Členové Alt-Opel Clubu si už bezmála třicet let dávají dostaveníčko v Německu nebo Holandsku, aby provětrali své krasavce, pochlubili se novými plechovými přírůstky a vyměnili si zkušenosti. Kde jinde si mohli dát sraz letos, než v Rüsselsheimu?! Tady totiž v roce 1899 výroba automobilů Opel začala a věrná replika prvního vozu Opel-Lutzmann je dnes ozdobou návštěvnického centra Opel Live.
Letos poprvé setkání historických Opelů výrazně podpořila i sama automobilka Opel a odstartovala tak novou tradici: Propříště se totiž srazy historických Opelů – tzv. Opel Classic Tage – budou konat pod její záštitou každé dva roky v místech, kde má Opel výrobní závody.
I když hlavní „paráda“ letošního setkání historických Opelů v Rüsselsheimu byla naplánovaná na víkend, už od čtvrtka se tovární parkoviště plnilo osobními i nákladními automobily Opel nejrůznějších typů a provedení. Mezi Olympiemi, Admiraly, Kapitäny, Rekordy, Diplomaty, „gétéčky“, Commodory i Kadetty byly k vidění i vzácné stroje z pionýrských časů i vozy karosované na objednávku věhlasnými německými firmami Baur, Gläser, Hebmüller. K nejstarším kouskům velkého mezinárodního srazu, na který zavítalo na šestnáct set návštěvníků z celé Evropy, patřily malý lehký dvoumístný vozík „Opel-Patent-Motor-Wagen“ z přelomu století a o devět let mladší typ 4/8 PS přezdívaný „Doktorwagen“.
Zasloužený obdiv sklízely předválečné luxusní modely Admiral a Kapitän, řádně vyšperkované a naleštěné. Zatímco éra Admiralu skončila po dvou letech vypuknutím druhé světové války, Kapitän se ve stejné podobě vyráběl ještě v letech 1948 až 1950 a o čtyři roky později se dočkal zásadní modernizace.
Během čtyř hektických dnů srazu čekal na účastníky i návštěvníky bohatý program. Nechyběla spanilá jízda Rüsselsheimem (pouze pro tuto unikátní příležitost vytáhl Opel ze svého depozitáře „hasičák“ z roku 1939 a zajímavý minibus Blitz Panoramabus z roku 1954) ani burza náhradních dílů, prospektů, literatury, odznaků, modelů a kdo ví čeho všeho ještě. Na „blešák“ navazovala jedinečná a svým způsobem i ojedinělá výstava všech sedmi set veteránů, které se na „Opel Classic Tage“ dostavily. Majitelé historických vozů se také jako jedni z prvních hostů podívali do právě otevřeného návštěvnického centra Opel Live. Podobnou expozici ve stylu high-tech zatím nenabízí žádná jiná automobilka.
Kdo letos „Opel Classic Tage“ propásl, ten si bude muset dva roky počkat – do té doby takovou spoustu starých Opelů pohromadě asi neuvidí. Možná, že pro někoho to bude dobrý tip na zajímavý výlet…
Jindřich Lasík
OPEL magazín podzim ´99
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů