ŠKODA AUTO v prvním čtvrtletí výrazně zvýšila dodávky zákazníkům i provozní výsledek

  • Zákazníkům na celém světě bylo dodáno 249 600 vozů (+7,2 % v porovnání s předchozím rokem)
  • Silný nárůst v západní Evropě (+4,6 %), Rusku (+8,6 %) a východní Evropě (+17,1 %)
  • Tržby ŠKODA AUTO Group* činily 5,049 miliard eur (+4,1 % oproti předchozímu roku)
  • Provozní výsledek dosáhl hodnoty 448 milionů eur (+46,1 % oproti předchozímu roku)
  • Rentabilita tržeb na vysoké úrovni 8,9 %

První, plně elektrické SUV české automobilky, ŠKODA
ENYAQ iV, bylo úspěšně uvedeno na první trhy v prvním
čtvrtletí roku.

ŠKODA AUTO zvýšila své celosvětové dodávky zákazníkům v období od ledna do března 2021 oproti stejnému období minulého roku o 7,2 % na 249 600 vozů. Tržby činily 5,049 miliardy eur, což ve srovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 4,1 %. Provozní výsledek ŠKODA AUTO Group* ve výši 448 milionů eur vzrostl v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 46,1 %, rentabilita tržeb se pohybovala na vysoké úrovni 8,9 %. Automobilka tak pokračuje v pozitivním vývoji z druhého pololetí roku 2020.

Předseda představenstva ŠKODA AUTO, Thomas Schäfer, říká: „Do nového roku jsme vkročili energicky. Navzdory náročným podmínkám spojeným s pandemií koronaviru a nedostatkem polovodičů se ohlížíme za úspěšným prvním čtvrtletím. Děkuji celému týmu zaměstnanců ŠKODA AUTO, našemu sociálnímu partnerovi, Odborům KOVO, i našim importérům a prodejcům za vynaložené úsilí. Optimisticky vidíme i následující měsíce. Zákazníkům byly dodány první vozy našeho prvního, plně elektrického SUV ENYAQ iV. Poptávka překonává naše očekávání. Kromě toho představíme i další skvělé produktové novinky, mezi něž patří i nová generace modelu FABIA. Náš nedávno spuštěný program NEXT LEVEL EFFICIENCY cílí nejen na kompenzaci negativních dopadů pandemie a snížení dodávek, ale také dlouhodobě posílí pozici značky ŠKODA v konkurenčním prostředí.“

Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast financí a IT, zdůrazňuje: „Pozitivní výsledky prvního čtvrtletí dokazují, že udržujeme náš finanční kurz. Opatření na redukci nákladů jsou účinná. Dopady stále probíhající pandemie koronaviru covid-19 a především nedostatku polovodičů se nám daří zmírňovat. Výrazně jsme zvýšili provozní výsledek a čistý peněžní tok. Aktuální výsledek ukazuje, že ŠKODA AUTO stojí na solidních základech a je trvale ziskovou společností.“

Martin Jahn, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, dodává: „Dodávky zákazníkům jsme oproti stejnému období minulého roku zvýšili o 7,2 %. S přihlédnutím k náročným rámcovým podmínkám se jedná o velký úspěch. Zdařilý start do nového roku dokládá, že naše moderní a atraktivní modelová paleta je mezi zákazníky velice žádaná. Jsem přesvědčen, že v průběhu roku nadchneme díky dalším produktovým novinkám řadu nových zákazníků. Na začátku května jsme představili čtvrtou generaci modelu FABIA a následovat budou facelifty našich bestsellerů v segmentu SUV KODIAQ a KAROQ. V Indii vstoupí na trh naše první kompaktní SUV, model KUSHAQ, a v Číně pak nedávno představený model OCTAVIA PRO“. 

Společnost ŠKODA AUTO v prvním čtvrtletí roku 2021 pokračovala v pozitivním trendu. Od ledna do března 2021 vzrostly tržby v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 4,1 % na 5,049 miliard eur. Provozní výsledek vzrostl na 448 milionů eur. Rentabilita tržeb se s 8,9 % pohybovala na vysoké úrovni. Dosažené výsledky jsou tak výrazně nad úrovní hodnot za stejné období loňského roku, které byly negativně ovlivněny zastavením výroby a poklesem odbytu způsobeným pandemií.

* ŠKODA AUTO Group zahrnuje společnosti ŠKODA AUTO a.s, ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., ŠKODA AUTO Deutschland GmbH, SKODA AUTO Volkswagen India Private Ltd. a podíl na zisku společnosti OOO VOLKSWAGEN Group RUS.

** Procentuální odchylky jsou vypočítány z nezaokrouhlených čísel.

*** Zahrnuje výrobu ŠKODA AUTO Group, bez výroby v Číně, na Slovensku, v Rusku a v Německu, ale včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, VW a Audi; výroba vozů bez rozložených sad.

**** Zahrnuje odbyt ŠKODA AUTO Group na odbytové společnosti, včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, VW, Audi, Porsche a Lamborghini; odbyt vozů bez rozložených sad.

