Saab 9-3 Sport Sedan

Novinky pro modelový rok 2005

Atraktivita nejnovější řady Saab 9-3 Sport Sedan je nyní zvýšena zavedením nejmodernější technologie vznětového motoru a vyspělého rozpoznávání řeči (AVR) pro informační a zábavní systém.


Vznětová pohonná jednotka 1.9TiD nové generace s přímým a vícenásobným vstřikováním typu common rail nabízí vyšší výkon, kultivovanější chod, lepší spotřebu a nižší emise. Nový motor, který je konfigurován pro výkon 150 k nebo 120 k, dobře doplňuje sportovní dynamiku podvozku modelu 9-3 Sport Sedan navrženou pro maximální požitek z jízdy a splňuje již emisní normu Euro 4.


Řada pro příští modelový rok je také jednou z prvních, které v daném segmentu nabízejí vyspělé rozpoznávání řeči. To umožňuje řidiči hlasem ovládat všechny zábavní a informační systémy aniž by zdvihl ruku z volantu. Jde o další výsledek vývoje strategie Saabu – známé jako ComSense – pro snižování zátěže při řízení, pomocí níž jsou minimalizovány potenciální možnosti rozptylování řidiče.

Nová vznětová pohonná jednotka


Sofistikovaná jednotka 1.9TiD má zvýšit podíl Saabu v rostoucím evropském segmentu automobilů se vznětovými motory tím, že vznikne kombinace nejmodernější technologie vznětových motorů s vysoce uznávanou sportovní dynamikou podvozku. Přináší do řady 9-3 variantu vznětového motoru, která je stejně atraktivní a konkurenceschopná jako motory zážehové.


Motor dodávaný ve verzi s výkonem 150 k nebo 120 k nabízí výkonnost v pásmu 1750 – 3250 ot/min, které je nejběžněji používáno při každodenních jízdách, je generováno 90% maximální hodnoty dimenzovaného točivého momentu (315 Nm nebo 280 Nm). Silný tah je doplňován vynikající kultivovaností chodu motoru a svižná reakce na změnu polohy škrtící klapky připomíná spíše zážehový motor.


Ve srovnání s pohonnou jednotkou 2.2TiD, kterou nahrazuje, nabízí šestnáctiventilový motor 1.9TiD (150 k) o 20% vyšší výkon, o 12,5% vyšší točivý moment, klidnější chod a nižší spotřebu paliva. Temperamentní výkon umožňuje zrychlení 0–100 km/h za 9,5 s a akceleraci, která se vyrovná nejvyššímu modelu řady – Saabu 9-3 Aero.


Osmiventilová verze (120 k), představující jen malé snížení výkonnosti, je více zaměřena na úspornost a při spotřebě 5,8 l/100 km v kombinovaném provozu poskytuje praktické zlepšení o 12,5% oproti motoru 2.2TiD a také o 11% lepší emise.


Motor, který je nabízen pro varianty Arc, Linear i Vector, je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou; u verze s výkonem 150 k je – v  segmentu luxusních kompaktních vozů poprvé – na přání dodávána šestistupňová automatická převodovka. Inovativní ´bezúdržbový´ částicový filtr vyhovuje standardům emisní normy Euro 4, jejíž splnění bude požadováno zákonem od 1.ledna 2006.


Motor s výkonem 150 k je odlišen červeným ´T´ v označení 1.9TiD na víku zavazadlového prostoru.


(Úplný popis motoru 1.9TiD naleznete zítra – v úterý v samostatném článku)

Hlasové ovládání – špička ve své třídě


Vyspělý systém rozpoznávání řeči AVR (Advanced Voice Recognition) pomáhá řidiči bezpečně zvládat více činností, když může všechny zábavní a informační systémy ovládat hlasem a má tak možnost maximálně se soustředit na proces řízení vozu. Saab 9-3 Sport Sedan je jedním z prvních v segmentu kompaktních luxusních automobilů, který nabízí tuto funkci pro snižování zátěže řidiče.


AVR je pro Saab 9-3 Sport Sedan dodáván na přání v kombinaci se zábavním a komunikačním systémem Saab Infotainment Plus. Stisknutím tlačítka ´Push to talk´ na volantu řidič aktivuje hlasové ovládání autorádia a satelitního navigačního systému a – je-li ve výbavě – také integrovaného telefonu GPRS (s technologií ´Bluetooth´) a CD přehrávače.


Systém Saab AVR je obzvlášť ´uživatelsky přívětivý´. Povely jsou vizuálně potvrzovány na vyvýšeném informačním displeji (SID), který je umístěn na horním okraji palubní desky v zorném úhlu řidiče. Řidič může zvolit ´hlasovou zpětnou vazbu´, která interaktivně vydává pokyny, potvrzuje povely a poskytuje nápovědu. Uživatel, jímž může být řidič nebo spolujezdec, může ovládat autorádio, zvolit vlnový rozsah a stanici, zapnout CD přehrávač, vyžádat si CD disk a stopu anebo uskutečnit telefonický hovor vyslovením jediného souvislého povelu. Je také možné rozdělit požadavek do série povelů, k nimž budou systémem poskytovány pokyny a potvrzení.


Na satelitním navigačním systému je možné pomocí jednoduchých hlasových povelů zadat předdefinovanou trasu pomocí funkce přednastavení trasy nebo zvolit mapu a její zvětšení. Uživatel může kdykoli vyslovit požadavek ´please help´ a systém přehraje možné povely, jimiž lze pokračovat z již dosažené úrovně/pozice.


Obsluha AVR je snadná a mikrofon umístěný poblíž zpětného zrcátka je odolný proti hlukům pozadí. Testy ukazují, že uživatelé, kteří používají systém často, si na něj rychle zvykají a získávají v obsluze takovou jistotu, že se zcela obejdou bez hlasové zpětné vazby.


Zavedení AVR je nejnovějším krokem Saabu v zájmu minimalizace potenciálních zdrojů rozptylování řidiče, působících uvnitř automobilu. Pro řadu 9-3 i 9-5 Sport Sedan již Saab představil koncepci ´dynamického omezování zátěže řidiče´, známou jako ComSense. Tato koncepce zahrnuje krátkodobé potlačení varovných hlášení na přístrojové desce nebo přerušení příchozího telefonního hovoru vedeného přes integrovaný telefon v situacích, kdy je pomocí příslušných indikátorů zjištěna vysoká pracovní zátěž řidiče nebo počátek ostrého brzdění. Strategie ComSense se vztahuje i na funkci Night Panel, která umožňuje řidiči omezit vizuální ´rušení´ vypnutím podsvícení všech hlavních přístrojů s výjimkou rychloměru, případně zvolit podsvícení v zelené barvě namísto červené či oranžové.

Další možnosti výběru:


Přední popelník se stává neplaceným doplňkem, aby mohl uvolnit další úložný prostor pro nekuřáky. Zásuvka pro zapalovač je zachována jako praktický vývod elektrického napájení.


Pod podlahou zavazadlového prostoru je k dispozici další úložný prostor, který vznikl nahrazením rezervního kola sadou pro opravu/nahuštění pneumatiky. Zákazníci si mohou stále objednávat rezervní kolo jako alternativu bez příplatku.


Tři nové metalické barvy karosérie: červená ´chili´, stříbrná ´pergamen´ a béžová ´smoke´.

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...