci IT SPY

ŠKODA AUTO je hlavním partnerem...

Hlavním partnerem soutěže IT SPY, která každoročně vybírá nejlepší IT diplomové práce z českých a slovenských univerzit, se stala společnost ŠKODA AUTO. Partnerství navazuje na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de France, získal křišťálovou trofej, kterou navrhl ŠKODA Design

Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de...

Slovinec Tadej Pogačar se poprvé ve své kariéře stal vítězem Tour de France Poháry pro vítěze vznikly ve spolupráci designéra ŠKODA AUTO Petera Olaha a české firmy Lasvit Nový elektromobil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA ENYAQ iV jako Red Car na Tour de France na fotografiích

ŠKODA ENYAQ iV jako Red Car na Tour de...

První SUV značky s bateriovým elektrickým pohonem slouží jako velitelská centrála pro ředitele Tour de France Christiana Prudhomma při třech etapách letošní Tour de France ENYAQ iV byl na svou...