Sériová výrobu nejmenšího zážehového motoru značky Ford byla minulý týdem zahájena

Nový tříválec 1.0 EcoBoost s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla se nejprve představí začátkem roku 2012 v Evropě, poté budou následovat další trhy po celém světě.

Sériová výrobu nejmenšího zážehového motoru značky Ford byla minulý týdem zahájena

Ford potvrdil, že nejmenší EcoBoost vyvine nejvyšší výkon 92 kW při emisích CO2 jen 114 g/km.

Sériová výrobu nejmenšího zážehového motoru značky Ford byla minulý týdem zahájena

Verze o výkonu 74 kW se pak pyšní emisemi CO2 pouhých 109 g/km.

„Nový 1.0 EcoBoost, a vůbec celá rodina motorů EcoBoost, představuje technologický průlom, který přináší výkon, úspornost a nízké emise CO2 díky přeplňování a přímému vstřikování,“ řekl Mulally. „Tyto motory přinášejí zákazníkům Fordu úsporné vozy, které chtějí a oceňují, a zároveň přispívají ke snížení CO2 a spotřeby paliva.“

Ford zveřejnil, že do vývoje moderní výrobní linky pro nový EcoBoost investoval v přepočtu 3,38 mld. Kč.

Celkem 870 zaměstnanců motorárny v Kolíně nad Rýnem vyrobí každý rok až 350 000 motorů nového typu.

Po spuštění výroby litrového EcoBoostu v rumunské Craiově začátkem roku 2012 by evropská výrobní kapacita pro tento agregát mohla narůst na 700 000 jednotek. V příštích letech by se měl nejmenší EcoBoost začít vyrábět i mimo Evropu, což zvýší roční objem produkce až na 1,3 milionu kusů.

Nový maloobjemový zážehový motor EcoBoost

Nejnovější člen rodiny EcoBoost poskytuje výkon odpovídající tradičním zážehovým motorům o objemu 1,6 l, ale při mnohem nižší spotřebě a emisích. Ačkoliv samotný blok by se vešel na list papíru o formátu A4, nabízí motor o objemu 1,0 l úctyhodný nejvyšší výkon až 92 kW a točivý moment 170 Nm. Při dočasném zvýšení plnicího tlaku dokonce až 200 Nm. To znamená, že jeho měrný výkon je historicky nejvyšší ze všech sériově vyráběných motorů značky Ford.

Malý a silný nový EcoBoost bude debutovat začátkem roku 2012 v evropském Fordu Focus, který nabídne v této motorizaci nedostižnou spotřebu 5,0 l/100 km a emise CO2 pouhých 114 g/km. Varianta 74 kW se objeví také v žádaném rodinném modelu Ford C-MAX i v připravované novince Ford B-MAX, která se začne vyrábět během roku 2012. Další aplikace nové pohonné jednotky oznámí Ford později.

Na vývoji agregátu 1.0 EcoBoost spolupracovali odborníci Fordu z Evropského výzkumného střediska v německých Cáchách a Technického střediska v britském Duntonu. „Nový 1.0 EcoBoost je od začátku do konce produkt odborné spolupráce specialistů Fordu z celé Evropy, pokud jde o konstrukci samotného motoru i o supermoderní závod, v němž se bude vyrábět,“ řekl Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe.

Technicky vyspělá výroba nového motoru

Výrobní linku pro motorárnu Fordu v Kolíně nad Rýnem zkonstruoval tým technické přípravy výroby z britského Duntonu za použití laboratoře Virtual Manufacturing (virtuální výroba).

Vedle 55 automatizovaných a 14 poloautomatizovaných výrobních procesů je zde také 90 stanovišť pro zručné dělníky, kteří zaručují nejvyšší standard jakosti a opakovatelnosti výroby. Použitá technologie umožňuje obrábět s přesností 10 mikronů, což odpovídá jedné desetině až jedné pětině tloušťky lidského vlasu.

Ford zavedl nové výrobní techniky, které snížily objem chladícího média používaného při obrábění hliníkových dílů z dřívějších až dvou litrů na jeden obrobek na pouhých pět mililitrů. To znamená úsporu více než 99 %.

Nová technologie „zkoušení za studena“ dovoluje testovat zkompletované motory bez nastartování, čímž poklesla spotřeba paliva a emise CO2 výrobního procesu o 66 %. Energie potřebná pro provoz továrny pochází stoprocentně z obnovitelných zdrojů. Oproti výrobě motoru Ford V6 4,0 l, jehož produkce v Kolíně nad Rýnem končí, se podařilo snížit spotřebu elektřiny o 66 %.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...