Od ledna do března dodala společnost ŠKODA AUTO svým zákazníkům na celém světě 249 600 vozů (první čtvrtletí 2020: 232 900 vozů; +7,2 %).

V západní Evropě zaznamenala česká automobilka v prvním čtvrtletí 111 600 dodaných vozů, což představuje nárůst o 4,6 % (leden až březen 2020: 106 700 vozů). Také na svém druhém největším trhu, v Německu, zvýšila značka ŠKODA dodávky zákazníkům ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 2,3 % na 36 600 vozů (leden až březen 2020: 35 800 vozů). V Itálii (8 600 vozů; +39,2 %), Francii (8 600 vozů; +44,3 %), Španělsku (6 300 vozů; 32,8 %) a Belgii (5 500 vozů; +10,6 %) rostla značka ŠKODA dvojciferným tempem.

Ve střední Evropě dodala značka ŠKODA v prvním čtvrtletí svým zákazníkům 46 900 vozů a zopakovala tak úspěch ze stejného období minulého roku (leden až březen 2020: 46 900 vozů; – 0,1 %). Na domácím českém trhu klesly ve stejném období dodávky zákazníkům o 8,0 % na 19 600 vozů (leden až březen 2020: 21 300 vozů).

Ve východní Evropě bez Ruska dodala značka ŠKODA v období od ledna do března svým zákazníkům 10 200 vozů, ve srovnání se stejným obdobím minulého roku se tak jedná o nárůst o 17,1 % (leden až březen 2020: 8 700 vozů).

V Rusku zaznamenala značka ŠKODA v prvním čtvrtletí 22 800 dodávek zákazníkům. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku se jedná o nárůst o 8,6 % (leden až březen 2020: 21 000 vozů).

V Číně, na celosvětově největším trhu automobilky, poklesly dodávky zákazníkům v prvním čtvrtletí o 9,3 % na 26 300 vozů (leden až březen 2020: 29 000 vozů).

V Indii činily dodávky zákazníkům v období od ledna do března 3 200 vozů, ve srovnání se stejným obdobím minulého roku tak vzrostly o 4,1 % (leden až březen 2020: 3 100 vozů).

Celosvětově největší nárůst dodávek zákazníkům zaznamenala značka ŠKODA v prvním čtvrtletí roku 2021 v Turecku. S 9 800 vozy zde automobilka ve srovnání s minulým rokem zvýšila své dodávky o 162,1 % (leden až březen 2020: 3 800 vozů).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v prvním čtvrtletí 2021 (v kusech; zaokrouhleno; po jednotlivých modelech; +/- meziročně v procentech):

  • ŠKODA OCTAVIA (63 600; +2,0 %)
  • ŠKODA KAROQ (36 600; +21,1 %)
  • ŠKODA KAMIQ (34 700; +36,1 %)
  • ŠKODA KODIAQ (33 300; -1,0 %)
  • ŠKODA FABIA (25 800; -5,5 %)
  • ŠKODA SUPERB (21 900; +1,1 %)
  • ŠKODA RAPID (18 600; +31,0 %)
  • ŠKODA SCALA (12 500; -13,7 %)
  • ŠKODA CITIGOe iV (prodej pouze v Evropě: 1 900; -40,2 %)
  • ŠKODA ENYAQ (500; -)

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost ŠKODA AUTO v závodě ve Vrchlabí využívá chytrého manipulačního robota

Společnost ŠKODA AUTO v závodě ve...

Robot odebírá a ukládá na pozici kované hřídele převodovek, které jsou určené k dalšímu zpracování Rozvinuté algoritmy vyhodnocují záběry 3D kamer a na jejich základě řídí pohyby...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA FABIA: Světová premiéra ve fotografiích

ŠKODA FABIA: Světová premiéra ve...

Fanoušci značky ŠKODA z celého světa sledovali digitální světovou premiéru čtvrté generace modelu FABIA Virtuální pavilon zůstává otevřený, vozidla si zde lze prohlížet v 360° zobrazení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO je hlavním partnerem prestižní akademické soutěže o nejlepší diplomovou práci IT SPY

ŠKODA AUTO je hlavním partnerem...

Hlavním partnerem soutěže IT SPY, která každoročně vybírá nejlepší IT diplomové práce z českých a slovenských univerzit, se stala společnost ŠKODA AUTO. Partnerství navazuje na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de France, získal křišťálovou trofej, kterou navrhl ŠKODA Design

Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de...

Slovinec Tadej Pogačar se poprvé ve své kariéře stal vítězem Tour de France Poháry pro vítěze vznikly ve spolupráci designéra ŠKODA AUTO Petera Olaha a české firmy Lasvit Nový elektromobil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA ENYAQ iV jako Red Car na Tour de France na fotografiích

ŠKODA ENYAQ iV jako Red Car na Tour de...

První SUV značky s bateriovým elektrickým pohonem slouží jako velitelská centrála pro ředitele Tour de France Christiana Prudhomma při třech etapách letošní Tour de France ENYAQ iV byl na svou...