Vždy byla Rallye Argentina nejen prověrkou techniky a řidičského umění, ale i organizačních schopností. V této jihoamerické zemi se totiž náš tovární tým nemůže opírat o vlastní importérskou základnu, a tak tam má pouze dvě možnosti: část věcí si poslat z Evropy lodí a zbytek na místě vypůjčit.
Letošní rok je však jiný. Poprvé se do Argentiny posílají i tréninková auta: „Dříve jsme si je půjčovali, ale nebylo to výhodné,“ vysvětluje vedoucí týmu Pavel Janeba: „Jednak jsme nikdy neměli k dispozici škodovky, a za druhé – jejich oprava vycházela před vrácením dráž než přeprava vlastních vozů.“
Už v březnu vypluly z Hamburgu do Argentiny tři kontejnery s tréninkovými auty a náhradními díly. Ve třetím je dílna, která se v Buenos Aires přeložila z lodi na speciální nákladní vůz a poslouží mechanikům jako pojízdný servis. Do Buenos Aires dorazily 23. dubna. „Potíže jsme v Argentině nikdy neměly, ale v souvislosti s kulhavkou a slintavkou, která se v této zemi objevila, na ně musíme být připraveni,“ tvrdí Pavel Janeba. Tým přicestoval pak koncem dubna. Armin Schwarz a Bruno Thiry měli v Buenos Aires k dispozici dva dny na aklimatizaci a teprve potom se vydali na severozápad do Cordoby, střediska rallye“.
Letadlem cestovaly i některé dražší komponenty obou továrních vozů Škoda Octavia WRC. „Převodovky, diferenciály a turbodmychadla nemůžeme několik týdnů před soutěží zabalit do krabic a poslat po moři. Doprovodné vozy si vypůjčíme až na místě. V uplynulých letech jsme moc velký výběr neměli, letos už je situace mnohem lepší.“
„Je to fantastická soutěž“, říká osmatřicetiletý Bruno Thiry. „Argentina je krásná země a místní fanoušci v sobě mají typický latinskoamerický temperament, což dohromady vytváří skvělou atmosféru. Bude to samozřejmě těžká zkouška pro celý tým, ale Octavia WRC již mnohokrát prokázala, že je velmi odolná a spolehlivá. Tato soutěž prověří nejen rychlost, ale i výdrž techniky, a já doufám, že dokážeme překvapit“.
Tovární Octavie WRC, připravené pro Portugalsko byly z Mladé Boleslavy odvezeny do Ruzyně, kde se přeložily na speciální letadlovou paletu, kterou převezl kamion na letiště do Frankfurtu na Mohanem. Do Argentiny letěly Boeingem 747, neboť jinam by se nevešly. Po skončení rallye se kontejnery do Evropy nevrátí. Jejich další zastávkou bude keňský přístav Mombasa, kde se v druhé polovině července totiž pojede další ročník slavné Safari Rallye.
Vedle Škody Motorsport se na start postaví všechny ostatní tovární týmy, tzn. Peugeot (Grönholm, Auriol, Rovanpera), Ford (Sainz, McRae), Subaru (Burns, Solberg, Arai), Mitsubishi (Mäkinen, Loix), Hyundai (Eriksson, A. McRae). Rallye Argentina, pátý podnik světového šampionátu, startuje ve čtvrtek večer dvěma diváckými prology, ostrý start je naplánován na pátek ráno a na posádky čeká šest zkoušek. V následujících dvou etapách absolvují posádky ještě dalších třináct zkoušek. Po jejich projetí budou mít na kontě 1345 km tratě s 389 km šotolinových zkoušek.
V posledních pěti letech třikrát zvítězil Tommi Mäkinen, jednou pak Kankkunen a Burns.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů