V krizovém roce, kdy celkový trh v České republice poklesl ve srovnání s rokem 2008 o více než 22.000 vozů (-11 %), to znamená tržní podíl přibližně 31 %.
Zájem o vozy Škoda v průběhu roku neustále rostl, jen za poslední čtvrtletí bylo na český trh dodáno o 25% více než loni. V součtu za celý rok poklesly dodávky zákazníkům v ČR o 2,6 % (-1.497 vozů), což je výrazně menší pokles než propad celkového trhu.
Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v ČR byla Octavia s 24.951 prodanými vozy. Stala se tak poprvé od roku 2000 nejprodávanějším modelem společnosti v ČR, když překročila loňské výsledky o 18,5%.
Prodejní výsledky za rok 2009 komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení tzv. „šrotovací prémie“ a následný odliv vozidel do okolních států EU. Vylepšit nepříznivou situaci na domácím trhu z počátku roku nám pomohla především důsledná produktová ofenziva.
V průběhu roku 2009 jsme představili omlazené verze modelových derivátů Octavia RS a Scout, zahájili jsme prodej prvního českého SUV – modelu Yeti, který se krátce po svém uvedení na trh stal nejprodávanějším vozem ve své třídě. V závěru roku 2009 jsme uvedli na trh nový Superb Combi. Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů. I nadále budeme českým zákazníkům nabízet atraktivní vozy za férové ceny. Aktuálně to potvrzuje například nová prodejní akce pod názvem: Vystartujte včas! Ta umožňuje získat na začátku roku vozy Škoda v modelových řadách Fabia, Roomster, Octavia Tour, Octavia i Yeti za výrazně lepších podmínek než doposud. Úspory u jednotlivých modelů činí až 186.000 Kč, například model Fabia je nyní k dostání už za 199.900 Kč“.
Dodávky vozů Škoda zákazníkům v České republice
Ukazatele | 2009 | 2008 | 2009/2008 | 2009/2008 |
prodaných vozů ks | 56.504 | 58.001 | -1.497 | -2,6 % |
Tržní podíl v % | 31,2 % | 28,5 % | 2,7 % | 9,5 % |
Celkový trh s vozy | 181.000 | 203.647 | -22.647 | -11,1% |
Loňské prodejní výsledky značky Škoda na domácím trhu prospějí rovněž životnímu prostředí. V rámci projektu: „Za každé prodané auto v České republice jeden zasazený strom“, vysadí Škoda Auto přesně 56.504 sazenic stromků ve vybraných lokalitách v ČR.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”