Jednomístný sportovní Rinspeed Advantige Rone není zajímavý pouze svojí nízkou výškou 97 cm, ale také tím, že jako první „sporťák“ využívá ke svému pohonu mj. energii získanou ze zeleného odpadu, tzv. bioplyn.
Už na pohled lze rozpoznat prvky charakteristické spíš pro závodní automobily, především pak pro formuli 1 a sportovní prototypy typu „Le Mans“. Volně definovaná kombinace obou těchto kategorií vykazuje zcela nezvyklý a neobyčejně aerodynamický design. Aby nedocházelo k narušení příznivého proudění vzduchu, využívá řidič namísto zpětných zrcátek tři kamery, jejichž obraz je přenášen na dvě obrazovky.
Nejvýraznějším znakem celého automobilu je centrální a extrémně nízká pozice sezení řidiče, který sedí uprostřed a během jízdy je tak ve voze sám, jako tomu bylo u předchozích modelů Mono Ego a E-60 Rocket. Takřka ležící polohu řidiče umožňují právě ploché tvary karosérie. Pro lepší přehled v městském provozu a pro snazší parkování vyvinuli specialisté systém Dynamic Cockpit Control Concept umožňující dynamické nastavení kokpitu. Jeho naklánění a výška jsou závislé na rychlosti a přizpůsobují se elektromechanicky. Do 40 km/h zaujímá kokpit nejvyšší pozici, při rychlosti přes 75 km/h se sníží o 30 cm dolů. Podle zakřivení zatáčky a okamžité rychlosti se kokpit naklání a vyvolává v řidiči pocit jízdy na motocyklu.
Další technickou zajímavostí je bivalentní motor (benzin/plyn), který staví vůz do role nejčistšího sportovního automobilu světa. Už při provozu na stlačený zemní plyn (CNG) se hodnoty emisí pohybují mezi 60 až 95 procenty pod dnes platnými normami pro benzin a naftu. Provoz na bioplyn je však k životnímu prostředí ještě ohleduplnější. Získává se zkvašením biomasy, hlavně ze zahradního a kuchyňského odpadu. Na energii získanou ze 100 kg bioodpadu ujede vůz sto kilometrů.
Technologie bioplynu, vývoj švýcarské firmy Kompogas AG, se dnes používá v řadě zemí, licenci už zakoupili např. Němci, Francouzi, Rakušané, ale také Američané, Japonci či Australané. Zařízení na zpracování bioplynu s roční kapacitou 20 000 tun dodá ročně takové množství energie, které v přepočtu odpovídá 1,4 mil.litru benzinu.
Bivalentní zážehový čtyřválec 1.8 o výkonu 118 kW (160 k) a točivém momentu 165 N.m při 3000 ot./min pohání zadní kola prostřednictvím pětistupňové převodovky. Karosérie vyrobená z „pre-preg“ kompozitů propůjčuje vozu skvělou stabilitu při hmotnosti pouhých 750 kg.