Seat vstupuje do soutěžní extraligy

Co se týče zájmu diváků a médií, jsou automobilové soutěže jednou z nejsledovanějších motoristických disciplin. Proto je také snahou předních světových výrobců, prosadit se na nejvyšší příčky v seriálu soutěží Mistrovství světa, kterému je věnována největší pozornost. Před dvěma lety ještě navíc okořenil světový šampionát vznik nejvyšší kategorie, tzv. World Rally Car.

Seat vstupuje do soutěžní extraligy

Vozy jedoucí v této soutěžní extralize mají pochopitelně největší naději na úspěch v absolutním pořadí. Nás může jedině těšit, že vedle značek Toyota, Subaru, Mitsubishi a Ford, které své vozy do kategorie WRC nasadilyhned po jejím zrodu, horečně usiluje o stavbu tohoto soutěžního speciálu i automobilka Škoda. Nejenže usiluje, nýbrž Octavia WRC už absolvovala prvních dvěstě kilometrů testovacích jízd a zatím se prý jeví nadějně. Vedení týmu Škoda motorsport počítá s homologací svého „želízka“ ke konci tohoto roku, aby se podařilo premiérové nasazení našeho vozu hned v prvním podnikupříštího Mistrovství světa, kterým je už tradičně Rallye Monte Carlo.

Velký rival škodovky ve formuli dvě Mistrovství světa a její dvojnásobný šampion, španělská automobilka Seat, však také neusnul na vavřínech a v minulých dnechsvým způsobem šokoval své soupeře už dokončenou Cordobou WRC, připravovanou tak trochu v tichosti. Španělépočítají, ženový vůz ještě letos vyzkouší v několika motoristických podnicích, aby rovněž od příštího roku byla Cordoba WRC pevným článkem této extraligové společnosti. Mají tedy před naší značkou podstatný náskok, protože je všeobecně známo, že nejlepším testem je účast v regulérní soutěži. A o ní si škodovka zatím může nechat jen snít. Vstup Seatu do třídy World Rallye Car je pro španělskou automobilku nejdůležitějším krokem v dosavadní sportovní historii, potvrzujícím její vysoké ambice. Seat však uvedením Cordoby WRC nechce v žádném případě zapomenout na své úspěchy ve F2 a Ibizu Kit Car hodlá dále angažovat v této kategorii.


Seat vstupuje do soutěžní extraligy

Nový soutěžní speciál pohání čtyřválcový „šestnáctiventil“ o objemu 1995 ccm, který výkon přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. Nejvyšší výkon motoru je 300 koní.

Šéf sportovního oddělení Seatu Vincente Aguilera nijak netají ambiciózní plány, které má s novou Cordobou WRC. Jinak by neprohlásil: „ v roce 2000 uděláme všechno pro to, abychom dobyli titul světového šampióna.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...