Ještě než začal 69.ročník Rallye Monto Carlo, tak se musel lékařskému vyšetření podrobit Richard Burns, který se při tréninku čelně srazil s vozem rozvážejícím zeleninu, přičemž si „hnul“ s krkem. Zranění naštěstí nebylo vážné, a tak mohl tým Subaru nastoupit kompletní. Jenže před první zkouškou přišel tým o Markko Martina, který vzdal pro závadu elektroinstalace. První zkoušku vyhrál překvapivě Gardemeister s Peugeotem 206 WRC soukromého týmu Grifone, když na rozbředlém sněhu vytěžil z vyššího startovního čísla.
Další překvapení přinesla druhá „erzeta“, kterou vyhrál Němec Gassner se seriovým Mitsubishi Lancer, když Grönholm (Peugeot) ztratil sedm minut (porucha motoru) a také pro Liattiho (Hyundai) soutěž skončila. Smůlu měl i Thiry, u jehož Škody Octavia došlo k poruše turbodmychadla a ztratil přes šest minut, což znamenalo propad do čtvrté desítky.
Po třetí zkoušce sice vedl Auriol, ale v tu chvíli Peugeot už ztratil druhý vůz, když havaroval Panizzi a se zraněním zad musel být převezen do nemocnice. Ale ani Auriol se neradoval dlouho, a hned v dalším úseku poškodil nárazem záď Peugeotu a vzápětí urazil ještě kolo. Defekt sám poopravil, ale ve spojovací etapě mu upadlo kolo podruhé a policisté neměli pro jeho trojkolku pochopení a pokračovat v další jízdě mu nedovolili. Peugeot, který vloni mistrovství světa vyhrál, tak odjel z Monte Carla stejně jako loni s nulou.
Po výpadku Auriola šel do čela Nor Solberg se Subaru Impreza, což nikdo nečekal. „Nechci riskovat odpadnutí a proto pojedu tak, abych neudělal chybu“. Jen to dořekl, hned v páté zkoušce skončil na střeše a vedení se ujal Colin McRae s Fordem Focus WRC. Do cíle první etapy získal půlminutový náskok na Mäkinena (Mitsubishi) a Sainze (Ford), za nimi se drželi Burns se Subaru (-1.29,6), Schwarz se Škodou (-1.49,3) a Delecour s Fordem (-1.49,5). Bruno Thiry se riskantní jízdou propracoval po počátečních problémech z 36.místa až na 17.pozici.
Hned na startu druhé etapy přišlo Subaru o třetího muže Burnse, jehož vůz „šel“ pouze na tři válce. Více se na úvodních zkouškách dařilo Mäkinenovi, který během dvou zkoušek snížil ztrátu na McRaee na 2,5 sekundy a v deváté zkoušce se ujal vedení. Smůla pronásledovala opět Thiryho, jenž se potýkal s poruchou mazání. Schwarz i nadále vedl souboj s Delecourem o čtvrtou příčku, na deváté zkoušce zajel třetí čas- pouhých 2,7 sekundy pomalejší než nejrychlejší. V poslední zkoušce druhého dne se vrátil McRae výborným výkonem na vedoucí pozici, když na nejdelší 36 km dlouhé RZ „Sisteron“ byl o osm sekund rychlejší než Fin. „Vsadili jsme na špatné pneumatiky, nemohli jsme se dlouho rozhodnout, jaké obutí máme použít. Nakonec jsme vsadili na řezané slicky. Kdyby naše výpočty vyšly, tak bychom zajeli určitě dobrý čas. McRae jel Sisteron na hřebíkách, Schwarz vsadil naopak na zimní vzorek bez hřebů. Delecour měl problémy s převodovkou:“Na posledních deseti zkouškách jsme museli přeřadit z elektronického řazení na ruční, a proto jsem musel brzdit o něco dřív, což nás stálo dost času“.
Pořadí po 2.etapě: 1.McRae, 2.Mäkinen (-3,5 s), 3. Sainz (-55.5), 4.Schwarz (-2.16,6), 5.Delecour (-2.12,2)…10.Thiry (-11.30).
V poslední etapě ujel McRae pouze 20 km a vzdal pro poruchu elektronického pedálu plynu. Tím nestálo Mäkinenovi nic v cestě k třetímu vítězství v Rallye Monte Carlo, pouze Munari a Röhrl vyhráli čtyřikrát. McRae se snažil sice závadu opravit, což jej stálo 13 minut, ale nakonec musel stejně vzdát. Carlos Sainz si s přehledem udržel druhou příčku, zato o třetí tvrdě bojovali Schwarz a Delecour. Němec se dvě zkoušky před cílem propracoval na třetí příčku s náskokem 1,4 sekundy před Delecourem. Jenže Francouz se nevzdal, poslední dva úseky vzal útokem a zajistil si třetí příčku. Přesto je čtvrté místo Armina Schwarze po čtvrtém místě Bruna Thiryho v Anglii 99 nejlepší výsledek vozu Škoda Octavia WRC ve světové soutěži. Belgičan Thiry se nakonec propracoval na osmou příčku, ovšem svými časy dokázal, že má rozhodně navíc.
Výsledky:
1. Mäkinen – Mannisenmäki | Mitsubishi Lancer | 4.38.04,3 |
2. Sainz – Moya | Ford Focus WRC | – 1.00,8 |
3. Delecour – Grataloup | Ford Focus WRC | – 2.05,3 |
4. Schwarz -Hiemer | Škoda Octavia WRC | – 2.26,0 |
5. Gardemeister – Lukander | Peugeot 206 WRC | – 5.21,1 |
6. Loix – Smeets | Mitsubishi Lancer | – 6.25,9 |
7. McRae – Senior | Hyundai Accent | – 9.04,0 |
8. Thiry – Prevot | Škoda Octavia WRC | -13.55,0 |
9. Gillet (1.v N) | Mitsubishi Lancer | -16.23,9 |
10.Stohl – Müller | Mitsubishi Lancer | -17.50,3 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.