Elegantní Honda FR-V se prezentuje v segmentu C-MPV sportovním a dynamickým vzhledem. Honda FR-V má netradiční uspořádání sedadel ve dvou řadách po třech místech s novým mechanizmem sklápění sedadel a s možností jejich variabilního uspořádání podle okamžité potřeby.
Při uvedení koncepce uspořádání sedadel 3 + 3 vzala firma Honda především v úvahu význam potřeby komunikace v rodině, a to zvláště komunikace mezi rodiči a dětmi. Vůz FR-V umožňuje, aby dítě sedělo na předním sedadle mezi svými rodiči a rodičům tak dává možnost mít dítě nepřetržitě na očích. A jistě i pohled z předního sedadla je pro dítě lákavější a zajímavější. Jelikož je zřejmé, že děti budou sedět jak na prostředním předním sedadle tak i na zadních sedadlech, je systém uchycení pro dětské sedačky ISOFIX umístěný jak u prostředního sedadla vpředu tak i u obou zadních krajních sedadel. Pokud je malé dítě usazeno v dětské sedačce na předním prostředním sedadle, je vhodné posunout toto sedadlo co nejvíce dozadu.
Všechny sedadla jsou samostatná. Víceúčelové přední prostřední sedadlo je možné také změnit na odkládací stolek a nebo na širokou loketní opěrku. Variabilita uspořádání sedadel a zvětšení zavazadlového prostoru vyžaduje pouhé tři kroky. Není potřebné zvládat složité dvojité sklápění sedadel a už vůbec není nutno sedadla z vozu vyjímat a hledat prostor pro jejich dočasné uložení. Sedadla prostě zmizí v podlaze a vznikne naprosto rovná podlaha zavazadlového prostoru. Zavazadlový prostor má objem 439 litrů, po sklopení druhé řady sedadel – tedy ve třísedadlovém uspořádání – se zvětší objem na 1049 litrů.
Interiér poskytuje dostatek prostoru cestujícím na první i druhé řadě pohodlných sedadel. Je však samozřejmé, že vzhledem ke konstruktéry dané maximální vnější šíři vozu, není optimální, aby na sedadlech cestovali na jedné řadě sedadel tři robustní širokoramenní muži.
Honda se soustavně věnuje aspektu bezpečnosti cestujících napříč celou modelovou řadou a vybavila vůz FR-V dvojstupňovými předními airbagy, bočními airbagy pro cestující na předních sedadlech, hlavovými airbagy pro posádku sedící vpředu i vzadu a tříbodovými bezpečnostními pásy s předpínači na všech šesti sedadlech a s omezovači tahu vpředu. Aby byla zajištěna stejná ochrana pro oba spolujezdce na předních sedadlech se v případě dopravní nehody aktivuje airbag obzvláště široký – 86 cm.
Všechny sdělovače (dobře čitelné) a ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad. Výškově nastavitelný volant a i výškově nastavitelné sedadlo řidiče mně umožňovaly zaujmout polohu pro optimální rozhled z vozu a jeho bezpečné vedení.
Testovaný model FR-V měl benzinový motor 1,7 SOHC VTEC s výkonem 92 kW (125 k) a s maximálním točivým momentem 154 Nm při 4800 otáčkách za minutu. Systém společnosti Honda VTEC (proměnlivé časování a zdvih ventilů) dodává zvýšený výkon motoru při akceleraci a současně zajišťuje nízkou spotřebu benzinu. S tímto motorem je dodávaná pětirychlostní manuální převodovkou. Převodovka je dobře odstupňovaná a pohodlně se řadí pákou umístěnou velmi blízko u volantu. Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny – hladina hluku je v interiéru nízká, což výrazně přispívá k příjemnému cestování.
Výrobce udává kombinovanou spotřebu 7,5 l/100 km – během testu jsem ji nepřekročil, přestože jsem zkoušel brzdy, akceleraci a dosahoval jsem svižným způsobem jízdy vyšších průměrných rychlostí.
Vzhledem k vysoké úrovni konstrukčního zpracování podvozku má Honda FR-V vysokou stabilitu v zatáčkách i při vyšších rychlostech a cestující mají maximální cestovní pohodlí díky měkkému pérování. K bezpečné jízdě přispívá zejména elektrický posilovač řízení, systém ABS+EBD, kotoučové brzdy na všech kolech – vpředu s vnitřním chlazením.
Cena testované šestisedadlové Hondy FR-V s motorem 1,7 VTEC s pětirychlostní převodovkou je 599 000 Kč. Tato cena obsahuje bohatou výbavu výše uvedenou a dále palubní počítač, upevnění dětské sedačky – 1x vpředu a 2x vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, imobilizér, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizací, autorádio s CD přehrávačem se čtyřmi reproduktory a spodní kryt motoru.
V současné době jsou Hondy FRV s benzinovým motorem 1,7 postupně dodávány dle pořadí objednávek. Vzhledem k velkému celosvětovému zájmu o tento nový model, zákazníci u nás musí několik týdnů na dodání vozu čekat. Předpokládá se, že již od dubna budou dodávky plynulé.
Honda FRV je dlouhá 429 cm, široká 181 cm a vysoká 161 cm, rozvor náprav je 268 cm. Interiér obsahuje řadu praktických přihrádek a odkládacích prostor.
V krátké době bude dodávána Honda FRV i s benzinovým motorem 2,0 DOHC i-VTEC s výkonem 110 kW (150 k) s maximálním točivým momentem 192 Nm při 4000 ot/min. Tento motor bude dodáván výlučně se šestistupňovou manuální převodovkou. Cena šestisedadlové Hondy FR-V s motorem 2,0 VTEC v provedení Comfort s šestirychlostní převodovkou je 669 000 Kč. Výbava obsahuje oproti s motorem 1,7 navíc stabilizační systém VSA, alarm systém, kryt zavazadlového prostoru, tempomat a ovládání rádia na volantu.
Během letošního roku bude nabídka motorů rozšířena o úspěšný naftový motor Honda i-CTDi o objemu 2,2 litru taktéž v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Cena dosud není stanovena.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií