Rallye Monte Carlo byla v minulosti tradičně pro tým Peugeot méně šťastnou soutěží. Marcus Grönholm a Freddy Loix si ale tentokrát dojeli na zrádné trati pro velmi silnou, čtvrtou a pátou pozici v absolutním hodnocení.
Marcus Grönholm a Freddy Loix v poslední nedělní etapě:
Marcus se během včerejšího dne zaměřil na čistou a bezchybnou jízdu a celou soutěž zakončil stylově – vítězstvím v poslední rychlostní zkoušce. Včerejší program zahrnoval čtyři měřené úseky, včetně dvou průjezdů legendárního Col de Turini. Trať byla velmi kluzká, ale oba jezdci si na ní udrželi solidní tempo až do samého závěru.
„Jsem rád, že je to za námi!“ řekl Marcus v cíli. „Stále se měnící podmínky byly pro mě velmi těžké, takže čtvrté místo nakonec není špatným výsledkem. Možná jsme mohli být i výše, nebýt včerejší ztráty 40 vteřin po lehkém vyjetí z trati. Ale na nic jiného si nemohu stěžovat. Nejdůležitější je, že nová 307 WRC byla jak rychlá, tak spolehlivá. Pro zbytek sezóny jsem velmi optimistický.“
Freddy ztratil hodně času během dopoledních rychlostních zkoušek, když si nechal pro Col de Turini doporučit úzké pneumatiky na sníh opatřené hřeby. Přes tento handicap mu v cíli patřilo páté místo a soutěž mu přinesla hodně zkušeností s novým autem i týmem.
„Rozhodli jsme se pro tu nejbezpečnější možnou variantu, protože jsem měl dostatečný odstup od jezdců přede mnou a za mnou,“ vysvětluje Freddy. „Zjistil jsem, že pneumatiky na sníh byly špatná volba, ale v Monte Carlu nemůžete nikdy vědět, co bude. Jsem rád, že jsem při své první rallye s 307 WRC dojel do cíle na bodované pozici. Hodně jsem se toho naučil a stále jsem se zlepšoval.“
Corrado Provera, šéf Peugeotu Sport, byl s prací celého týmu během zahajovacího podniku velmi spokojený: „Je to poprvé, co odjíždíme z Monte Carla s úsměvem na tváři,“ říká. „Odstartovali jsme se dvěma vozy a oba se nám vrátily na dobré, bodované pozici. Nové auto je rychlé a máme dobrou platformu pro další práci. Marcus mohl být ještě lepší, kdyby nebylo té včerejší příhody. Ale on sám přiznává, že tuto soutěž neměl nikdy rád. Freddy ztratil nějaký čas během prvního dne, ale jeho dnešní ztráta, díky pneumatikám na sníh, byla naše chyba. Pokud bude schopen dojíždět na bodovaných místech jako dnes, budeme spokojení, protože soudržnost je důležitá pro získání titulu.“
Výsledky Rallye Monte Carlo:
- 1. LOEB, Sebastien – Citroen Xsara WRC (4 hod. 12 min. 03.0 vteřin)
- 2.MARTIN, Markko – Ford Focus WRC (4.13.15.6)
- 3.DUVAL, François – Ford Focus WRC (4.13.22.6)
- 4.GRONHOLM, Marcus – Peugeot 307 WRC (4.13.29.8)
- 5.LOIX, Freddy – Peugeot 307 WRC (4.20.19.9)
- 6.PANIZZI, Gilles – Mitsubishi Lancer WRC (4.22.14.6)
- 7.SOLBERG, Petter – Subaru Impreza WRC (4.22.45.2)
- 8.BURRI, Olivier – Subaru Impreza WRC (4.29.52.1)
- 9.BERES, Josef – Hyundai Accent WRC (4.31.46.1)
- 10.BERNARDI, Nicolas – Renault Clio (4.35.41.1)
Pořadí World Championship 2004
Jezdci
- 1. Sebastien Loeb 10
- 2. Markko Martin 8
- 3. François Duval 6
- 4. Marcus Gronholm 5
- 5. Freddy Loix 4
- 6. Gilles Panizzi 3
- 7. Petter Solberg 2
- 8. Olivier Burri 1
Značky
- 1. FORD 14
- 2. CITROËN 10
- 3. PEUGEOT 9
- 4. MITSUBISHI 3
- 5. SUBARU 2
Příští soutěží světového šampionátu bude Švédská rallye s centrem v Karsadu, ve dnech 6. – 8. února.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií