Škoda v roce 2010 poprvé prolomila hranici tři čtvrtě milionu prodaných vozů.
Do roku 2018 chce Škoda roční prodej minimálně zdvojnásobit na úroveň 1,5 milionu vozů. Automobilka proto zahájila rozsáhlou produktovou a tržní ofenzívu a ve všech závodech plánuje zvýšení výroby. Rok 2010 uzavřela Škoda s pozitivním výsledkem. Tržby vzrostly o 22,4 procenta na 8,692 miliard Euro. Provozní výsledek se nárůstem na 447 milionů Euro více než zdvojnásobil.
„Rok 2011 je – přesně 20 let od vstupu koncernu Volkswagen – pro Škodu rokem přehazování výhybek a rokem rozjezdu,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland v rámci včerejší výroční tiskové konference v Praze.
„Do nového roku jsme přitom vykročili velice dobře a plynule jsme navázali na rekordní odbyt v roce 2010,“ řekl Winfried Krause, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast ekonomie.
V prvních dvou měsících roku 2011 vzrostly celosvětové prodeje značky oproti předchozímu roku o téměř 25 procent na 132.100 vozů. „Naši pozici na trzích budeme důsledně posilovat a v letošním roce počítáme s pokračováním kurzu růstu. Za tímto účelem plánujeme zvýšení výroby v závodech společnosti Škoda, a to jak na našem domácím českém trhu, tak i mimo Evropu,“ uvedl Winfried Vahland.
V rámci Růstové strategie Škoda, vyhlášené v roce 2010, chce automobilka do roku 2018 odbyt oproti dnešnímu objemu minimálně zdvojnásobit na 1,5 milionu vozů. „Nespokojíme se s tím, čeho jsme dosáhli, a přeřadíme na vyšší stupeň. Škoda má velký potenciál a stojí před posunem k dalšímu růstu. To se týká jak našich aktivit na trzích, tak i rozšiřování modelové palety,“ zdůraznil Winfried Vahland.
Ústředním prvkem těchto plánů je posílení internacionalizace podniku. Zatímco na hlavních evropských trzích se očekává spíše mírný růst, počítá Škoda na růstových trzích Číny, Ruska a Indii s dalším dynamickým vývojem. „Zaútočíme ve všech regionech a chceme se intenzivně podílet na růstu v regionech, v nichž automobilový průmysl zažívá boom,“ říká šéf společnosti Škoda. Do konce desetiletí počítá automobilka s růstem celosvětového trhu osobních vozů na 85 milionů vozů ročně:
„V automobilovém průmyslu před sebou máme dobré roky, to nám poskytuje příznivý vítr do plachet.“ Za tímto účelem Škoda vynakládá rozsáhlé investice do nových produktů a na celém světě chce pro značku nadchnout nové zákazníky a nové segmenty trhu. První pohled na budoucí designérský jazyk nových modelů poskytla na ženevském autosalonu představená studie „VisionD“. Ještě v letošním roce v podobě nového modelu „City Car“ přijde na trh první vůz v rámci produktové ofenzívy. Winfried Vahland: „Tento vůz je naší odpovědí na sílící poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou a příznivými provozními náklady a nabízí nový odbytový potenciál v Evropě.“
V roce 2012 pak bude učiněn první strategický krok v modelové politice: kompaktní limuzína, umístěná mezi modely Fabia a Octavia, má pro značku Škoda otevřít další velkoobjemový segment. Všechny nové modely přitom budou beze změny splňovat příslib značky, který zní „simply clever“: budou to praktické vozy s optimální nabídkou prostoru a vynikajícím poměrem ceny a hodnoty. Růstová strategie podniku je založena na zdravé výchozí posici. Prodeje v roce 2010 dosáhly nové rekordní výše 762.600 vozů. Téměř na všech trzích se Škoda zlepšila a zvýšila své tržní podíly. Nejdynamičtější vývoj zaznamenala na zámořských asijských trzích se zvýšením o 48 procent. Na domácím českém trhu posílila Škoda své vedoucí postavení na tržní podíl více než 34 procent. Ve východní Evropě činilo zvýšení odbytu 22 procent. Lehce klesající byly, v důsledku ukončení státních podpůrných programů, prodeje v západní Evropě.
Nejprodávanějším modelem byla v uplynulém roce Octavia s více než 350.000 prodanými vozy.
Pozitivně se v roce 2010 vyvíjely také finanční ukazatele podniku:
Tržby vzrostly o 22,4 procenta na 8,692 miliard Euro. Provozní výsledek se v porovnání s předchozím rokem podařilo více než zdvojnásobit na hodnotu 447 milionů Euro. Podstatně vzrostla také čistá likvidita; dosáhla hodnoty 1,605 miliard Euro. Zisk před zdaněním činil 418 milionů Euro.
Tabulka finančních výsledků za rok 2010 v porovnání s rokem 2009:
MJ | 2010 | 2009 | změna v % |
Dodávky na zákazníky tis. vozů | 762,6 | 684,2 | 11,5 |
Odbyt* tis. vozů | 584,8 | 551,6 | 6,0 |
Výroba** tis. vozů | 583,3 | 522,5 | 11,6 |
Počet zaměstnanců *** osob | 24 714 | 24 948 | -0,9 |
Tržby celkem mil. EUR | 8 692 | 7 100 | 22,4 |
Hrubý zisk mil. EUR | 1 216 | 816 | 49,0 |
Provozní výsledek mil. EUR | 447 | 203 | 120,2 |
Zisk před zdaněním mil. EUR | 418 | 157 | 166,2 |
Zisk po zdanění mil. EUR | 349 | 110 | 217,3 |
Investice (vč. nehmotných výsledkůvývoje) mil. EUR | 528 | 443 | 19,2 |
Peněžní toky z provozní činnosti mil. EUR | 1 110 | 958 | 15,9 |
Čistá likvidita mil. EUR | 1 605 | 1 062 | 51,1 |
*) odbyt zahrnuje vozy ostatních značek koncernu VW dodaných dceřinými společnostmi SAS a SAIPL
**) výroba zahrnuje vozy ostatních značek koncernu VW vyrobené dceřinou společností SAIPL
***) fyzický stav zaměstnanců k 31.12.2010
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.