Renault dosáhl v prvním pololetí 2002 přes nepříznivé podmínky na světovém trhu zvýšení prodeje

I na našem trhu se stal Renault importérem číslo 1 s prodejem 5265 osobních vozů.

Renault posílil své postavení nejprodávanější značky osobních a lehkých užitkových vozidel v západní Evropě, přičemž se umístil na prvním místě jak v oblasti osobních vozů, tak i v oblasti užitkových vozidel. Na celosvětové úrovni – za podmínek méně příznivých než v roce 2001 – se prodej koncernu v 1. pololetí 2002 zvýšil o 1,3%. Renault s velkým úspěchem uvedl na trh Vel Satis, který se stal na konci června nejprodávanějším luxusním sedanem ve Francii. Kromě toho se Renaultu podařilo udržet Mégane mezi třemi nejprodávanějšími vozy dané kategorie a potvrdit pozice vozů Clio, Laguna a Espace v příslušných třídách. Výsledky roku posílí i přínos nových značek Renault Samsung Motors a Dacia, jakož i podzimní uvedení dvou rozhodujících výrobků – Mégane II a Espace.


V prvním pololetí 2002 dosáhl prodej koncernu Renault 1 280 812 osobních a užitkových vozidel, t.j. zvýšení o 1,3% proti prvnímu pololetí 2001.


Značky Dacia (+6,8%) a Renault Samsung Motors (+82,3%) potvrdily své dobré výsledky a navzdory krizi na tureckém a argentinském trhu přispěly ke zvýšení prodeje koncernu mimo západní Evropu o 4,1%. Prodej se v západní Evropě zvýšil mírně, o 0,6%, ve střední Evropě o 8,2% a ve východní Evropě o 14,8%. V Latinské Americe poklesl (-12,5%), stejně jako v Africe, Maghribu a na Středním Východě (-7,5%).


V západní Evropě, kde trh osobních a užitkových vozů celkem poklesl o 4,8%, potvrdil Renault své první místo mezi značkami s podílem na trhu 11,5%, což je za posledních 10 let rekord. V prvním pololetí si značka také vydobyla první místo na trhu osobních vozů a zvýšila svůj náskok na trhu užitkových vozidel (podíl na trhu 16,3%). Ve stejném období je Renault spolu s koncernem PSA jedinou evropskou nespecializovanou automobilkou, jejíž prodej i podíl na trhu vzrostl.


Na trhu osobních vozů dosáhl Renault podílu na trhu 10,9%, t.j. proti roku 2001 zvýšení o 0,5 bodu. K tomuto výsledku významně přispěl úspěch jeho modelů a motorů dCi (+32%). Clio, jehož objem prodeje stoupl o 11,3%, obsadilo ve své kategorii 2. místo. Laguna s nárůstem počtu prodaných vozů o 40,7% se ve své třídě dostala mezi nespecializovanými značkami na 2. místo. Mégane na konci životního cyklu zůstává mezi prvními třemi vozy ve své kategorii. Espace a Kangoo jsou i nadále v čele svých tříd.


Renault výrazně posílil své první místo na trhu užitkových vozidel (podíl na trhu 16,3% proti 14,8% v roce 2001). Vynikající náběh Trafiku (Van of the Year 2002) v Evropě umožnil značce získat vyšší podíl na trhu ve třídě skříňových dodávek a posílit tak svou nadvládu na tomto trhu.


Na trzích osobních a užitkových vozidel, jejichž celkový trend byl klesající (s výjimkou Velké Británie), zvýšil Renault svůj podíl v téměř všech západoevropských zemích: zejména ve Francii, v Německu, ve Španělsku, Velké Británii, v Řecku a ve Skandinávii. V Itálii zůstala značka na úrovni předchozího roku.


