Současně automobilka úspěšně uvedla na trh první vozy své modelové ofenzívy – Citigo a Rapid.
„Společnost ŠKODA má za sebou důležitý rok,“ shrnuje předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Úspěšně jsme absolvovali první rok naší Růstové strategie 2018, podstatně jsme zrychlili a dosáhli jsme nového odbytového rekordu. Podstatně jsme zvýšili výrobu, prodej i zastoupení na mezinárodních trzích,“ vysvětluje šéf značky. I druhý cíl je definován jasně. Do roku 2018 mají celosvětové prodeje značky ŠKODA vzrůst minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. „K tomu podnik v roce 2011 položil výborné základy,“ podtrhl Prof. Vahland.
Téměř ve všech regionech prodala ŠKODA v roce 2011 více vozů než v roce předcházejícím.
Velice pozitivně se rozvíjel indický trh, důležitý pilíř růstové strategie značky. Zde se společnosti ŠKODA v roce 2011 podařilo zvýšit prodeje o téměř 50 procent a prodat 30.005 vozů. Velice dynamicky se rozvíjely i velké trhy v Číně, Německu a Rusku.
Podrobné údaje o těchto a dalších trzích automobilka zveřejní 10. ledna 2012.
Česká automobilka dále přidává plyn a investuje do nových modelů, značek a kapacit.
Hlavní závod v Mladé Boleslav bude do poloviny roku 2012 podstatně rozšířen. Po ukončení výstavby je zde plánována výroba třetího modelu, a to současně s výrobou bestsellerů Octavia a Fabia. Současně vzroste výrobní kapacita pro model Octavia v tomto závodě z 800 na 1.200 vozů denně.
V závodě společnosti ŠKODA ve Vrchlabí se bude od konce roku 2012 vyrábět přímo řazená převodovka (DSG) pro celý koncern, tedy pro značky ŠKODA, Volkswagen, SEAT a Audi.
V ruské automobilce GAZ v Nižním Novgorodu bude Volkswagen Group Rusko ve spolupráci s ruským partnerem vyrábět i model ŠKODA Yeti.
Oba čínské společné podniky koncernu Volkswagen budou do roku 2016 investovat 14 miliard Euro do nových závodů a produktů. Dosud se v Číně vyrábí modely Octavia, Fabia a Superb. V roce 2013 k nim přibude i Yeti. S těmito investicemi vytváří podnik základní podmínky pro růst v příštích letech.
Jako první vozy modelové ofenzívy značky ŠKODA byl úspěšně uveden malý vůz Citigo a indická kompaktní limuzína Rapid. Citigo pro značku otevírá silně rostoucí tržní segment malých vozů. Také model Rapid, který byl koncem roku 2011 úspěšně představen v Indii, má pro růstovou strategii ŠKODA rozhodující význam. S Rapidem je dnes ŠKODA zastoupena i v největším segmentu indického trhu. Rapid je vůz, který se vyrábí v Indii a pro Indii. Vůz přichází s velkorysou nabídkou prostoru, a oslovuje zákazníky svým designem, stejně jako prvotřídní bezpečnostní výbavou a moderní technikou. „Pomocí modelu Rapid chceme trvale posílit a budovat naší pozici v Indii. Indie je pro náš růst zemí s mimořádně velkým potenciálem,“ říká Prof. Vahland.
Rok 2011 byl pro značku významným i v jiném ohledu:
S prvním titulem mistra světa v soutěžní sérii S-WRC a dvojím vítězstvím v Intercontinental Rally Challenge (IRC) zažil ŠKODA Motorsport zatím nejúspěšnější rok své 111leté sportovní historie.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.