Škoda Octavia v testu redakce s automatickou převodovkou DSG se dvěma spojkami

– a výkonným turbodieslem 2,0 TDI PD.

Škoda Octavia v testu redakce s automatickou převodovkou DSG se dvěma spojkami
Škoda Octavia v testu redakce s automatickou převodovkou DSG se dvěma spojkami
Škoda Octavia v testu redakce s automatickou převodovkou DSG se dvěma spojkami
Škoda Octavia v testu redakce s automatickou převodovkou DSG se dvěma spojkami
Škoda Octavia v testu redakce s automatickou převodovkou DSG se dvěma spojkami
Škoda Octavia v testu redakce s automatickou převodovkou DSG se dvěma spojkami

Na testování nejnovější šestirychlostní automatické převodovky DSG se dvěma spojkami jsem byl velmi zvědav. To, že tento unikátní systém dvou lamelových spojek znamená nejenom plynulé řazení bez prodlev, ale i lepší jízdní vlastnosti

Škoda Octavia v testu redakce s automatickou převodovkou DSG se dvěma spojkami

a nižší spotřebu, se mi během testu potvrdilo v plném rozsahu. K příznivé spotřebě přispívá také vhodně odstupňované rychlostní stupně převodovky. Převodovka po zmáčknutí tlačítka S (sport) řadí vyšší rychlostní stupně až při dosažení vyšších otáček. A pokud by řidič chtěl jet ještě sportovněji, pak má možnost manuálního řazení. Po posunu řadicí páky vlevo lehkým pohybem dopředu nebo dozadu řadí podle své volby jednotlivé rychlostní stupně a převodovka DSG řadí bez prodlev stejně jako při automatickém řazení. Ocenil jsem také skutečnost, že na sdělovači jsem mohl sledovat, který rychlostní stupeň je zařazený a to jak při automatickém tak manuálním řazení.

(Podrobně o převodovce DSG v dnešním následujícím dalším článku.)

Nejmodernější naftový výkonný turbodiesel 2,0 TDI s technologií čerpadlo-tryska (PD) s elektronickým vstřikováním paliva a s turbodmychadlem VGT s proměnou geometrií lopatek dosahuje nejvyšší výkon 103 kW při 4 000 ot/min a nejvyšší

Škoda Octavia v testu redakce s automatickou převodovkou DSG se dvěma spojkami

hodnotu točivého momentu 320 Nm již od 1750 a na této hodnotě setrvává až do 2500 ot/min. Motor zrychluje bez prodlevy ochotně a plynule již od 1 500 ot/min až do maximálních otáček. Hladina hluku motoru se po zahřátí znatelně sníží. Motor splňuje emisní normu EU4.

Podle údajů výrobce dosahuje Octavia s tímto motorem nejvyšší rychlost 209 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy a má kombinovanou spotřebu 6,0 l/100 km. Během testu jsem kombinovanou spotřebu nepřekročil, jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel, avšak v mrazivém zimním počasí.

Konstrukce podvozku spolu s vybavením s nejmodernějšími systémy a prvky usnadňující vedení vozu a zvyšující bezpečnost mně umožňovali projíždět i ostré zatáčky vyšší rychlostí. Pérování je komfortní. Hřebenové řízení s elektromechanickým posilovačem s variabilním účinkem zaručuje velmi dobrý kontakt s vozovkou. Stabilita je v zatáčkách i při brždění velmi dobrá. Vysokou péči věnovali konstruktéři odhlučnění motoru i podvozku, takže v interiéru vozu je poměrně nízká hladina hluku.

Pohotovostní hmotnost je 1370 kg, užitečné zatížení 660 kg, hmotnost připojeného vozidla brzděného 1400 kg a nebrzděného 650 kg. Délka vozu je 4572 mm, šířka 1769 a výška 1462 mm. Rozvor 2578 mm. Světlá výška 140 mm. Objem zavazadlového prostoru 560 l, při sklopených zadních sedadlech 1350 l.

Základní cena Octavie s turbodieslem 2,0 TDI PD s šestirychlostní automatickou převodovkou DSG se dvěma spojkami ve stupni výbavy elegance je 704 900 Kč. (Včetně DPH.)

Výbava vozu je bohatá, obsahuje mimo jiné:

  • ABS+MBA+EBV+MSR+ASR
  • Airbag řidiče a spolujezdce
  • Bederní opěry vpředu
  • Boční airbagy vpředu
  • Dálkově ovládané centrální zamykání, SAFE systém
  • Climatronic – dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací a pachovým filtrem
  • Deaktivace airbagu u spolujezdce
  • El. ovládání oken vpředu i vzadu s dětskou pojistkou
  • Imobilizér
  • Jumbo box s nastavitelnou loketní opěrou vpředu
  • Multifunkční ukazatel
  • Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce osvětlená, klimatizovaná
  • Příprava pro uchycení dvou dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech
  • Příprava pro rádio, 8 repro a sklopná neodnímatelná střešní anténa
  • Síť pro upevnění zavazadel v zavazadlovém prostoru
  • Tempomat
  • Výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce
  • Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce
  • WIV (flexibilní servisní intervaly)
  • Zadní sedadla dělená a sklopná, s loketní opěrou
  • Boční směrové ukazatele integrované do vnějších zpětných zrcátek, s osvětlením nástupního prostoru
  • Elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu
  • Kola z lehkých slitin 15″
  • Pneu 195/65 R15
  • Přední mlhové světlomety
  • Tónovaná skla

A další položky u takovéto výbavě běžné.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizované modely Scala a Kamiq přicházejí na český trh ve verzi First Edition

Modernizované modely Scala a Kamiq...

Dvojice kompaktních modelů značky Škoda přichází v inovované podobě. České zastoupení automobilky pro tuto příležitost připravilo speciální nabídku vozů Scala First Edition a Kamiq First...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

XVII. ročník Lak Racing Rallye Plzeň přinesl dramatický a divácky zajímavý souboj o celkové vítězství od první až do poslední rychlostní zkoušky. Jedním z jeho protagonistů byla posádka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AutoPalace partnerem na cestách herečky Evy Holubové a Holubice Agency

AutoPalace partnerem na cestách herečky...

Automobilová dealerská skupina AutoPalace oznámila dlouhodobé partnerství s významnou českou herečkou Evou Holubovou, která si v rámci této spolupráce převzala na pražském Spořilově nový...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové generace vozů Kodiaq a Superb úspěšně dokončily testy v extrémně nízkých teplotách za polárním kruhem

Nové generace vozů Kodiaq a Superb...

Nové generace modelů Škoda Superb a Kodiaq úspěšně prošly intenzivním testováním v mrazech za polárním kruhem. Funkce, kvalita a odolnost vozů byly sledovány při teplotách až -30 stupňů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda Hispano-Suiza: Znovuzrození prvorepublikového skvostu

Škoda Hispano-Suiza: Znovuzrození...

Československá legenda se vrátila. Po 95 letech mladoboleslavská automobilka zrekonstruovala jeden z nejcennějších a nejluxusnějších vozů své historie, Škodu Hispano-Suiza z roku 1928. Dnes ji...