Na startu Rallye Šumava se sice sešlo sedm automobilů kategorie WRC, ovšem nutno přiznat, že rozdílných kvalit. Absolutní vrchol představuje tovární Škoda Octavia WRC Evo 2, tedy stejný vůz, jakým disponují Schwarz a Thiry. Ford Focus WRC, který poprvé pilotoval Jan Trajbold je už loňského data výroby a jde o extovární stroj Colina McRae. Ještě o rok starší je Hrdinkovo Subaru Impreza a dvě Octavie WRC, do nichž usedají bývalí tovární jezdci Sibera a Triner. Zbývajícími dvěma WRC byly Toyoty Corolla Milana Doláka a Václava Pecha. Ty sice také už leccos pamatují, ale stále jsou na vysoké úrovni.
Hned od prvních kilometrů nasadil ostré tempo Roman Kresta, který vyhrál oba klatovské okruhy i druhou zkoušku před Hrdinkou, na třetím místě se střídali Pech, Triner a Dolák. O první dramatickou podívanou se postaral Tomáš Vojtěch, který v druhé „erzetě“ uklidil Toyotu Celicu hodně daleko od tratě, a zranil přitom i jednoho fotografa.
A také druhý průjezd této zkoušky z Boříkov do Srbice se neobešel bez následků. Na vytahaném blátě nejdříve „uklouzl“ Kresta, ale z příkopu se ještě stačil dostat na trať. Hrdinka už tolik štěstí neměl, šel „přes boudu“, ale s pomuchlaným vozem mohl pokračovat dál. Do osudného místa se pak přiřítil Trajbold na „čtyřku“ (Hrdinka jel na „dvojku“) a v kotrmelcích skončil daleko v poli. Posádce se nic nestalo, za to na Focusu bude práce jako na kostele. Tuto zkoušku zajel nejrychleji Dolák a společně s Hrdinkou (RZ 12) byl jediným jezdcem, který dokázal vyhrát rychlostní zkoušku. Ve zbývajících patnácti úsecích kraloval Kresta. Po čtvrté zkoušce soutěž skončila bohužel také pro Trinera, na jehož Octavii WRC došlo k technické závada (diferenciál), po níž se zastavil až o zídku.
Po prvních osmi zkouškách se ustálilo pořadí 1.Kresta, 2.Hrdinka (-26.0), 3.Dolák (-49.9), 4.Trojan (-1.47,5), 5. Pech (-1.48.9), 6.Sibera (-2.42.1), 7.Jandík (-4.29,7), 8.Štolfa (-4.46.7).
V nočním servisu se pak pořádně zapotili mechanici Kresty (výměna převodovky), Sibery (oprava posilovače řízení, náhradní díl poskytl Triner) a Štolfy (poslední dvě zkoušky „šel“ motor na tři válce).
Zatímco první etapa se jela za krásného slunečného počasí, tak na Vimpersku čekaly na posádky mokré silnice, prach a hlavně mlha. Hrdinka se ze všech sil snažil snížit ztrátu na Krestu, ale ten nechyboval a v podstatě jen technický problém jej mohl ohrozit. Dolák si s přehledem udržoval třetí příčku a hlídal si Trojana a Pecha. K tomu mu částečně pomohl i Trojanův defekt pneumatiky a ztráta 50 sekund. Pech jel zase zatížen minutovou penalizací za předčasný příjezd.
Čtyři zkoušky před cílem se šumavskými hvozdy roznesla zpráva, že Hrdinka po defektu pneu zastavil Subaru o zeď domu a musel vzdát. Tím bylo rozhodnuto. Vítězství už nemohlo uniknout Krestovi, stříbro vítězi posledních dvou ročníku Dolákovi a na třetí příčku se dostal Pech, který si po vítězství v rallysprintu v Blovicích připsal další cenný úspěch. Trojan byl spokojen se čtvrtým místem, neboť moc dobře ví, že na vozy kategorie WRC nemá šanci. Sibera ztratil hodně času technickými problémy v úvodu a i když jel velice pěkně, tak je přeci jen vidět technický rozdíl mezi Octavií WRC Evo 1 a Evo 2.
Formuli 2 vyhrál s převahou Štolfa s Peugeotem 306 Maxi před Petákem s Peugotem 106 Maxi, Knajzlem a Kopeckým s Octaviemi. Premiéra nevyšla Kalnému, který hned v úvodu odstavil Peugeota 306 Maxi pro technické problémy. O překvapení ve skupině N se postaral mladý Miroslav Jandík, který porazil úřadujícího mistra republiky Arazima a celkově dojel sedmý. Další místa jak v „enkách“, tak v absolutním pořadí obsadily další vozy Mitsubishi Lancer s Tošovským, Klokočkou a Tučkem.
Druhé dějství se odehraje poslední dubnový víkend ve Vsetíně a všichni s napětím očekávají, co se teď pokusí konkurence vymyslet na Krestu, pokud vůbec ještě něco vymyslet jde. Vypadá to spíš na závodění o druhou a další příčku, protože, ruku na srdce lepší techniku a zázemí v současné době u nás nikdo nemá.
Výsledky:
1. Kresta – Tománek | Škoda Octavia WRC | 2.21.51.7 |
2.Dolák – Palivec | Toyota Corolla WRC | +2.08.3 |
3.Pech – Uhel | Toyota Corolla WRC | +4.36.1 |
4.Trojan – Vodička | Toyota Celica GT4 | +6.09.8 |
5.Sibera – Jirátko | Škoda Octavia WRC | +7.20.5 |
6.Štolfa – Singer | Peugeot 306 Maxi | +9.09.7 |
7.Jandík – Chrástecký | Mitsubishi Lancer | +9.27.4 |
8.Gargulák – Malčík | Mitsubishi Lancer | +9.50.6 |
9.Arazim – Gál | Mitsubishi Lancer | +10.48.5 |
10.Tošovský – Krečman | Mitsubishi Lancer | +10.51.4 |
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů