Soutěžní jezdci Colin McRae, Richard Burns a Carlos Sainz si na Kypru zopakovali své pořadí v cíli z předchozí Rallye Argentina. Tím se jen potvrdilo, že rozbité šotolinové cesty nejvíce vyhovují vozům Ford Focus WRC, které na Kypru obsadily první a třetí příčku, když se mezi ně vklínilo ještě Burnsovo Subaru Impreza WRC.
Ale nepředbíhejme událostem. Po druhé zkoušce převzal vedení Grönholm, jedoucí s novou evoluční verzí svého Peugeotu 206 WRC. První pozici získal s 8,7 sekundovým náskokem před Erikssonem, který se hned v úvodu blýskl dvěma druhými nejlepšími časy. Extrémně tvrdá trať si také už na prvních kilometrech vyžádala svoji daň. Sérii odpadlíků začal Rovanpera, jenž svého Peugeota odstavil v úvodní zkoušce pro poškozený závěs kola. Solberg na Subaru sice vyhrál první zkoušku, ale v následující jej postihl defekt posilovače řízení a spadl na 11. příčku.
V tu dobu se také rozplynula Mäkinenovi naděje na zisk dalších bodů: „Už v první zkoušce jsem v úzké levé zatáčce vyjel příliš ven a sklouzl do příkopu, přičemž se poškodilo zavěšení předního kola“. Se značnou časovou ztrátou jel sice dál, ale ve čtvrté musel vzdát definitivně. Nedařilo se ani Alisteru McRaeovi, který prorazil několik pneumatik.
V cíli první etapy dělilo vedoucího Grönholma od druhého Burnse pouhých 5,7 sekund. Za nimi se pak drželi Delecour (+ 11,4 s), McRae (+14,7 s), Loix (+ 1.12,1 min), Sainz (+ 1.25,7 min) …. 10. Schwarz (+ 4.00,6 min) a 12. Thiry (+ 4.47,6 min). Ve výsledkové listině chyběl už mj. Solberg, jemuž po několika výborných časech začal hořet motor jeho Subaru, pro technickou poruchu Hyundaie vzdal také Liatti. Smůlu měl i Eriksson, který se s druhým Hyundaiem držel až do páté zkoušky (ze šesti) na páté příčce, ale po potížích s turbodmychadlem klesl o tři místa. Panizzi s Peugeotem vzdal po čtyřech defektech atd.
V úvodu druhé etapy vystřídal Burns na čele Grönholma, jenž ztrácel cenné sekundy tím, že jako první jezdec nedobrovolně „uklízel“ dalším jezdcům cestu od velkých kamenů. Ovšem ani Burns se neradoval dlouho, a v polovině soutěže jej „sesadil“ Skot McRae, který po dvanácté zkoušce vedl s náskokem 3,8 sekundy. O dvě zkoušky dřív odstavil Peugeota s přehřátým motorem Auriol a za nedlouho vypověděl službu i motor Delecourova Fordu. Po druhé etapě se vrátil do čela opět Burns, ovšem pouze s třísekundovým náskokem před McRaeem, třetí Grönholm ztrácel 18,6 s, Sainz 24,6 s …. Thiry si polepšil na 8. příčku, Schwarz byl desátý.
V poslední etapě doplatil na vedoucí pozici pro změnu Burns, jenž čistil cestu McRaeovi, který si tak na své konto připsal pět nejlepších časů, dvakrát byl nejrychlejší Burns a jednou Sainz s Grönholmem. Zatímco McRae s Fordem postupně zvyšoval náskok, čtyři zkoušky před cílem odpadl pro poruchu palivového čerpadla Grönholm, čímž dovršil zkázu Peugeotů. „Jako první jezdec na trati jsem nebyl schopen držet s McRaem krok. Jet jako první je na kamenitých cestách značným handicapem“, komentoval výsledek v cíli druhý Burns (Subaru), který se tak vklínil mezi dva Fordy, neboť třetí příčkou završil úspěch britské značky Carlos Sainz, loňský vítěz Kyperské rallye.
„Byla to neuvěřitelně tvrdá a žhavá rallye, nejtěžší v celé mé dosavadní kariéře. S přibývajícími zkouškami jsem byl stále spokojenější s vyvážením šasi, zlepšila se i úroveň trakce a ovladatelnost vozu v nejtvrdších terénech. Zvolili jsme optimální tempo, které umožnilo šetřit auto i pneumatiky“, řekl v cíli Belgičan Bruno Thiry, spokojený s osmou příčkou. Němec Armin Schwarz dokončil rallye na deváté příčce, když „vyfasoval“ mj. 50s penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly. Důvodem byla nouzová oprava brzd, k čemuž se přidaly ještě nízký tlak v diferenciálu a špatně fungující spojka. V závěru druhé etapy ještě praskl brzdový kotouč.
Rallye Kypr tak nezůstala v ničem dlužna své pověsti a tvrdé přírodní podmínky společně s úmorným vedrem (až 35 oC) se staly pastí pro řadu posádek. Nakonec pouze Škoda Motorsport dojela do cíle s oběma vozy.
Výsledky:
1. McRae – Grist | Ford Focus WRC | 5.07.32,7 |
2. Burns – Reid | Subaru Impreza WRC | + 0.16,4 |
3. Sainz – Moya | Ford Focus WRC | + 0.26,5 |
4. Arai – Macneall | Subaru Impreza WRC | + 5.38,3 |
5. Loix – Smeets | Mitsubishi Lancer | + 6.10,2 |
6. Hagström – Gardemeister | Toyota Corolla WRC | + 9.32,5 |
7. A. McRae – Senior | Hyundai Accent WRC | + 10.35,6 |
8. Thiry – Prevot | Škoda Octavia WRC | + 11.38,0 |
9. Schwarz – Hiemer | Škoda Octavia WRC | + 12.48,1 |
10. Bakhashab – Wills | Toyota Corolla WRC | + 22.12,1 |
Průběžné pořadí – jezdci: | Průběžné pořadí – značky: | ||
1. Mäkinen | 27 | 1. Ford | 50 |
2. Sainz | 26 | 2. Mitsubishi | 47 |
3. McRae | 20 | 3. Subaru | 22 |
4. Burns | 15 | 4. Peugeot | 20 |
5. Rovanpera | 10 | 5. Hyundai | 10 |
6. Auriol | 10 | 6. Škoda | 7 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.