Hospodářské výsledky ŠKODA AUTO a.s. a skupiny Škoda Auto byly zveřejněny 22.2. 2007 na výroční tiskové konferenci v Mladé Boleslavi.
Konsolidační celek skupiny Škoda Auto je tvořen mateřskou společností ŠKODA AUTO a.s a jejími plně konsolidovanými dceřinými společnostmi: ŠkodaAuto Deutschland GmbH, ŠKODA AUTO Slovensko, s.r.o., Skoda Auto Polska S.A. a Skoda Auto India Private Ltd. a přidruženým podnikem OOO VOLKSWAGEN RUS.
Rok 2006 byl pro značku Škoda i přes stagnaci trhů ve střední a západní Evropě ve znamení zvyšování podílů na strategicky významných trzích, což se také zřetelně odrazilo na výsledcích odbytu a obratu. Tržby vzrostly o 8,7% na 203,7 miliard Kč a provozní výsledek vzrostl o 34,5% na 14,6 miliardy Kč. Skupina Škoda Auto dosáhla v roce 2006 celkového hospodářského výsledku před zdaněním ve výši 14,2 miliard Kč, tj. +41,0% oproti předchozímu roku. Pozitivní vývoj hospodářského výsledku a finančních ukazatelů je výsledkem jednak úspěšné modelové a areálové politiky s rostoucími objemy prodejů, jakož i úspěšně realizovaných programů na optimalizaci procesů a nákladů.
Holger Kintscher, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast ekonomiky, k výsledkům roku 2006 mimo jiné poznamenal: „Rok 2006 byl pro skupinu Škoda Auto nejúspěšnějším rokem v historii, potěšující byl především vývoj našeho hospodářského výsledku před zdaněním, který se nám oproti předchozímu roku podařilo zvýšit o 41% na 14,2 miliard Kč. Tento výrazný vývoj finančních ukazatelů ukazuje, že se nám podařil růst nejen kvantitativní, zaměřený na objem prodejů, ale také růst kvalitativní, a to nás pro budoucnost značky Škoda naplňuje optimismem. Starosti nám ovšem dělá vývoj některých nákladů v České republice, především tendence vývoje měnového kursu se stále sílící korunou. Škoda jako podnik s dominantním exportem stejně jako ostatní exportní podniky českého průmyslu v důsledku toho utrpěly značné škody. Ani neustálé posouvání zavedení Eura jistotě plánování právě nepřispívá.“
Škoda Auto exportovala v roce 2006 vozy, originální díly a další komponenty v hodnotě 164,2 mld. Kč a s podílem ve výši zhruba 7,7 % na celkovém exportu České republiky zaujímá nadále pozici největšího českého exportéra.
Počet zaměstnanců skupiny Škoda Auto činil 27.680. Stav kmenového personálu Škoda Auto vzrostl k 31.12.2006 o 2,1 % na 23.034. Vývoj agenturního personálu v přímé oblasti ve společnosti Škoda Auto zaznamenal s průměrným počtem 3.358 agenturních pracovníků pokles oproti roku 2005 (průměrně 3.593).
Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto naznačil další vývoj společnosti: „Rok 2006 byl v mnoha ohledech rokem mimořádným, úspěšně jsme zavedli čtvrtou modelovou řadu Roomster, podařilo se nám překročit magickou půlmilionovou hranici počtu vyrobených a prodaných vozů a rok jsme uzavřeli rekordním výsledkem. V rámci dalšího kontinuálního vývoje podniku bude rok 2007 rokem nové Fabie. Podle prvních pozitivních reakcí veřejnosti jsme přesvědčeni o tom, že dosáhne stejných úspěchů jako její předchůdce. V roce 2007 se budeme navíc soustřeďovat na upevňování naších pozic na trzích v Evropě a na rozšiřování kapacit na trzích v Číně, Rusku a Indii. Potvrdili jsme naše ambice respektované automobilové značky a pro příští léta plánovaného růstu jsme si vytýčili jasné cíle ve všech oblastech hospodářského výsledku.“
V uplynulém roce dodala Škoda Auto zákazníkům celkem 549.667 vozů modelových řad Octavia, Fabia, Superb a Roomster a dosáhla tak nárůstu o 11,7 %.
Nejprodávanějším modelem se poprvé v historii stal model Octavia, kterého si včetně verze combi zakoupilo 270.274 zákazníků, což představuje nárůst 15,8%. V historii nejprodávanějšího modelu Škoda Fabia bylo ve verzích hatchback, sedan a combi dodáno 243.982 vozů, o 3,1% více než v předešlém roce. Modelu Superb se prodalo 20.989 a Roomster našel 14.422 nových majitelů. Roomster se hned v prvním roce po uvedení do prodeje stal autem roku v Estonsku, Finsku a Bulharsku a prvenství se dočkal též v kategorii rodinný vůz roku ve Švédsku a Belgii.
V západní Evropě Škoda zvýšila prodej o 9,1% na celkem 301.343 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie, Španělsko a Rakousko. Dařilo se rovněž zvyšovat meziroční prodeje a tržní podíly. Na nejsilnějším trhu Škody, v Německu, bylo přihlášeno 118.527 vozů, což představuje 3.4% tržního podílu.
Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) dodala Škoda Auto svým zákazníkům 146.612 vozů a dosáhla nárůstu 21.6% (oproti roku 2005). Tahouny prodejů představovalo Polsko, kde Škoda potvrdila pozici nejprodávanější značky, dále pak tradičně silné Slovensko a významného nárůstu dosáhla Škoda v Rumunsku, na Ukrajině a v Rusku. V České republice bylo zákazníkům dodáno celkem 65.171 vozů Škoda, což představuje potvrzení prodejů roku 2005 .
V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 36.541 vozů (+21,1%). Největší podíl na tom má Indie, Turecko a Egypt.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”