Ford potvrdil, že nejmenší EcoBoost vyvine nejvyšší výkon 92 kW při emisích CO2 jen 114 g/km.
Verze o výkonu 74 kW se pak pyšní emisemi CO2 pouhých 109 g/km.
„Nový 1.0 EcoBoost, a vůbec celá rodina motorů EcoBoost, představuje technologický průlom, který přináší výkon, úspornost a nízké emise CO2 díky přeplňování a přímému vstřikování,“ řekl Mulally. „Tyto motory přinášejí zákazníkům Fordu úsporné vozy, které chtějí a oceňují, a zároveň přispívají ke snížení CO2 a spotřeby paliva.“
Ford zveřejnil, že do vývoje moderní výrobní linky pro nový EcoBoost investoval v přepočtu 3,38 mld. Kč.
Celkem 870 zaměstnanců motorárny v Kolíně nad Rýnem vyrobí každý rok až 350 000 motorů nového typu.
Po spuštění výroby litrového EcoBoostu v rumunské Craiově začátkem roku 2012 by evropská výrobní kapacita pro tento agregát mohla narůst na 700 000 jednotek. V příštích letech by se měl nejmenší EcoBoost začít vyrábět i mimo Evropu, což zvýší roční objem produkce až na 1,3 milionu kusů.
Nový maloobjemový zážehový motor EcoBoost
Nejnovější člen rodiny EcoBoost poskytuje výkon odpovídající tradičním zážehovým motorům o objemu 1,6 l, ale při mnohem nižší spotřebě a emisích. Ačkoliv samotný blok by se vešel na list papíru o formátu A4, nabízí motor o objemu 1,0 l úctyhodný nejvyšší výkon až 92 kW a točivý moment 170 Nm. Při dočasném zvýšení plnicího tlaku dokonce až 200 Nm. To znamená, že jeho měrný výkon je historicky nejvyšší ze všech sériově vyráběných motorů značky Ford.
Malý a silný nový EcoBoost bude debutovat začátkem roku 2012 v evropském Fordu Focus, který nabídne v této motorizaci nedostižnou spotřebu 5,0 l/100 km a emise CO2 pouhých 114 g/km. Varianta 74 kW se objeví také v žádaném rodinném modelu Ford C-MAX i v připravované novince Ford B-MAX, která se začne vyrábět během roku 2012. Další aplikace nové pohonné jednotky oznámí Ford později.
Na vývoji agregátu 1.0 EcoBoost spolupracovali odborníci Fordu z Evropského výzkumného střediska v německých Cáchách a Technického střediska v britském Duntonu. „Nový 1.0 EcoBoost je od začátku do konce produkt odborné spolupráce specialistů Fordu z celé Evropy, pokud jde o konstrukci samotného motoru i o supermoderní závod, v němž se bude vyrábět,“ řekl Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe.
Technicky vyspělá výroba nového motoru
Výrobní linku pro motorárnu Fordu v Kolíně nad Rýnem zkonstruoval tým technické přípravy výroby z britského Duntonu za použití laboratoře Virtual Manufacturing (virtuální výroba).
Vedle 55 automatizovaných a 14 poloautomatizovaných výrobních procesů je zde také 90 stanovišť pro zručné dělníky, kteří zaručují nejvyšší standard jakosti a opakovatelnosti výroby. Použitá technologie umožňuje obrábět s přesností 10 mikronů, což odpovídá jedné desetině až jedné pětině tloušťky lidského vlasu.
Ford zavedl nové výrobní techniky, které snížily objem chladícího média používaného při obrábění hliníkových dílů z dřívějších až dvou litrů na jeden obrobek na pouhých pět mililitrů. To znamená úsporu více než 99 %.
Nová technologie „zkoušení za studena“ dovoluje testovat zkompletované motory bez nastartování, čímž poklesla spotřeba paliva a emise CO2 výrobního procesu o 66 %. Energie potřebná pro provoz továrny pochází stoprocentně z obnovitelných zdrojů. Oproti výrobě motoru Ford V6 4,0 l, jehož produkce v Kolíně nad Rýnem končí, se podařilo snížit spotřebu elektřiny o 66 %.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.