Škoda Octavia WRC na Safari rallye

Třetího podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích Safari rallye (25.až 27.února) se zúčastní šest továrních týmů včetně Škody Motorsport, která zde bude mít svoji africkou premiéru.

Mezi v neděli 13.února skončenou Švédskou rallye a následující Safari rallye mají nejlepší soutěžní jezdci pouhých jedenáct dní na odpočinek, přesun a trénink. V pátek 25.února už totiž v Nairobi startuje 48.ročník nejtěžší automobilové rallye světa, která letos měří 2700 km. Od ostatních soutěží se liší tím, že na ní nejsou klasické rychlostní zkoušky, ale speciální sekce o celkové délce 1062 km. Některé měří dokonce i přes sto kilometrů. Trať zavede posádky do náročného bahnitého, písčitého šotolinového terénu v nadmořské výšce 2000 až 3400 metru nad mořem .


Až do sedmdesátých let byla Safari rallye doménou domácích jezdců, z nichž Shekhar Mehta ji vyhrál celkem pětkrát, což se zatím nikomu jinému nepodařilo. Prvními Evropany, kteří dokázali prolomit nadvládu Afričanů byli v roce 1972 Finové Hannu Mikkola a Gunnar Palm s Fordem Escort RS.


Z dosavadních jezdců, kteří se letos objeví na startu si připsal nejvíce úspěchů Fin Juha Kankkunen (3) a obhájce loňského prvenství Skot Colin McRae (2), Sainz, Mäkinen a Burns zvítězili jednou. Africkou soutěž tentokrát vynechává Hyundai, naopak poprvé v historii zkusí na výhradně šotolinových cestách štěstí tým Škoda Motorsport s dvěma Octaviemi WRC.


To znamená, že se na startu objeví osvědčené sestavy týmů Mitsubishi (Mäkinen, Loix), Subaru (Burns, Kankkunen), Seat (Auriol, Gardemeister), Ford (McRae, Sainz a norský junior Solberg). Peugeot vedený Jean Pierrem Nicolasem, vítězem Safari rallye 78 s Peugeotem 504, dává tentokrát příležitost Panizzimu a Grönholmovi, který pro francouzského lva vybojoval první vítězství ve Švédsku. Obvyklé složení hlásí také škodovka – Schwarz a Climent. Němec Armin Schwarz startoval v Keni zatím pouze v roce 1997, kdy dojel čtvrtý, ovšem mnohokrát zde již testoval: „Opravdu jde o specifickou rallye, kde jezdce i vozy čeká nespočet překážek. Auto musíme zabezpečit nejen proti vlivům počasí, ale i divoké přírodě. Proti zvěři bude mít Octavie před chladičem masivní oblouk z ocelových trubek. Opatrní musíme být i při volbě správného obutí. Při rychlostech nad 210 km/h se pneumatiky rychle opotřebují a mnohdy dojíždíme sekci bez vzorku!. Španěl Luis Climent absolvoval Safari dvakrát, loni skončil s Mitsubishi Lancer druhý ve skupině N a celkově devátý. V roce 1998 skupinu N vyhrál a v celkové klasifikaci obsadil sedmou příčku: „V Keni člověk nikdy neví. Můžete skončit hned na začátku anebo udělat výborný výsledek“.


Samotná příprava na Safari rallye si vyžádala speciální přípravu vozů, spočívající především v celkovém vyztužení. Octavia WRC je teď mnohem pevnější, tužší, odolnější a těsnější. Na voze existuje hodně komponentů, které jsou navíc proti otřesům karosérie připevněny a uchyceny stahovacími páskami. Kvůli délce jednotlivých sekcí se palivová nádrž zvětšila na 120 litrů. Sání vzduchu, tzv.šnorchl, je vyveden na střechu, aby nedocházelo k zanášení vzduchového filtru vodou při průjezdu říčními brody. Světlá výška vozu byla zvýšena na maximálních 200 mm a kvůli vysokým teplotám mají i výkonnější chladičové ventilátory.


Třetí soutěž světového šampionátu skončí v neděli 27.února v odpoledních hodinách.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...