Scania předala prvnímu zákazníkovi autobusy Interlink: První autobusy Scania Interlink budou v České republice jezdit na jižní Moravě

Společnost BORS Břeclav a.s. převzala 3 nová vozidla v Modleticích u Prahy.

Ing. Petr Kužma, ředitel divize osobní dopravy, vysvětluje, proč se jeho společnost rozhodla právě pro značku Scania

Vybrali jste si autobusy Scania Interlink. V České republice je zatím nikdo neměl. Proč jste se pro tuto novinku rozhodli?

Se Scanií máme velmi dobré zkušenosti. Používáme je už od roku 2009. V JM kraji se totiž tehdy začala dělat výběrová řízení na poskytovatele služeb a jedním z požadavků bylo, aby na určitých linkách jezdily autobusy s kapacitou 60 cestujících. Tenkrát jsme dělali první výběrové řízení a právě Scania se svými 15 metrovými autobusy uspěla.

Jedním z hlavních důvodů, proč nyní kupujeme nové, je obnova vozového parku.  Předchozí Scanie najedou ročně i 120 tisíc kilometrů. To znamená, že některé mají najeto už přes milion. Sice stále dobře slouží, ale podmínkou pro provozování našich linek je mimo jiné i to, že autobusy nesmí být starší 12 let.

Jak se osvědčily původní Scanie v porovnání s ostatními autobusy?

Používali jsme také Iveca, ale s nástupem motorů Euro 6 už tato značka přestala 15 m autobusy vyrábět. Kromě Scanie jsme nyní měli nabídky i od Solarisu a Mercedesu-Benz. Ale celkově nám vyšla nejlépe Scania. Velkou roli hrála i úroveň a kvalita servisu. V tomto ohledu je Scania jasná volba.

Jaký údržbový plán jste zvolili a proč?

Využíváme údržbový plán nazývaný M kontrakt. Platíme měsíční paušál, což je výhodné i pro našeho ekonoma, který hlídá cash flow firmy. Má jasně danou měsíční částku a tak ho nepřekvapí žádný nečekaný výdaj.

Na autobusy je uzavřená prodloužená záruka. Standartní je rok – my máme od Scanie tři roky.  První dva je záruka na celé vozidlo, třetí pak na hnací řetězec. Jedná se o službu Scania Optimum Plus – je sice zpoplatněná, ale cena je zahrnuta do ceny autobusu.

Pochválit musím také další služby – například telematické, které pomáhají našim lidem naučit se s vozidlem lépe a efektivněji pracovat. Řidič například na displeji okamžitě vidí hodnocení své jízdy. Jestli třeba zbytečně nebrzdí nebo nevytáčí motor. My jsme pak schopni jeho počínání sledovat a případně s ním probrat možnosti jak jezdit efektivněji a s menšími náklady.

Na jakých linkách budou 3 nové Interlinky nasazeny?

Nové Scanie budou hlavně jezdit na trase Brno – Hodonín. Autem se dá trasa zvládnout rychle, ale kvůli řadě zastávek je linka dlouhá hodinu a půl.

Čím jsou vaše nové Scanie zajímavé?

Kromě toho, že jsou to vůbec první Interlinky v ČR, budou pro cestující k dispozici také USB nabíječky. Tyto autobusy mají v porovnání s našimi současnými velmi pohodlné sedačky. A protože je linka, na které tyto autobusy budou jezdit, dlouhá 60 kilometrů, nemůže chybět ani klimatizace. Máme mnoho cestujících, kteří dojíždějí z Hodonína za prací do Brna a tak pro ně bude více jak hodinová cesta mnohem příjemnější. V autobusu je také místo pro invalidní vozík nebo kočárek.

Porovnávali jste spotřebu nových Scanií s vašimi stávajícími autobusy? Například s Irizarem?

Protože jsou Scanie už s motory Euro 6, je ta spotřeba výrazně nižší. Rozdíl by mohl činit klidně až 4 litry na 100 kilometrů.

Scania je předním světovým poskytovatelem řešení v oblasti dopravy

Společně s našimi partnery a zákazníky se ubíráme směrem k udržitelnému systému přepravy. V roce 2016 jsme našim zákazníkům dodali 73 100 nákladních automobilů, 8 300 autobusů a také 7 800 průmyslových a lodních motorů. Čisté tržby dosáhly téměř 104 miliard SEK, ze kterých bylo přibližně 20 procent spojených s poskytováním služeb. Společnost Scania byla založena v roce 1891. Aktuálně působí ve více než 100 zemích a zaměstnává přibližně 46 000 lidí. Výzkum a vývoj probíhá ve Švédsku a na pobočkách v Brazílii a Indii. Výrobní závody se pak nachází v Evropě, Latinské Americe a v Asii s montážními závody v Africe, Asii a Eurasii. Scania je součástí Volkswagen Truck & Bus GmBH.

Pro více informací navštivte:

www.scania.com

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rekordní počet nových zaměstnanců díky stipendijnímu programu Mladí Profesionálové Scania

Rekordní počet nových zaměstnanců...

Společnost Scania ve spolupráci s partnerskou ISŠA Brno nabízí absolventům ZŠ z celé ČR stipendium v rámci školního vzdělávacího programu – Mechanik nákladních vozidel a autobusů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohledem studenta: Faktory ovlivňující spotřebu a bezpečnost provozu nákladních vozidel

Pohledem studenta: Faktory ovlivňující...

Jaké faktory ovlivňují spotřebu pohonných hmot v nákladní přepravě a jak pomáhá Scania samotným řidičům? Nejen na tyto otázky se snažil odpovědět student stipendijního programu Mladí...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Scania dodá 75 elektrických nákladních vozidel společnosti ASKO

Scania dodá 75 elektrických nákladních...

Scania a přední norský velkoobchod potravin ASKO dlouhodobě spolupracují v oblasti dodávek nákladních vozidel. S ohledem na tuto vzájemnou spolupráci obě společnosti společně zkoumají nové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Neuvěřitelná nabídka Scania

Neuvěřitelná nabídka Scania

Koupě použitého vozidla ještě nikdy nebyla tak výhodná. Scania totiž přichází s „Neuvěřitelnou nabídkou“ operativního leasingu, díky které si můžete pořídit nákladní automobil už...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Scania pomáhá hasičům

Scania pomáhá hasičům

Společnost Scania Česká republika zapůjčila Hasičskému záchrannému sboru ČR nákladní vozidlo R 450 s plachtovým návěsem. Tato souprava se stala součástí konvoje s humanitární pomocí...