Rallye VW Český Krumlov pro Krestu

Druhým jezdcem, který dokázal Škodu Octavii World Rally Car dovést do zlatého cíle je Roman Kresta, vítěz třetího podniku mistrovství republiky.

Bez Milana Doláka, jehož sponzor se zřejmě opět dostal do finančních problémů a účast odřekl, ale už s Michalem Gargulákem a zbrusu novým Mitsubishi Lancer skupiny A, odstartoval třetí podnik domácího šampionátu, který tak v polovině července vstoupí do své druhé poloviny. V Českém Krumlově chyběl ze špičkových jezdců už jen Pavel Sibera testující v tu dobu tovární vozy pro řeckou Rallye Akropolis.


Soutěž s koeficientem dvě rozjeli nejlépe Tomáš Hrdinka se Subaru a podle očekávání také Jindřich Štolfa s nejrychlejší „dvoukolkou“ Peugeotem 306 Maxi Kit Car. Jenže na čtvrté zkoušce ztratil extovární jezdec poruchou spouštěče dvě minuty a rázem se propadl z druhé příčky až na devátou. A změna nastala i na vedoucí pozici, když Hrdinku vystřídal Roman Kresta s tovární Octávií WRC. Takové pořadí bylo i na startu druhé etapy, když Hrdinka ztrácel pouhých 1,9 s, zatímco třetí Karel Trojan mohl jejich souboj pozorovat jen „ z povzdálí“ s mankem jedné minuty.


Po jedné vyhrané zkoušce v pátečním podvečeru přidal Kresta v sobotu dalších šest nejrychlejších časů, čímž si zajistil, poprvé ve své krátké kariéře, první místo a stal se tak druhým soutěžákem, který dovedl Škodu Octavii WRC do vítězného cíle. Poprvé se to povedlo Trinerovi při loňské Rallye Bohemia. O jeho talentu také nejlépe vypovídá skutečnost, že k vítězství potřeboval pouhé tři starty se škodováckým speciálem. Hrdinkovi chyběla k zopakování úspěchu z Rally Paramo necelá půl minuta. Stejně jako na Rallye Šumava, tak i tentokrát se zkušený Ladislav Křeček probojoval před Karla Trojana, což jej vyneslo do čela průběžné klasifikace.


Cíl viděl ve velké soutěži konečně, i přes technické problémy, Emil Triner na šesté příčce:“Na páté zkoušce jsme po skoku prorazili gumu, která poškodila chladič. Chvílemi nefungovalo ani servořízení a rozhodila se nám i sbíhavost.“ Jen o jedno místo za ním skončil Václav Arazim, vítěz skupiny N. Ten po odpadnutí Václava Pecha se Subaru Impreza WRX neměl prakticky s kým závodit, neboť druhý Jan Klokočka ztrácel přes půldruhé minuty. Pražskému prodejci vozů Škoda a Seat se však podařilo probojovat až na osmou příčku absolutního pořadí, na čemž má nemalou zásluhu Petr Gross, bývalý spolujezdec Pavla Sibery. S tímto zkušeným spolujezdcem roste Jan Klokočka soutěž od soutěže. Formuli 2 vyhrál opět Josef „Pepík“ Peták se Škodou Felicia Kit Car, když do cíle nedojeli kromě Štolfy ani Marian Šín, poprvé jedoucí se Škodou Octavia Kit Car ani Dušan Kouřil, který poprvé představil Seat Ibiza Kit Car.


Po třech odjetých soutěžích jsou včele průběžné klasifikace šestidílného mistrovství Křeček s Krečmanem, obhájci titulu, s dvoubodovým náskokem před největším překvapením sezony Hrdinkou s Jirátkem, kteří si tak vytvořili velice reálnou šanci vyhrát domácí šampionát. Třetí Trojan s Vodičkou podávají vyrovnané výkony a nad čtvrtým v pořadí Milanem Dolákem visí jeden velký otazník. Pořadím na předních místech může zamíchat už jen Roman Kresta, když pátý v pořadí Václav Arazim soustřeďuje pozornost hlavně na skupinu N, v níž si už vytvořil slušný náskok stejně jako Josef Peták ve Formuli 2.


Do konce sezóny chybějí už jen Rallye Bohemia a Barum rallye s koeficientem tři a Rallye Příbram s dvojkou.


Výsledky
1. Kresta – Tománek Škoda Octavia WRC 1.28.28,1
2. Hrdinka – Jirátko Subaru Impreza WRC – 27,3
3. Křeček – Krečman Ford Escort Cosworth – 2.12,8
4. Trojan – Vodička Toyota Celica GT-Four – 2.39,7
5. Gargulák – Malčík Mitsubishi Lancer – 3.18,8
6. Triner – Hůlka Nissan Pulsar – 4.02,4
7. Arazim – Gál Mitsubishi Lancer – 4.40,4
8. Klokočka – Gross Mitsubishi Lancer – 6.23,6
9. Chvojka – Dolínek Ford Escort Cosworth – 7.03,4
10. Tuček – Pritzl Mitsubishi Lancer – 7.12,9


Skupina N
1. Křeček – Krečman Ford Escort Cosworth 151
2. Hrdinka – Jirátko Subaru Impreza WRC 149
3. Trojan – Vodička Toyota Celica GT-Four 139
4. Dolák – Palivec Toyota Corolla WRC 132
5. Arazim – Gál Mitsubishi Lancer 109
6. Tošovský – Drásta Mitsubishi Lancer 75
7. Pech – Uhel Subaru Impreza WRX 73
8. Liška – Kestler Mitsubishi Carisma 65
9. Kresta – Tománek Škoda Octavia WRC 60
10. Peták – Benešová Škoda Felicia Kit Car 60

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...