V úterý 16. května vyjede z areálu firmy KOV Velim první užitkový automobil a za ním pak ve dvacetiminutových intervalech dalších devět vozidel řízených převážně odbornými motoristickými novináři. Během tří dnů musí každý řidič s každým vozem absolvovat 127 km dlouhou trať, tzn. celkem 1 270 km po silnicích všeho druhu včetně 26 km po dálnici.
Nejde v žádném případě o soutěžní test, ale cílem je porovnat a ověřit vlastnosti užitkových vozidel s celkovou hmotností do 3,5 tuny. Proto jsou také vozy osazeny jednotnou isotermickou nástavbou takřka stejných rozměrů a zatíženy nákladem 700 kg, což představuje zhruba osmdesát procent celkové tonáže vozidla. K dosažení co možná největší objektivity mají automobily najeto cca dva tisíce kilometrů, jsou obuty novými pneumatikami a mají namontovaný speciální průtokoměr s přesností 1 %, přičemž palivo se bude doplňovat pod dohledem pracovníků firmy Adast a přesnost měření spotřeby kontrolují odborníci Výzkumného ústavu paliv a maziv. A aby snad někdo nemohl podvádět, tak vozy bude sledovat na trati firma Autoawacs Bohemia. s.r.o.
Během testu bude měřena spotřeba (k dispozici je jednotná normovaná nafta dodaná společností Texaco), vnější a vnitřní hluk, pružnost motoru a každá posádka subjektivně zhodnotí asi deset ukazatelů.
Trať s převýšením 322 metrů vede z Velimi po silnici č. 12 „kolínské“ do Kostelce nad Černými lesy, dále přes Vyžlovku do Říčan a na dálnici D1. Po šestadvaceti kilometrech sjedou účastníci z dálnice do Českého Šternberka a přes Červený Hrádek, Pučery, Libodřice a Křečhoř zpět do Velimi. Mezi nejnáročnější úseky bude patřit 2,6 km dlouhé prudké stoupání z Českého Šternberka, kde se nejvíce projeví vlastnosti motorů a převodovek. Také zde se bude měřit spotřeba paliva a průměrná rychlost vozidla.
Hned v úterý budou při noční etapě testovány nové přídavné světlomety Hella s xenonovou výbojkou. Proto také etapa končí až hodinu po půlnoci.
Z původně přihlášených značek Daewoo Lublin 3, Fiat Ducato, Ford Transit, Iveco Daily, LDV Convoy, Mercedes Sprinter, Mitsubishi Canter, Nissan Cabstar, Peugeot Boxer, Renault Master, Renault Mascott a VW LT 35 nakonec odstoupily Iveco a Mitsubishi.
Isotermické skříňové nástavby vyrobila firma KOV Velim ze stavebnic Poly Van firmy Aluvan z Belgie. Jednotlivé zúčastněné automobily vám postupně představíme a denně vás budeme informovat o průběhu akce, která skončí ve čtvrtek odpoledne.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.