Renault Twingo 2 – malé s velkým prostorem

Renaulta Twinga 1 se za pět let jeho výroby prodalo přes milion kusů. V Evropě je v roce 1998 po Fordu Ka nejprodávanějším vozem ve své třídě. Uvítal jsem, že brzo po zahájení prodeje Twinga 2 jsem měl možnost vyzkoušet si jízdní i provozní vlastnosti tohoto originálního vozu.

Renault Twingo 2 – malé s velkým prostorem

Při prvním pohledu na Twingo 2jsem pochopil záměr tvůrců následovníka úspěšného Twinga 1:zachovat jeho osobitý vzhled. Přední světla s vestavěnou směrovkou pod jediným sklem dodaly vozu ještě šibalštější pohled. Taktéž zadní světla jsou výraznější. Nárazníky jsou hladší a zaoblenější s lepší ochranou proti drobným nárazům. Nové Twingo má také pneumatiky většího rozměru.

Má dcera jezdí již přes čtyři roky s Twingem 1 aprotože s ním občas také jedu, jsem při usednutí do nového Twinga 2 ihned pocítil, že sedadla jsou pohodlnější, měkčí a mají výrazně lepší boční držení těla řidiče– jsou totiž převzata z nového Clia II, které bylo uvedeno nedávno na náš trh. Také opěrky hlavy jsou vyšší a širší. Snadno jsem jednou rukou změnil jejich nastavení. Sklopné sedadlo řidiče má paměť, která umožňuje jeho návrat do původní polohy. Palubní deska si zachovala svůj osobitý vzhled s umístěním tachometru uprostřed na palubní desce před předním sklem – přes nezvyk sledovat tachometr na tomto místě, jsem si na toto umístění brzo zvykl a nečinilo mě to při řízení potíže. Myslím, že majitelé nového Twinga uvítají řadu nových odkládacích schránek jak vpředu tak v prostoru zadních sedadel. Světle muškátová barva palubní desky vzbuzuje dojem velkého prostoru. Při posuzování vnitřního prostoru jsem musel uznat, že konstruktéři dokonale využili vnitřní prostor karoserie a umožnili dostatek prostoru pro řidiče a cestující a to i vzadu díky možnosti posunu zadního sedadla.


Renault Twingo 2 – malé s velkým prostorem

Twingo 2 má i velmi dobrou úroveň bezpečnosti, která je i přes jeho nízkou hmotnost na stejné úrovni jako u většího Clia II a velkých vozů Renault Mégane a Laguna. Karoserie má podstatně vyšší tuhost a tím i bezpečnost při srážkách s vozy podstatně vyšších hmotností, což plně potvrdily i uskutečněné zkušební testy.

Čtyřválcový motorobjemu1149 ccm dává nejvyšší výkon 43 kW (60 k) při 5250 ot/min. Nejvyšší točivý moment dosahuje již při 2500 ot/min. Díky nízké hmotnosti vozu a jeho dobré aerodynamice dosahuje Twingo 2 nejvyšší rychlost 151 km/hod a zrychluje z 0 na 100 km/hod. za 13,4 sec. Při testování jsem měl ve městě spotřebu pod7 l/100 km a mimo město 5,2 l/100 km. Síla motoru mi umožnila svižnou jízdu. Byl jsem spokojen i s odhlučněním vozu, které je znatelně lepší než v předchozím modelu.


Cena Twinga 2 je 254 900 Kč, v této základní ceně je airbag řidiče, imobilizér, tónovaná skla, možnost vnitřní recyklace vzduchu a výškově nastavitelné pásy. Cena 269 900 Kč zahrnuje navíc nárazníky v barvě karoserie, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna a zpětná zrcátka. Za příplatek je možné doplnit další bohaté vybavení podle přání.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop po prologu Dakaru 2022 šestnáctý

Martin Prokop po prologu Dakaru 2022...

44. ročník Dakaru na Nový rok 2022 odstartoval již ve své třetí saudsko-arabské edici. Posedmé figuruje mezi piloty automobilů i Martin Prokop, který s navigátorem Viktorem Chytkou tvoří...