Seat Cordoba WRC navazuje na skvělé úspěchy lbizy Kit Car ve třídě F2. Vstup Seatu do třídy WRC je pro španělskou automobilku velmi významným krokem v jejím sportovním angažmá, které trvá s krátkým přerušením již od roku 1970.
Automobilka Seat patří k průkopníkům automobilového sportu na Pyrenejském poloostrově. Už v roce 1970 připravil Seat závodní vozy pro tzv. Národní formuli (později přejmenovanou na formuli 1430). První závod tohoto seriálu na okruhu Jarama v roce 1971 se setkal s mimořádným ohlasem diváků. V roce 1971 Seat otevřel zvláštní vývojové oddělení v závodě Zona Franca u Barcelony s cílem vstoupit o rok později se svými sportovními speciály do oficiálního soutěžního šampionátu. V té době však už řada privátních soutěžních jezdců bojovala na vozech Seat ve španělském seriálu automobilových soutěží. Patrně největším úspěchem bylo třetí místo Manuela Juncosy na Seatu 124 – 1600 ve známé Costa Brava Rally
Soutěžní křest si nově ustavený soutěžní tým automobilky Seat odbyl v roce 1972 na Luis Bavaria Criterium, kde jezdec Canellas skončil na čtvrtém místě ve své skupině. Od roku 1972 do roku 1979 se soutěžní tým automobilky Seat zúčastnil 104 soutěží, z nichž ve 39 jeho posádky zvítězily. Pokud bychom počítali i regionální podniky španělského mistrovství, získaly vozy Seat celkem 250 vítězství. Velmi důležitým momentem byla účast na slavné Rallye Monte Carlo v roce 1977, kde Zanini byl třetí, Canellas skončil čtvrtý a soukromý jezdec Salvador Serviá sedmý.
V roce 1980, když Fiat opustil Seat a španělská automobilka se dostala do finančních problémů, přerušila se i oficiální účast týmu Seat v automobilovém sportu, i když automobilka dále podporovala některé závodní i soutěžní podniky.
0 pět let později, v roce 1985, co se Seat začlenil do skupiny Volkswagen, rozhodlo vedení automobilky o návratu značky do soutěžního kolotoče. Prvním krokem bylo ustavení oddělení Seat Sport, který v roce 1987 postavil dva týmy pro španělský rallyový šampionát v klasických i off-road soutěžích. V klasických soutěžích skončil jezdec Salvador Serviá nakonec na druhém místě za Carlosem Sainzem. Salvadorův bratr šose zvítězil v řadě off-road soutěží s dvoumotorovou lbizou a celkově skončil také na druhém místě. Povzbuzen dobrým začátkem nasadil Seat Sport v následujícím roce dva soutěžní vozy VW Golf GTi ve skupině A a pokračoval i v seriálu off-road soutěží s vozy lbiza bimotor a novou Marbellou Proto. Malá Marbella se zajímavým motorem (1,4 l, přeplňování G-dmychadlem, výkon přes 100 kW) nakonec zvítězila v celém seriálu.
Rok 1992 byl v historii týmu Seat Sport jedním z nejdůležitějších: Po šesti letech vývojových prací vyjíždí Seat Toledo Marathon, výkonný soutěžní speciál, schopný konkurovat nejlepším soutěžním vozům. Seat Toledo Marathon si odbyl svoji premiéru v roce 1993 ve vytrvalostním závodě Baja Portugal, kde ho vedl Jose Serviá. Na největší úspěchy si však Toledo Marathon muselo ještě rok počkat: Baja Portugal – druhé místo, Baja Espaňa – třetí a čtvrté místo, Řecká rallye – druhé místo…
Rok 1995 byl pro Seat Sport – po osmnácti letech – rokem návratu do seriálu Mistrovství světa automobilových soutěží. Svůj comeback si Seat Sport připravil na portugalskou rallye, kde německý jezdec Weber za volantem Seatu lbiza 1,8 16V skončil třetí ve třídě F2, vyhrazené vozům s jednou poháněnou nápravou a nepřeplňovanými motory do objemu dvou litrů. V následující Rallye Acropolis dosáhly lbizy řízené Weberem a Ruisem historického úspěchu, když obsadily ve třídě F2 dvě první místa. Finská Rallye 1000 jezer přinesla lbizám šesté a osmé místo ve třídě. Následující rok 1996 přinesl značce Seat vytoužený triumf Vítězství v seriálu MS v automobilových soutěžích ve třídě F2. Stejnou pozici obsadil Seat i v roce 1997 a v letošním roce 1998 se mu podařil unikátní hattrick!
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.