Rozhovor s Davidem Coulthardem

Sezona 2007 ve formuli 1 skončila. Můžete ji nějak shrnout?

Úspěch se v konečném důsledku měří nasbíranými body a výsledky na trati. Toužíme vyhrát Velkou cenu a s ohledem na to jsme nedosáhli tolik, kolik bychom chtěli. Byly tu však jasné známky toho, že se situace zlepšuje.

Na co v uplynulém roce vzpomínáte nejsilněji a jaký byl váš nejlepší závod?

Vzhledem k tomu, že jsem i v uplynulých letech závody vyhrával, nemohu říct, že bych letos absolvoval nějaký výjimečný závod. Co se týče nejsilnější vzpomínky, pak bych obecně řekl, že po obtížném začátku sezony jsme k jejímu závěru učinili rozhodný krok kupředu, a to co se týče spolehlivosti i výkonu. Myslím, že odborníci v depu se všeobecně shodnou, že právě my jsme ze všech stájí během roku zaznamenali největší zlepšení.

Co očekáváte od sezony 2008?

Musíme usilovat o třetí místo v klasifikaci týmů. Je nereálné očekávat, že bychom ohrozili dva nejlepší současné týmy, ale pokud od nich odhlédneme, měli bychom se snažit být lepší než ostatní.

Na co se v roce 2008 těšíte nejvíc?

Splnit naše cíle, abychom postoupili v hodnocení výše, dosáhli na stupně vítězů a vyhráli.

Jaká je celosvětově vaše oblíbená trať? A proč?

Spa-Francorchamps je pořád moje nejoblíbenější, protože je rychlá, plynulá a otevřená. Ovšem co se týče obtížnosti, v tom stále vede Monako.

Příští rok se už nebudou používat elektronické pomůcky při řízení, jako například kontrola trakce, která zabraňuje, aby se vozy v zatáčkách dostaly do hodin. Budete to mít v důsledku toho těžší a budou závody pro diváky více vzrušující?

Piloti to budou mít bezpochyby těžší, protože o část ovládání vozu, kterou doteď řídily počítače, se napříště bude muset starat sám pilot. Bude muset koordinovat pravou nohu na plynu s natáčením volantu. Ale aby nevznikla mýlka, i s řízením trakce musí auto řídit jezdec – počítače všechno neudělají za vás! A víc vzrušující pro diváky? Možná trochu ano, ale díky pokrokům v konstrukci pneumatik a v dalších oblastech výbavy auta už to nebude jako za starých časů, kdy auta smykovala po celé trati.

Panuje mezi stájemi Red Bull Racing a Scuderia Toro Rosso velká rivalita?

Neměla by a my se s nimi opravdu nesnažíme nijak soupeřit.

Co si myslíte o nové lifestylové řadě PUMA®, která vznikla ve spolupráci se stájemi Red Bull a Scuderia Toro Rosso?

Pro svou cílovou skupinu je myslím dokonalá.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský temperament v moderním kabátě

Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský...

SEAT to není jen její mladší a ambicióznější Cupra. Španělská automobilka slaví 75 let a dává to patřičně najevo. Do nového výročí vstupuje s modernizovanými modely Ibiza a Arona –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy knihy: Ujela 693,38 kilometru na jedno dobití

Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy...

Kia přepsala historii a stanovila nový globální standard dojezdu elektrických vozidel. Kia PV5 Cargo, první specializované elektrické lehké užitkové vozidlo značky a součást průkopnické řady...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...