Jiné je číst řadu článků o tomto novém voze, případně ho vidět na fotografiích, jiné je, když vás uvítá 42 Zafir na slavnostním zahájení jejich prodeje, které připravil dovozce 21. května 1999 v Brně pro novináře z Čech i ze Slovenska. A ještě jiné je, když si můžete sednout za volant Opel Zafiry a projet s ní okruh plný zatáček, silnic s různým stoupáním a ještě přitom alespoň trochu vnímat překrásnou přírodu kolem Brna. A neméně zajímavé je si potom sám ověřit, že skutečně stačí několik sekund na proměnění sedmimístného vozu na prostornou dodávku se dvěma místy. Anebo v pětimístný vůz s velkým zavazadlovým prostorem.
K prodejnímu úspěchu Zafiry především přispějemimořádně přizpůsobivý interiér vozu. Unikátní systém uchycení sedaček a zejména pak sklápěcí mechanizmus dvou samostatných sedaček třetí řady, umožňující jejich individuální sklopení i s opěrkou hlavy jediným tlačítkem tak, že celá sedačka se jednoduchýmpohybem překlopí a dokonale zapustí do připraveného místa v podlaze. V zádi se tak vytvoří mimořádně velký prostor pro náklad s rovnou podlahou a 3 cestující na druhé řadě sedadel se mohou, pokud chtějí,ještě posunout o něco dozadu a vytvořit si tak podstatně větší prostor pro nohy. A přitom v zádi ještě stále zbude 490 l velký prostor na zavazadla nebo jiný náklad.
Stejně jednoduše lze za několik sekund přisunout celou střední řadu až k předním sedadlům a přeměnit tak Zafiru na dvoumístnou dodávku s prostorem pro náklad o objemu 1700 litrů. Je nutné vyzdvihnout také výhodu velmi širokých zadních dveří. Další možnost nabízí Zafira pro převážení dlouhých předmětů tak, že se sklopí pouze krajní sedadla a pak lze naložit předměty až 3 metry dlouhé a přitom můžou cestovat ve voze ještě 4 lidé.
Přes svou vysokou praktičnost a účelovost je Zafira velmi elegantní vůz se stylisticky osobitým čistým designem. Taktéž prostornému interiéru vozu věnovali konstruktéři velkou péči: od ergonomicky řešené a velmi vkusné palubní desce, pohodlným sedadlům až k drobnostem, zpříjemňujících cestujícím jízdu.
Zatím je možno volit ze dvou benzinových motorů ECOTEC se 16ti ventily a to o obsahu 1,6 l s výkonem 100 k anebo o obsahu 1,8 l s výkonem 115 k. Ještě koncem léta bude možno volit Zafiru i s naftovým 2,0 l turbodieslem s přímým vstřikem paliva se 16ti ventily. Na přání lze též vybavit vůz automatickou převodovkou.
Měl jsem možnost projet testovací okruh se Zafirou vybavenou motorem 1,8 a automatickou převodovkou. Jízda byla velmi příjemná a pohodlná. Velmi dobře odhlučněný motor ochotně akceleroval i v nižších otáčkách, podvozek umožňoval rychlou jízdu v zatáčkách, brzdy se jevily jako velmi účinné, automatická převodovka řadila bez prodlev, při mém pokynu plynem okamžitě podřadila a umožňovala tak bezpečné předjíždění. Nerad jsem stříbrnou Zafiru po zkušební jízdě opouštěl. Od dovozce jsme dostali příslib zapůjčení Zafiry na týdenní test – rád vás budu poté podrobně informovat o jejich jízdních a provozních vlastnostech.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů