Je to mladý veletrh, ale i tak na 4. ročník e-SALONu dorazilo 87 vystavovatelů a přes 20 tisíc návštěvníků. Viděli modely Cupry, Kie, Peugeotu, VW i nové přistupy, nové paramentry a nové dimenze. A rovněž domácí škodovku s uceleným konceptem elektromobility…
Škoda auto ukázala nejen své portfolio elektrických modelů ENYAQ iV, ale také paletu doprovodných služeb, a také budoucnost. Automobilka chce v evropském měřítku do roku 2030 dosáhnout 70% podílu elektromobilů na celkových prodejích. Očekává se, že v Evropské unii prodej nových elektromobilů předběhne prodej vozů se spalovacími motory v roce 2028. V České republice bude tento přechod pomalejší, protnutí prodejních křivek obou typů pohonů by mělo nastat po roce 2030.
VISION 7S
Aby to všechno do sebe zaklaplo, musí škodovka do roku 2026 uvést na trh minimálně 3 další plně elektrické modely. Ruku v ruce s tím půjde transformace vizuální identity, která byla na e-SALONu prezentována prostřednictvím konceptu VISION 7S. Právě ten návštěvníkům ukázal designový jazyk nových modelů ŠKODA, které se budou vyznačovat robustním vzhledem, funkčností a autentičností. Koncept plně elektrického SUV nabízí 7 míst včetně dětské sedačky umístěné v nejbezpečnějším místě vozu, baterii o kapacitě až 89 kWh, nabíjecí výkon až 200 kW a dojezd na jedno nabití přes 600 km v režimu WLTP.
Zelená budoucnost
Budoucnost mladoboleslavské značky není ale jen v technice – bude zelená. Automobilka se už v minulosti zavázala k odpovědnému přístupu vůči životnímu prostředí ve své strategii GreenFuture. Jejími klíčovými body jsou snížení emisí oxidu uhličitého produkovaného vozovým parkem a dosažení CO2 neutrality ve spotřebě energie výrobními závody. Do roku 2025 plánuje automobilka snížit externality spojené s výrobou (CO2, energie, voda, odpad, těkavé organické látky) o 52,5 % na vozidlo v porovnání s rokem 2010. Mnohé se přitom už povedlo.
Mezi lety 2010 a 2020 se v českých továrnách podařilo dosáhnout snížení dopadů výroby na životní prostředí o 51 %. Konkrétně na 1 vyrobený vůz připadá o 30 % méně spotřebované energie a o 37 % méně spotřebované vody. Elektřina používaná ve výrobních závodech pochází z 58 % z obnovitelných zdrojů. A v rámci projektu „Za každý prodaný vůz ŠKODA v ČR jeden zasazený strom“ bylo od roku 2007 vysazeno v různých lokalitách již téměř 1,2 milionu nových stromků.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.