Škodamotorsport podstatně redukuje účast v soutěžích MS

Tvrzení v titulku má své opodstatnění hned na dvou frontách. Předně, účast v nejprestižnějším seriálu automobilových soutěží, stojí pochopitelně spoustu peněz, když částka je udávána v milionech korun. Hlavně se však mladoboleslavský tým v letošním roce zaměří na testování vozu, jehož nasazení v soutěžích Mistrovství světa, by bylo opravdovým průlomem v účasti škodovek na nejnáročnějších tratích a rázem by rovněž znamenal i členství ve společnosti největších favoritů na celkové prvenství. V dílnách týmu Škodamotorsport se tedy horečně pracuje na vývoji Škody Octavie Kit Car s pohonem obou náprav a dvoulitrovým motorem s turbodmychadlem, jinak řečeno vozu pro nejsledovanější skupinu World Rally Car. A financovat oba náročné programy, si prostě nemůže dovolit ani tak úspěšná automobilka jakou škodovka v současné době je, byť se může spolehnout na ochranná křídla jednoho z největších evropských koncernů. Hlavní však je, že veškeré toto snažení a tažení za světovými vavříny, má vedení týmu Škodamotorsport posvěceno nejvyššími místy koncernu VW. Jinak by totiž o tom na tiskové konferenci nehovořili šéf automobilky Vratislav Kulhánek, vedoucí vývoje Wilfried Bockelmann a šéf týmu Pavel Janeba, jako o hotové věci. Přitom vozy s okřídleným šípem ve znaku vůbec nehodlají hrát v souboji se soupeři na Toyotách, Fordech, Subaru nebo Mitsubishi, ty nejposlednější housle


Podle vyjádření všech tří jmenovaných představitelů podniku a týmu je cílem výhradně přední umístění v absolutní klasifikaci, což potvrdili výrokem: “jinak naše účast nemá cenu”. Možná se někomu tato slova budou zdát příliš sebevědomá, ale mějme na paměti, že malý je ten, kdo si dává malé cíle. Kdo a kde se tedy letos z týmu Škodamotorsport objeví? Mistrovství světa pojede pouze služebně nejstarší týmová posádka Pavel Sibera – Petr Gross a to nejvýše šest soutěží na evropském kontinentu. Dva povinné zámořské podniky pro klasifikaci ve formuli dvě vynechávají a tím jsou tedy ze hry v boji o přední umístění v celkové klasifikaci. Hlavní pracovní náplní Pavla Sibery, jako technicky zdatného jezdce, však stejně je testování oné Octavie WRC, aby mohla být nejpozději na konci listopadu homologována a premiérově v Mistrovství světa nasazena v lednu příštího roku na tradičně úvodní, těžké a nevyzpytatelné Rallye Monte Carlo. Druzí, ještě do loňska též světoběžníci, Emil Triner s Milošem Hůlkou si vyzkoušejí tratě nejvýznamnějších evropských soutěží a pro změnu loňští “evropané” Jindřich Štolfa s Miroslavem Fantou, spolu se čtvrtou dvojicí, Jaroslav Starý – Miroslav Šlambora, která loni, při premiérovém startu v továrním “dresu” vybojovala škodovce domácí titul ve formuli dvě, budou k vidění jen na tuzemských tratích. Srdce našich fanoušků automobilových soutěží by mělo po této informaci zaplesat, protože zmíněné posádky budou zcela jistě magnetem pro každý podnik domácího mistrovství. V kompletní sestavě pak uvidíme tovární posádky na jejich domovské soutěži, Rallye Bohemia. Ve druhé polovině loňské sezóny si čerstvé Octavie vyzkoušely dvě soutěže Mistrovství světa a na své soupeře zatím nestačily. Veškeré letošní starty doma v Evropě i ve světě, by však už měly naznačit jejich konkurenceschopnost, když se předpokládá úspěšná léčba jejich dětských nemocí.


Letošek tedy můžeme považovat za přelomový v aktivitách a záměrech továrního týmu Škodamotorsport. Všichni, kteří máme tuto atraktivní motoristickou disciplínu rádi a hlavně škodovákům fandíme, přejme našim zástupcům, aby se jim plány podařilo splnit a v příští sezóně se mohli směle postavit na start rychlostních zkoušek jako rovný s rovným vedle takových hvězd jako jsou Tommi Mäkinnen, Carlos Sainz, Colin Mc Rae, Juha Kankunnen nebo Didier Auriol.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...