Nový motor 3,0 TiD dosahuje podle údajů výrobce nejvyšší výkon 176 k (130 kW) při 4 000 ot/min a maximální točivý moment 350Nm dosahuje již při 1 800 ot/min. SAAB 9-5 sedan s tímto motorem a pětistupňovou ručně řazenou převodovkou má maximální rychlost 215 km/h a rychlost za 9,3 sekund. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 7,4 litru na 100 km. SAAB 9-5 kombi má maximální rychlost o 5 km nižší, zrychlení z 0 na 100 km dosahuje za 9,8 sekund a kombinovanou spotřebu vyšší pouze o 0,2 litru na 100 km.
Výkonnost tohoto nového motoru je taková, že se může pochlubit stejným tahem – nebo točivým momentem – jako nejsportovnější automobil Saabu, model Saab 9-5 Aero 2.3 l. Palivem je sice nafta, ale nový motor 3,0 V6 TiD se v každém ohledu projevuje jako typický turbomotor Saab: je živý, rychlý a kultivovaný.
Nový šestiválcový vidlicový turbodiesel 3,0 TiD využívá nejmodernější prvky současné technologie. Přímé vysokotlaké vstřikování paliva systému common rail zvyšuje výkon, hodnotu točivého momentu i dynamiku motoru a současně snižuje spotřebu. Blok motoru i hlava válců jsou vyrobeny z hliníku, aby se minimalizovalo váhové znevýhodnění vznětových motorů a aby se dále zlepšila spotřeba paliva a ovladatelnost. Stejně jako u všech motorů Saab má každý válec čtyři ventily, které během doby své životnosti nepotřebují žádné seřizování. Všechny čtyři vačkové hřídele jsou poháněny jedním rozvodovým řemenem. Optimální omezení emisí je dosahováno elektronicky řízenou recirkulací výfukových plynů a pomocí dvojitého katalyzátoru.
Zdrojem vysoké rezervy točivého momentu o velikosti 350 Nm je moderně řešená turbína s proměnnou geometrií (tzv.VNT), která překonává klasické turbíny tím, že průběžně mění úhel nastavení rozváděcích lopatek a tím směr proudu výfukových plynů. Tím se mění velikost plnícího tlaku vyvíjeného turbodmychadlem a do spalovacího procesu je tak dodáváno optimální množství stlačeného vzduchu.
Nízké nároky nového motoru na údržbu snižují celkové provozní náklady. Komplexní diagnostický systém Saabu dokáže přesně identifikovat a zjistit příčinu závady. Tím se pomocí velmi složitého software řeší problematika výměn velkých a drahých součástí motoru i při závadách, které nastaly u mnohem menšího a levnějšího dílu. Pro řidiče to bude znamenat kratší čekací doby v autoservisech, protože dílenské opravy motoru budou rychlejší a levnější. Další výhodou motoru Saab 3.0 TiD je vložka olejového filtru z ekologického papíru. Aby byl dopad provozu motoru na životní prostředí dále snížen, mění se filtr po ujetí 30 000 km nebo po dvou letech. Životnost rozvodových řemenů je garantována do ujetí 250 000 km.
Další důležitou vlastností motoru je jeho výjimečně kompaktní konstrukce, která umožňuje, aby se snadno vešel pod aerodynamickou kapotu limuzíny nebo kombi řady 9-5 a poháněl přední nápravu prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky. Při své minimální výšce může být pohonná jednotka usazena ještě hlouběji do motorového prostoru, což snižuje polohu těžiště vozu. To dále zlepšuje stabilitu a ovladatelnost vozu, aniž by se zhoršily bezpečnostní parametry při čelním nárazu, díky nimž patří značka Saab ke světové špičce.
Cena sedanu SAAB 9-5 s novým motorem 3,OV6 TiD je podle stupně výbavy od 1 279 000 do 1 490 000 Kč. Cena Kombi od 1 329 000 do 1 529 000 Kč. Všechny stupně výbavy – již od nejnižší – obsahují v základních výše uvedených cenách rozsáhlý seznam prvků výbavy od bezpečnostních až po interiérových – plně odpovídajících tomuto luxusnímu vozu s výrazným charakterem vozu sportovního.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií