Řízení auta v extrémních podmínkách

24. února jsem absolvoval jednodenní zdokonalovací školení na cvičišti ve Vysokém Mýtě. Počasí nám umožnilo vyzkoušet své řidičské schopnosti ve sněhu i na ledě a na závěr si zazávodit i ve slalomu mezi kuželkami. Praktický výcvik byl pro mě o to zajímavější, že jsem ho absolvoval s posledním modelem Ford Mondeo Ghia s šestiválcovým motorem o výkonu 170 k.

Řízení auta v extrémních podmínkách

Již při výjezdu z Prahy bylo počasí špatné, padal sníh a silnice byla místy ledovatá. Než jsem z Prahy do Vysokého Mýta ujel 145 kilometrů, míjel jsem tři nehody. To vše již předem napovídalo, že školení bude skutečně v extrémních přírodních podmínkách a že na cvičišti nebude třeba povrchy uměle připravovat. Cvičiště ve Vysokém Mýtě je rozsáhlé s rozličnými podmínkami, od rovinek až po prudké stoupání a klesání se spoustou různorodých zatáček. Pokud je hezké počasí, je možno na něm vytvářet postřikem různé klouzavé povrchy a připravit tak pro účastníky školení možnost vyzkoušet si své řidičské schopnosti.

Cvičiště bylo otevřeno 6. listopadu minulého roku. Dosud firma Hight Car Training (HCT), která jej získala k dlouhodobému pronájmu, realizovala 52 jednodenních školení pro více jak 500 účastníků. Teorii i praxi vyučují zkušení Ing. Luboš Provazník a Ing. Dimitrij Malovaný. Skupina obsahuje vždy 8 až 14 účastníků.


V úvodní teoretické části probíhající na učebně v délce 1,5 hodiny se účastníci seznámí se zásadami chování a reakcemi v krizových situacích při řízení auta, které přednášející patřičně zdůvodňují. K vysoké úrovni teoretické výuky nesporně přispívá využití audiovizuální techniky. Praktický výcvik v celkové délce 4,5 hodiny se provádí na cvičných kluzných plochách pod dohledem a vedením učitelů. Při tom si účastníci ověřují poznatky získané v teoretické části školení.


Při praktickém výcviku má každý účastník ve voze vysílačku nastavenou na příjem, kterou ho učitel po celou dobu praktické výuky řídí a hodnotí průběžně jeho výsledky. Tento způsob vedení výuky mě velmi uklidňoval, protože terén byl opravdu velmi těžký a učitelovy pokyny a doporučení měly za důsledek, že jsem při každém dalším projetí zatáčky, brždění, odhadu vzdálenosti pociťoval větší jistotu a zkvalitnění mé jízdy. Na extrémních podmínkách jsem ocenil vhodnost vybavení mnou řízeného Fordu Mondeo systémem ABS a systémem TCS, jehož význam jsem mohl zvlášť velmi dobře posoudit, protože je elektronicky vypínatelný.


Řízení auta v extrémních podmínkách

Cena jednodenního školení pro 1 účastníka je 2 960 Kč, sleva ve výši 10 % je od května do srpna, naopak přirážka 5 % v listopadu a prosinci. Pokud probíhá školení v sobotu nebo v neděli je příplatek 5 %, o svátcích 7 %. Pokud účastník nechce praktický výcvik absolvovat se svým autem, může za 1 990 Kč využít auta HCT: Škoda Octavia nebo Ford. (Ceny jsou uvedeny bez DPH.)

Po absolvování školení vám všem doporučuji zamyslet se nad těmito řádkami a pak zvednou telefon, vytočit 0417/829495 a na školení se přihlásit. Adresa centrály HCT, Teplická 108, 418 01 Bílina nebo se můžete obrátit přímo na středisko Dráby 45/IV, 566 01 Vysoké Mýto – tel/fax 0468/522 230. Pokud to máte blíže do Mostu, pak můžete absolvovat stejné školení organizované HCT na autodromu v Mostě.


Společnost HCT vám může zajistit i obdobný kurs na technicky výborně vybavených cvičištíchv Rakousku, kde je možné absolvovat i kurzy s nákladními vozy, autobusy, cisternami atd. Pro řidiče terénních vozidel je možné absolvovat kurzy off road rozšířené o praktický výcvik v těžkých terénních podmínkách. Kurzy jsou též jednodenní s českým instruktorem neb tlumočníkem. Uvedené kurzy můžete absolvovat pouze s vlastním vozidlem. Ceny se pohybují od 7 690 do 9 990 Kč.


O podobném školení řidičů, které jsem absolvoval na autodromu Sosnová u České Lípy, jsem naše čtenáře informoval před půl rokem. O dalších možnostech obdobných školení řidičů vás budeme postupně informovat. Myslím si, že čím více řidičů školení absolvuje, tím více se bude snižovat počet nehod na našich silnicích.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...