Rok 2003 byl pro Volvo úspěšný: celkový světový prodej dosáhl 415 043 vozidel

To představuje nárůst o 2,2 % v porovnání s rokem 2002.

Prodej v Severní Americe vzrostl o 21 % na 148 494 vozidel, zatímco prodej vozidel v Evropě poklesl o 6,5 %, zejména kvůli obtížné situaci na trhu v Německu.


Volvo XC90 bylo v průběhu svého prvního úplného roku na trhu nejúspěšnějším modelem společnosti Volvo Cars.


Rok 2003 byl pro Volvo úspěšný: celkový světový prodej dosáhl 415 043 vozidel
Rok 2003 byl pro Volvo úspěšný: celkový světový prodej dosáhl 415 043 vozidel
Rok 2003 byl pro Volvo úspěšný: celkový světový prodej dosáhl 415 043 vozidel

Celkem bylo v roce 2003 prodáno 62 194 vozidel XC90 a poptávka po tomto modelu je tak velká, že se společnost rozhodla zvýšit roční objem výroby na 90 000 vozidel.

Dalším důležitým faktem je to, že úspěch modelu Volvo XC90 nebyl na úkor Volva XC70, které si v porovnání s rokem 2002 udrželo stejné výsledky. Nejlépe prodávaným modelem v nabídce za poslední tři roky je Volvo S60 s celkovým počtem 90 910 vozidel prodaných v roce 2003 a v roce 2002 s prodejen 107 463 aut.

Prodeje podle modelů v roce 2003 v porovnání s rokem 2002:

model 2003 2002 změny v %
Volvo XC90 62 194 5 040 + 1 234,0
XC70 35 146 35 320 – 0,5
S80 38 644 42 815 – 10,0
S60 90 910 107 463 – 16,0
S40 (starý model) 43 060 51 388 – 16,0
V70 83 359 94 359 – 12,0
V40 53 592 61 475 – 13,0
C70 kabriolet 7 840 6 148 + 28,0
C70 kupé 288 2 208 – 87,0
celkem 415 043 406 109 + 2,2


Přestože na trhu osobních automobilů v USA došlo celkově k poklesu, zaznamenala zde společnost Volvo Cars nejlepší rok v historii. Po čtrnácti měsících soustavného růstu počtu prodaných vozidel skončil rok 2003 se 134 620 prodanými vozidly, což v porovnání s rokem předcházejícím představuje nárůst o 22 %. Jak se očekávalo, nejlépe prodávaným modelem bylo Volvo XC90 s 35 791 prodanými kusy.


V Evropě počet prodaných vozidel poklesl o 6,5 % na 221 632 vozidel oproti roku 2002, kdy bylo prodáno 236 951 vozidel.


Ve Švédsku, které pro Volvo představuje druhý největší trh, prodej mírně poklesl – o 1,5 % na 47 928 prodaných vozidel. Volvo si přesto udrželo svůj podíl na trhu s více než 19 %, přičemž nejprodávanějším modelem se stalo Volvo V70 s 23 000 prodanými vozy. V70 je ve Švédsku nejlépe prodávaným automobilem.


Ve Velké Británii prodej poklesl o 3,5 % na 39 135 prodaných vozidel oproti roku 2002, kdy bylo prodáno 40 580 vozidel.


Hluboká recese v Německu v kombinaci s poklesem celého automobilového trhu a reorganizací dealerské sítě Volvo měly za následek pokles počtu prodaných vozidel o 26 % na 30 285 kusů oproti roku 2002, kdy bylo prodáno 41 045 vozidel.


Prodej vozidel dovážených do Japonska poklesl o téměř 7 %. Volvo si přesto vedlo lépe než většina jeho konkurentů a dokázalo zredukovat pokles prodeje na pouhá 3 %. Celkem společnost Volvo Cars v Japonsku v roce 2003 prodala 14 755 vozidel (2002 – 15 242).


Je také nutno dodat, že vozy Volvo se dobře prodávají i na klíčových rozvojových trzích. V Rusku prodej vozů Volvo vzrostl o 69 % na 4 991 vozidel (2002 – 2 947) a v Číně byl zaznamenán nárůst o 28 % na 2 516 vozidel (2002 – 1 960).


Nové Volvo S40 a Volvo V50 byly v roce 2003 pro společnost Volvo Cars hlavními modely. Tyto kompaktní modely jsou prvním výsledkem technologické spolupráce Volva s automobilkami Ford a Mazda. Volvo S40 a Volvo V50 se vyznačují dynamickými jízdními vlastnostmi a úrovní bezpečnosti srovnatelnou s většími modely Volvo. Nové Volvo S40 a Volvo V50 se vyrábějí v závodě společnosti Volvo Cars v belgickém Gentu.


Výroba vozů Volvo v nizozemském Bornu skončí s útlumem předchozí generace Volva S40 a V40 v průběhu první poloviny roku 2004. Po úplném rozšíření bude závod v Gentu největším výrobním zařízením společnosti s roční kapacitou 270 000 vozidel.


Na počátku roku 2003 Volvo také představilo modernizované Volvo S80 s elegantnějším designem a s unikátním systémem podvozku FOUR-C, který byl poprvé představen o rok dříve u modelů R.


V průběhu minulého roku bylo oznámeno, že příští kabriolet značky Volvo bude vyvinut ve spolupráci se světově proslulým italským designérským studiem Pininfarina. Partnerství zahrnuje výrobu nového otevřeného automobilu, který budeme vyrábět ve společně vlastněném závodě v městě Uddevalla na západním pobřeží Švédska. Pininfarina vlastní 60 % a Volvo Cars 40 % ve společnosti nazvané Pininfarina Sverige AB.


Úzká spolupráce s německým specialistou na výrobu převodovek, společností GETRAG, byla zahájena v závodě Volvo Cars v Köpingu. GETRAG vlastní 60 % a Volvo Cars 40 % nové společnosti nazvané GETRAG All Wheel Drive AB. Cílem tohoto partnerství je vytvořit ze závodu v Köpingu konkurenceschopné nezávislé centrum pro vývoj a výrobu systémů pohonu všech kol pro celé automobilové odvětví. Závod v Köpingu bude také nadále vyrábět součásti podvozků.


Dalším pozoruhodným faktem je, že závod společnosti Volvo ve Skövde je první továrnou na výrobu motorů, která získala vysoce prestižní ocenění World Class Award for Total Productive Maintenance (TPM). V roce 2003 byl v tomto závodě navíc dosažen výrobní rekord s celkovým počtem 391 000 vyrobených motorů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...