Tvrzení v titulku má své opodstatnění hned na dvou frontách. Předně, účast v nejprestižnějším seriálu automobilových soutěží, stojí pochopitelně spoustu peněz, když částka je udávána v milionech korun. Hlavně se však mladoboleslavský tým v letošním roce zaměří na testování vozu, jehož nasazení v soutěžích Mistrovství světa, by bylo opravdovým průlomem v účasti škodovek na nejnáročnějších tratích a rázem by rovněž znamenal i členství ve společnosti největších favoritů na celkové prvenství. V dílnách týmu Škodamotorsport se tedy horečně pracuje na vývoji Škody Octavie Kit Car s pohonem obou náprav a dvoulitrovým motorem s turbodmychadlem, jinak řečeno vozu pro nejsledovanější skupinu World Rally Car. A financovat oba náročné programy, si prostě nemůže dovolit ani tak úspěšná automobilka jakou škodovka v současné době je, byť se může spolehnout na ochranná křídla jednoho z největších evropských koncernů. Hlavní však je, že veškeré toto snažení a tažení za světovými vavříny, má vedení týmu Škodamotorsport posvěceno nejvyššími místy koncernu VW. Jinak by totiž o tom na tiskové konferenci nehovořili šéf automobilky Vratislav Kulhánek, vedoucí vývoje Wilfried Bockelmann a šéf týmu Pavel Janeba, jako o hotové věci. Přitom vozy s okřídleným šípem ve znaku vůbec nehodlají hrát v souboji se soupeři na Toyotách, Fordech, Subaru nebo Mitsubishi, ty nejposlednější housle
Podle vyjádření všech tří jmenovaných představitelů podniku a týmu je cílem výhradně přední umístění v absolutní klasifikaci, což potvrdili výrokem: “jinak naše účast nemá cenu”. Možná se někomu tato slova budou zdát příliš sebevědomá, ale mějme na paměti, že malý je ten, kdo si dává malé cíle. Kdo a kde se tedy letos z týmu Škodamotorsport objeví? Mistrovství světa pojede pouze služebně nejstarší týmová posádka Pavel Sibera – Petr Gross a to nejvýše šest soutěží na evropském kontinentu. Dva povinné zámořské podniky pro klasifikaci ve formuli dvě vynechávají a tím jsou tedy ze hry v boji o přední umístění v celkové klasifikaci. Hlavní pracovní náplní Pavla Sibery, jako technicky zdatného jezdce, však stejně je testování oné Octavie WRC, aby mohla být nejpozději na konci listopadu homologována a premiérově v Mistrovství světa nasazena v lednu příštího roku na tradičně úvodní, těžké a nevyzpytatelné Rallye Monte Carlo. Druzí, ještě do loňska též světoběžníci, Emil Triner s Milošem Hůlkou si vyzkoušejí tratě nejvýznamnějších evropských soutěží a pro změnu loňští “evropané” Jindřich Štolfa s Miroslavem Fantou, spolu se čtvrtou dvojicí, Jaroslav Starý – Miroslav Šlambora, která loni, při premiérovém startu v továrním “dresu” vybojovala škodovce domácí titul ve formuli dvě, budou k vidění jen na tuzemských tratích. Srdce našich fanoušků automobilových soutěží by mělo po této informaci zaplesat, protože zmíněné posádky budou zcela jistě magnetem pro každý podnik domácího mistrovství. V kompletní sestavě pak uvidíme tovární posádky na jejich domovské soutěži, Rallye Bohemia. Ve druhé polovině loňské sezóny si čerstvé Octavie vyzkoušely dvě soutěže Mistrovství světa a na své soupeře zatím nestačily. Veškeré letošní starty doma v Evropě i ve světě, by však už měly naznačit jejich konkurenceschopnost, když se předpokládá úspěšná léčba jejich dětských nemocí.
Letošek tedy můžeme považovat za přelomový v aktivitách a záměrech továrního týmu Škodamotorsport. Všichni, kteří máme tuto atraktivní motoristickou disciplínu rádi a hlavně škodovákům fandíme, přejme našim zástupcům, aby se jim plány podařilo splnit a v příští sezóně se mohli směle postavit na start rychlostních zkoušek jako rovný s rovným vedle takových hvězd jako jsou Tommi Mäkinnen, Carlos Sainz, Colin Mc Rae, Juha Kankunnen nebo Didier Auriol.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.