Z favoritů nedorazili do Českého Krumlova, třetí soutěži domácího šampionátu v rallye pouze Milan Dolák (peníze), Michal Gargulák (náhradní díly) a Jan Klokočka. Jan Trajbold se opět představil „pouze“ s Fordem Escort Kit Car a nikoliv s avizovaným Focusem WRC.
Hned od první zkoušky až do dvanácté vedli s přehledem Roman Kresta s Janem Tománkem a zdálo se, že vzhledem k devíti vyhraným zkouškám jim nic nestojí v cestě, aby si na své konto připsali třetí letošní úspěch. Jeli vlastně závod sami pro sebe, zatímco za nimi se urputně bojovalo o každou sekundu. Své pozice si neustále měnili Pech, Triner, Sibera, Hrdinka a Trojan. Pouze Štolfa mezi nimi chyběl, když si hned v první zkoušce „ustlal“ v příkopě a s poškozeným Peugeotem 306 nemohl jet dál. V poslední páteční zkoušce prorazil Pech pneumatiku a klesl až na šestou příčku. Cenné sekundy zde ztratil také Miroslav Jandík, u jehož Mitsubishi se otevřela kapota.
Po první etapě vedl Kresta před skvěle jedoucím Trinerem (+0.40,3), Hrdinkou (+1.18,3), Siberou (+1.35,0), Trojanem (+1.52,6) a Pechem (1.58,6). Ve stejném duchu jako páteční „mokrá“ etapa pokračovala rallye také v sobotu. Na nejdelší 25km dlouhé malontské zkoušce končí Trajbold (porucha diferenciálu) a Kresta naděluje druhému Pechovi 12 sekund, Triner se 36s ztrátou dojíždí až šestý. Tím Kresta zvýšil náskok před Trinerem na 1.19 minut, deset sekund za ním jel Hrdinka, čtvrtý Sibera už měl víc než dvouminutové manko. V desáté zkoušce otočil Trojan svoji Toyotu přes střechu a skončil.
První zvrat v soutěži nastal při druhém průjezdu „Malont“, které se z bezpečnostních důvodů pouze projížděly (sanitka se nestačila včas vrátit). „Tady jsem zaregistroval pokles tlaku benzinu. Příčinou byla prasklá palivová lišta. Závadu jsme chtěli provizorně opravit, ale lišta byla natolik poškozená, že za několik okamžiků vystříkl benzín na rozpálené výfukové potrubí. Vůz začal hořet a oheň poškodil elektroinstalaci“, komentoval své odstoupení Roman Kresta. Ještě dvě zkoušky před tím vyletěl z tratě a srazil několik diváků, naštěstí vše dobře dopadlo.
Vedení se ujali Emil Triner s Milošem Hůlkou, na které se dotahoval Tomáš Hrdinka, jenž vyhrál následující čtyři zkoušky, čímž před posledním úsekem vystřídal na první pozici svého soupeře. K dobru měl 0,4 sekundy. „Teď budou létat třísky“, svěřil se před startem do posledního úseku Emil Triner, nadšeně hnán dopředu desetitisíci diváky. Posledních 6,7 km prolétl o neuvěřitelné 0,4 sekundy rychleji než Hrdinka, čímž dosáhl na setinu stejného celkového času. Po 188 km ostré jízdy měli tedy oba shodný čas a diváci si lámali hlavu nad tím, kdo vlastně tedy zvítězil. V tomto případě přicházejí ke slovu sportovní řády, které říkají, že rozhoduje lepší čas z první rychlostní zkoušky. A ten měl Triner, který ji dokončil jako čtvrtý, zatímco Hrdinka byl o pět sekund pomalejší. Takový výsledek bychom v historii českých rallye jen těžko hledali a zřejmě ani nenašli. Vzpomínám si snad jen na rok 1989, kdy Baumschlager vyhrál Rallye Bohemia s náskokem 3 s před Arlettim. Třetí příčku uhájil Pech před nebezpečně dotírajícím Siberou.
Ve skupině N byl tentokrát úspěšnější Miroslav Jandík před Václavem Arazimem, když Tošovský odstoupil pro poruchu motoru z třetí pozice. Ve Formuli 2 se radovali Peták s Benešovou, které bezchybný sobotní výkon vynesl z 20. pozice po první etapě až na celkovou 14. příčku. Tím se také dostali do čela průběžné klasifikace.
Příští soutěží bude ve dnech 29. a 30. června Rallye Bohemia, jejíž centrum se po dvou letech vrací opět do Mladé Boleslavi.
Výsledky:
1. Triner – Hůlka | Škoda Octavia WRC | 1.30.35,2 |
2. Hrdinka – Gross | Subaru Impreza WRC | + 0.00,0 |
3. Pech – Uhel | Toyota Corolla WRC | + 1.07,2 |
4. Sibera – Jirátko | Škoda Octavia WRC | + 1.17,7 |
5. Jandík – Chrástecký | Mitsubishi Lancer (1. N) | + 4.39,8 |
6. Berger – Máša | Ford Escort Cosworth | + 4.56,9 |
7. Chvojka – Chvojková | Ford Escort Cosworth | + 5.09,6 |
8. Arazim – Gál | Mitsubishi Lancer (2. N) | + 5.15,9 |
9. Štajf – Fiala | Ford Escort Cosworth (3. N) | + 6.15,2 |
10. Křeček – Hanzlík | Ford Escort Cosworth | + 6.20,9 |
Celkové pořadí:
1. Kresta – Tománek | Škoda Octavia WRC | 100 |
2. Pech – Uhel | Toyota Corolla WRC | 90 |
3. Trojan – Vodička | Toyota Celica | 50 |
4. Sibera – Jirátko | Škoda Octavia WRC | 46 |
5. Hrdinka – Gross | Subaru Impreza WRC | 46 |
6. Dolák – Palivec | Toyota Corolla WRC | 45 |
7. Triner – Hůlka | Škoda Octavia WRC | 40 |
8. Gargulák – Malčík | Mitsubishi Lancer | 33 |
9. Jandík – Chrástecký | Mitsubishi Lancer (N) | 32 |
10. Štolfa – Singer | Peugeot 306 | 30 |
Skupina N: | ||
1. Jandík – Chrástecký | Mitsubishi Lancer | 130 |
2. Arazim – Gál | Mitsubishi Lancer | 115 |
3. Tošovský – Krečman | Mitsubishi Lancer | 60 |
4. Klokočka – Schovánek | Mitsubishi Lancer | 46 |
5. Tuček – Pritzl | Mitsubishi Lancer | 44 |
Formule 2: | ||
1. Peták – Benešová | Peugeot 106 | 105 |
2. Štolfa – Singer | Peugeot 306 | 100 |
3. Knajzl – Černohorský | Škoda Octavia | 60 |
4. Zedník – Pražák | Ford Escort Maxi | 60 |
5. Kopecký – Vodehnal | Škoda Octavia | 46 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.