Ve Francii je Renault nejprodávanější značkou osobních a užitkových vozidel s podílem na trhu 29,3% (na konci června 2001 28%). Na trhu osobních vozů zvýšila značka svůj podíl ze 26.9% v prvním pololetí 2001 na 28% ke konci června 2002. Clio je v prvním pololetí nejprodávanějším modelem na francouzském trhu. Mégane, Laguna, Espace a Kangoo vedou ve svých třídách. Vel Satis, uvedený na trh 8.3. 2002, je na prvním místě mezi luxusními sedany. O 26% se také zvýšil prodej Renaultu na trhu vozů se vznětovými motory, což potvrdilo úspěch jeho nových pohonných jednotek. Renault výrazně zvýšil svůj podíl na trhu užitkových vozidel (ze 34.3% ve stejném období 2001 na 36,4%).


Přes obtížnou hospodářskou situaci v Turecku, v Argentině a dokonce i v Brazílii pokračoval koncern Renault v růstu s 262.352 ks vozů prodaných mimo západní Evropu. K tomuto výsledku aktivně přispělo silné postavení značky Renault ve střední a východní Evropě i na nových trzích, jako je Austrálie nebo Mexiko. Významně se na něm podílel i nárůst dalších značek koncernu – Dacia a Renault Samsung Motors.


Ve střední Evropě se Renault díky obzvláště vhodné nabídce během dvou let posunul z 5. na 2. místo. Prodej značky Renault (54.630 ks prodaných vozů) se zvýšil o 7,7% při celkovém poklesu trhu o 8,3% v porovnání se stejným obdobím roku 2001.


V prvním pololetí dosáhl Renault podílu na trhu osobních a užitkových vozidel 11,4% (v prvním pololetí 2001 9,7%). Renault potvrdil své vedoucí postavení ve Slovinsku (26,2% trhu, +4,6 bodu) a v Chorvatsku (21,1%, +1,7 bodu). Značka dosáhla značného nárůstu v Polsku (10,2%, +2,7 bodu), v ČR (7,1%, +2,4 bodu) a na Slovensku (9,8%, +0,1 bodu); v těchto 3 zemích je Renault v pořadí značek na druhém místě. V Rumunsku, kde je Renault nejprodávanější dováženou značkou, je na třetím místě s 3864 prodanými vozy (+21%), t.j. podíl na trhu 7,4%.


Ve východní Evropě a v Rusku stoupl prodej Renaultu proti prvnímu pololetí 2001 o 11,5%. V Rusku dosáhla značka zvýšení o 65% s 3758 prodanými vozy (proti 2277 v prvním pololetí 2001) zejména díky úspěšnému uvedení třídílné verze Clia – Clio Symbol (na konci června 49,3% prodaných vozů).


V Turecku má v situaci hluboké krize (-40,2%) Renault na trhu osobních a užitkových vozidel podíl 13,9%. Díky úspěchu vozu Clio Symbol fáze 2 (8% trhu), omlazené nabídce a pevné obchodní síti Renault krizi čelí a bez obav vyhlíží do budoucna. Celkem Renault prodal v prvním pololetí 2002 7.274 vozidel proti 21.655 za stejné období roku 2001.


V Latinské Americe poklesl prodej značky od počátku roku o 12,7% v důsledku prudkého poklesu argentinského a brazilského trhu a přes zlepšující se výsledky v uvedených dvou zemích. V Brazílii dosáhl Renault stabilního podílu na trhu (4,7%), při celkovém poklesu trhu osobních a užitkových vozidel o 18%. V Argentině, na trhu v krizi (-43,7% proti roku 2001), potvrdil Renault svou vedoucí pozici s podílem na trhu osobních a užitkových vozidel 20,3%. V tomto kontextu Renault dobře odolává – od ledna 2002 zde prodal 12.912 vozidel (-40%). Renaultu se rovněž podařilo úspěšně prorazit ve státech Andské dohody: v Kolumbii prodal 6.855 vozidel (proti 4.727, +45%, t.j. 21,2% odhadovaného rozsahu trhu.


V Mexiku se prodej Renaultu rozbíhá: 6.034 vozidel proti 779, + 675%. Velkého úspěchu dosáhlo Clio 1,6l vyráběné na místě (stejně jako Scénic); představovalo 48% prodaných vozů značky.


V Asii a Tichomoří stoupl prodej značky Renault o 69% s 9.409 prodanými vozy. Značka dosáhla růstu zejména v Číně (+207% proti prvnímu pololetí 2001). V Austrálii, kam se vrátil od roku 2001, prodal Renault v roce 2002 2.639 vozů. Při započtení výsledků značky Renault Samsung Motors dosáhl koncern Renault v této oblasti zvýšení o 80,5% a v prvním pololetí 2002 prodal celkem 62.847 vozů.


V Africe a na Středním Východě poklesl prodej Renaultu o 7,5%. Situace se v jednotlivých zemích liší: v JAR utrpěla značka pokles o 31% v důsledku celkového poklesu trhu, naproti tomu v Alžírsku zaznamenala rekordní prodej za 6 měsíců (9.293 vozů proti 5.278, +76,1%) a s 27,8% podílem zaujala první místo na odhadovaném trhu. Clio (ve verzi s třídílnou karoserií) představuje 70% prodaných vozů značky.


Značka Renault Samsung Motors, která na podzim oslaví druhé výročí existence, potvrdila svůj úspěch v Koreji a přínos k nárůstu exportních prodejů koncernu. Prodej v prvním pololetí 2002 dosáhl 53.546 ks, t.j. proti 1. pololetí 2001 vzestup o 82,3%. Tento vynikající výsledek se opírá o jediný výrobek, SM5 (třída D/M2), který výrazně překročil původně stanovené cíle a zaujal 3. místo na korejském trhu. Na podzim letošního roku rozšíří nabídku značky vůz SM3 (třída C/M2).


Dacia po stabilním roce 2001 zvýšila od počátku roku 2002 prodej o 6,8% (27.449 prodaných vozů). Tento výsledek odráží úsilí značky o restrukturalizaci a o neustálé zlepšování nabídky výrobků.


Evropský trh by se měl ve druhém pololetí stabilizovat a zůstat na vysoké úrovni kolem 16 miliónů vozidel. K udržení svého vedoucího postavení v Evropě může Renault spoléhat na bohatou a konkurenceschopnou nabídku. Výrazným trumfem jsou i dva nové vznětové motory, které představují 41% prodaných vozů značky, což je o 6% více než odpovídá podílu vznětových motorů v celoevropském mixu.


Espace IV by měl potvrdit vedoucí postavení Renaultu v této třídě. Musí zajistit hromadnou věrnost stávajících zákazníků a získat nové, které přiláká jeho moderní elegance, vysoká úroveň výbavy, výkonnosti a pohodlí.


Nový sedan a kupé Mégane budou prvními z kompletní řady 7 modelů, které budou v krátké době uvedeny na trh, s bohatstvím nabídky a osobností, jež by měla trvale přitáhnout rozsáhlou klientelu.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč ne, v prosinci jsou nejnižší ceny v roce

Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč...

Praktický dárek pro studenty, partnerky, rodiče v důchodovém věku, nebo i pro sebe   Nevěřte dědečkovi, že na popojíždění na chalupu je jeho stará stodvacítka ještě dost dobrá, ani...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala loňské celoroční prodeje

Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala...

Letos plánuje prodat až 12 000 zánovních aut Více než dva měsíce před koncem roku se povedlo značce Mototechna, která se orientuje na prodej zánovních aut v České republice a na Slovensku,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mototechna navýšila prodej aut o třetinu, sází na inovace a širší záběr podnikání

Mototechna navýšila prodej aut o...

Za poslední rok díky Mototechně vznikla kromě inovační laboratoře AuresLab i značka pro prodej investičních vozů Mototechna Classic či autopůjčovna Mototechna Drive Před šesti lety byla znovu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...