Pět hvězdiček získala Laguna v březnu 2001, Mégane II a Vel Satis v listopadu 2002, Espace IV v červnu 2003 a tento měsíc Renault Scénic II, který se stal známkou 34,12 bodů z 37 možných nejbezpečnějším vozem v kategorii kompaktních jednoprostorových vozů..
Vynikající známku udělenou Scéniku II potvrzuje i barva přiřazená figurínám testovaným v různých typech nárazu pokrývajících 80 % typologie skutečných nehod. Převaha zelené ukazuje, že úroveň ochrany ve Scéniku II je optimální a na žádné části těla nedošlo k závažnému poranění.
Při čelním a bočním nárazu sehrála kostra Scéniku II dokonale svou úlohu a zabránila jakémukoli průniku do prostoru pro cestující. Euro NCAP také ocenilo přesné nastavení jednotlivých bezpečnostních systémů vozu. Zajišťuje optimální ochranu pro širší spektrum nárazů, než jaké pokrývá Euro NCAP, a přizpůsobuje ochranné prostředky síle nárazu. Ukazuje to odbornou úroveň Renaultu v oblasti bezpečnosti, což je strategický směr, na který automobilka věnuje každoročně cca 100 mil. euro a na kterém pracuje téměř 600 odborníků.
Zcela nová kostra Scéniku II byla konstruována tak, aby v případě nárazu reagovala, t.j. aby absorbovala energii a z interiéru vozu udělala buňku k přežití, která ochrání osoby ve voze proti průniku mechanických částí. Díky použití nových ocelí i jiných materiálů má Scénic II velmi vysokou schopnost pohlcovat a rozptylovat kinetickou energii. Přední, zadní a boční části jsou tak velmi účinnými zónami s programovanou deformací.
Řízení drah mechanických částí a dalších součástí motorového prostoru umožňuje maximální slisování předního bloku bez průniku do interiéru. Toto celkové zvládnutí deformací snižuje deceleraci, která působí na osoby ve voze, i riziko zranění, které by mohl způsobit průnik do vozu.
K zachování úrovně dosažené u Mégane II a vzhledem k rozdílům v hmotnosti a stavbě vozu je kostra Scéniku II posílena ve třech strategických zónách. Horní část předního sloupku je nově dimenzována k úpravě přenosu podélných sil na rám dveří a blatník. Byl také přidán systém zamezující rotaci sloupku, aby se omezilo riziko vyražení předních dveří při nárazu. Konečně blatník zesílený výztuhou umožňuje maximální průchod síly při kontaktu blatníku s kolem.
Stejná strategie slisování, programované deformace a ochrany proti průniku je uplatněna pro náraz zezadu. Především byla nádrž umístěna do prostoru, který díky odolnosti blatníku není deformovatelný a je proti stlačení a poškození chráněn součástmi spodku vozu.
Na ochranu osob v případě bočního nárazu je Scénic II vybaven tuhým středním sloupkem s programovanými klouby. Toto zařízení chrání cestujícího účinnějším využitím paddingu ve výplni dveří a omezením průniku do kabiny. Boční prostor je zabezpečen také dvojnásobnou tloušťkou středního sloupku a traverzy střechy. K tomu přistupuje výztužný kroužek ve střední části a pásy proti průniku ve dveřích.
Cílem bylo dokonalé sladění absorpční schopnosti kostry a prostředků zachycení osob. Scénic II je vybaven Ochranným systémem Renault třetí generace. Na předních sedadlech zahrnuje airbagy se dvěma úrovněmi nafouknutí a pásy s dvojitými předpínači. Systém přizpůsobuje použití jednotlivých bezpečnostních zařízení síle nárazu. Na předních sedadlech jsou i omezovače síly na 400 kg a také omezovač síly na 600 kg působící na pánev, který mají pouze vozy Scénic II a Mégane II.
Konečně má Scénic II dva boční airbagy pro hrudník vestavěné v sedadlech pro cestující na předních sedadlech a dva clonové airbagy pro ochranu hlavy osob na předních i zadních sedadlech, ať už jde o děti nebo dospělé. Zadní sedadla jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy, omezovači síly na 600 kg a na bočních sedadlech i předpínači. Ta jsou vybavena i třemi kotvícími body Isofix na upevnění dětské sedačky směrem do směru jízd nebo proti směru jízdy.
Renault: automobilka s největším počtem hvězdiček od Euro NCAP
- Espace IV – 5 hvězdiček„nejbezpečnější vůz své kategorie“(2003)
- Vel Satis – 5 hvězdiček„nejbezpečnější vůz své kategorie“(2002)
- Laguna II – 5 hvězdiček„nejbezpečnější vůz své kategorie“(2003)
- Scénic II – 5 hvězdiček„nejbezpečnější vůz své kategorie“(2003)
- Mégane II – 5 hvězdiček„nejbezpečnější vůz své kategorie“(2002)
- Clio – 4 hvězdičky (2000)
- Twingo – 3 hvězdičky (2003)
S pěti vozidly, která získala 5 hvězdiček Euro NCAP, má Renault nejbezpečnější nabídku na našem automobilovém trhu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.