Rallye Korsika: Vítězí Panizzi s Peugeotem

Jedenáctou soutěž světového šampionátu, Rallye Korsika, vyhráli Gilles a Harvé Panizziové s továrním Peugeotem 206 WRC.

Rallye Korsika: Vítězí Panizzi s Peugeotem

Na Rallye Korsiku, ryze asfaltovou soutěž, vyslal Peugeot hned tři vozy – vedle Delecoura a vedoucího muže průběžné klasifikace Grönholma dal opět příležitost Panizzimu, jehož síla spočívá právě na asfaltu. Podobně si počínal i Ford, který vedle Sainze a McRae povolal ještě Itala Liattiho. Jinak všechny ostatní týmy, kromě nestartující Škody Motorsport, nastoupily v obvyklých sestavách, pouze Subaru dalo tentokrát přednost Francouzi Jean-Josephovi před Kankkunenem.

Hned od prvních kilometrů zaútočily Peugeoty řízené Delecourem a Panizzim, a po čtyřech zkouškách měly už desetisekundový náskok na Sainze s Fordem. Svým skvělým výkonem byl překvapen samotný Gilles Panizzi, který 19.září oslavil 35.narozeniny. „Mám radost, že po pětiměsíční pause jsem tak vpředu. Něco jiného je totiž pro Peugeot testovat anebo jezdit rallye“.


Třetí muž v týmu Marcus Grönholm si držel „jen“ osmou příčku s takřka minutovou ztrátou: „Rallye je mnohem těžší než jsem očekával. Navíc jsem měl hned v první zkoušce výlet mimo trať, proto jsem jel pak raději pomaleji“. Pospíchat se po úvodní dravé jízdě nechtělo ani Mäkinenovi s Mitsubishi, který v třetí a čtvrté zkoušce odepsal dva ráfky.


Rallye Korsika: Vítězí Panizzi s Peugeotem

Na poslední zkoušce první etapy převzal vedení Panizzi před Delecourem, který ztrácel šest sekund. O drahocenné sekundy jej připravili dvě prasata volně se potulující po trati: „Přijít o vedení mi ani tak nevadí. Vlastně jsem dokonce rád, protože jsem nemusel v druhé etapě startovat jako první, ale mohl sledovat mezičasy svého kolegy“. Třetí a čtvrtá příčka, se ztrátou 16 s a 20 s, patřila Fordům (Sainz, McRae). Zatímco největší aspiranti na titul Burns se Subaru a Grönholm s Peugeotem byli na 5. a 8.místě. „Ztratil jsem víc, než jsem čekal. To souvisí především s malými zkušenostmi s ostrovní rallye, kterou jsem ještě nikdy nejel. Ovšem např. v páté zkoušce, která byla pro všechny jezdce nová, jsme zajeli relativně už dobrý čas“, komentoval svůj výkon Grönholm.

Druhá etapa začala nejdříve zrušením osmé zkoušky z důvod ohromné divácké masy a přerušením desáté, v níž havaroval Colin McRae. Po úseku, který se jezdí naplno na „vytočenou šestku“ prorazil s Focusem kamennou zídku a spadl do rokle, kde se zastavil až o strom koly vzhůru. Zatímco Nicky Grist se z vozu vysvobodil sám, zůstal Colin McRae, nejdříve v bezvědomí, ve vraku uvězněn. Nárazem se totiž posunula část ochranného rámu a nešly otevřít dveře. Po dvaceti minutách byl vytažen z vozu a převezen do nemocnice v Bastii, kde zjistili zlomeninu lícní kosti a pohmožděné plíce. Hrůzostrašně vyhlížející havárie se tak naštěstí obešla bez vážných zranění.


V poslední zkoušce se vrátil na vedoucí pozici Delecour, když Panizzi nemohl nastartovat vůz: „Nemohl jsem tomu uvěřit. Auto najednou na startu zhaslo a nešlo nastartovat. Celý den se snažíte získat náskok, a pak o něj přijdete takovým způsobem“. Před poslední etapou dělily Delecoura a Panizziho pouhé dvě desetiny sekundy, třetí Sainz ztrácel 25 s, čtvrtý Burns půldruhé minuty a devátý Mäkinen dokonce přes čtyři minuty, když nárazem o skálu poškodil zavěšení kol. Třetí Peugeot s Grönholmem jel na páté pozici: „Zkoušky jsou často extrémně kluzké, protože auta přede mnou házejí na silnici špínu. Zůstávám přesto optimistou, v poslední etapě se totiž jedou stejné zkoušky jako v první“.


V závěrečné etapě se už nestalo prakticky nic důležitého, Burns vyhrál dvě zkoušky, jezdci na Peugeotech po jedné stejně jako Sainz, který však vzápětí ztratil minutu po potížích s řízením. Na posledních zkouškách si Delecour a Panizzi vyměnili dvakrát vedoucí pozici a proto raději přišla ke slovu týmová režie ve prospěch Panizziho. „Nejde o rozhodnutí proti Delecourovi. Když jsme příkaz vydali, byl vpředu Panizzi a navíc i během rallye byl rychlejší“, vysvětlil rozhodnutí Corrado Provera, sportovní šéf Peugeotu.


Cílem 44.ročníku Tour de Corse projeli první bratři Panizziové, kteří tak poprvé ve své kariéře zvítězili v soutěži mistrovství světa. Už v loňském roce měli k němu dvakrát velice blízko, do třetice jim to však vyšlo: “Je to pro mě jako sen. Už jako kluk jsem snil, že vyhraji francouzský šampionát a jednou i světovou rallye. Mým příštím snem je teď vyhrát Rallye San Remo“, prohlásil v cíli šťastný Gilles Panizzi.


Do konce šampionátu zbývají tři soutěže a boj o světový titul nabírá na dramatičnosti. Už dlouho totiž nebyla situace na špici tak vyrovnaná. Šan ci mají první čtyři jezdci průběžné klasifikace.

Výsledky:

1. Panizzi – Panizzi Peugeot 206 WRC 4.02.14,2
2. Delecour – Grataloup Peugeot 206 WRC – 33,5
3. Sainz – Moya Ford Focus WRC – 1.12,6
4. Burns – Reid Subaru Impreza WRC – 1.30,9
5. Grönholm – Rautiainen Peugeot 206 WRC – 1.57,1
6. Liatti – Cassina Ford Focus WRC – 2.53,8
7. Jean-Joseph – Boyere Subaru Impreza WRC – 3.09,5
8. Auriol – Giraudet Seat Cordoba WRC – 3.30,7
9. Loeb – Elena Toyota Corolla – 6.53,2
10. Morel – Marty Peugeot 206 WRC – 7.20,4

Průběžné pořadí:

1. Grönholm Marcus 46
2. Burns Richard 44
3. McRae Colin 42
4. Sainz Carlos 41
5. Mäkinen Tommi 28

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...